co uitstoot te hoog

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila co uitstoot te hoog

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233576

    Hallo allemaal,

    Net de Meriva 1.8 uit 2003 van de APK opgehaald, werd mij medegedeeld dat het erg
    lang duurde voordat de uitstoot op de juiste waarde was..
    Ze vermoeden dan ook dat de lambdasonde aan het overlijden is.
    Nu zitten er 2 lambdasonde’s in, eentje voor de katalysator en eentje erna..
    Welke doet nu wat :hmmz en welke zou ik dan moeten vervangen?

    Gr Robin

    #17827622

    Je vervangt nog eerst niets. Je moet eerst kijken of ze wel goed werken.
    Dat check je dmv zelf meten met de multimeter of met de tech2 of thuis met de opcomset.

    Wat ik me afvraag is of ze de auto wel warm gereden hebben voordat ie aan de co kast ging…
    Want anders kloppen die waardes ook niet.

    Je kan hem er wel koud aanhangen maar dan duurt het wel even voordat de motor op bedrijfstemp is en de meter alles goed aangeeft.

    #17827623

    Ik denk dat je een te hoge CO bedoeld, niet CO2.
    Het hoeft inderdaad niet je lambdasonde te zijn, het kan ook je katalysator zijn die vol zit (bijv. door olieverbruik).

    #17827624

    De auto was warm gereden ik had net een stuk over de snelweg gereden..

    Ja sorry co waarde bedoelde ik..

    Hoe kan je dan de sonde doormeten en wat zijn de waardes?

    Katalysator kan het niet zijn, zit er pas ( 5000 km ) nieuw onder

    #17827625

    Nieuwe immitatie metaalkat zeker? die doen er altijd lang over voordat ze goed warm zijn en goed werken.

    Heb je opcom op de computer/laptop?

    Hoe je hem met de multimeter moet checken heb ik al vaker gemeld hier op het forum. ff zoeken dus.

    #17827626

    yep ik heb op-com op mijn computer

    #17827627

    Daarmee kan je ook dus je lambdawaardes zien.

    #17827628

    oke ga ik van het weekend even kijken
    bedankt :thumb

    #17827629

    Imitatie kat, die moet je niet warm rijden, die moet je warm trappen..

    heb ik met de Vectra V6 ook ieder jaar bij de APK, auto goed de sporen geven en dan komt ie fluitend door de APK!!!

    als ik dat niet doet loopt de co waarde op tot 0,9 a 1,0 terwijl deze bij mij (voor 2002) 0,5 mag wezen op stationair.

    op toeren is ie altijd goed, zelfs zonder kat haha..

    Willem

    #17827630

    oke thanks willem :thumb

    Het is een imitatie kat ja..
    warm trappen is altijd vervelend…haha

    Kan voor de rest ook niks vinden.. Ik rijd gewoon lekker door en volgend jaar zien wel
    wel weer verder.. Of er moet eerder wat opspelen maar ik denk het niet

    #17827631

    Net nog een keertje uitgelezen kreeg ik volgende 2 foutcodes:

    P0135 – O2 Sensor Heater Circuit Open (Bank 1 Sensor 1)
    Volgens mij heeft dat iets te maken met de verwarming van de
    lambdasonde voor de kat??

    en

    P0110 – Intake Air Temperature Circuit High Input
    Geen flauw idee waar deze code voor staat..

    Weet iemand dit toevallig

    Alvast bedankt..

    #17827632

    1e heeft met de verwarming van de lambda sonde te maken.

    en de 2e met de inlaatluchttemperatuursensor welke in de Luchtmassameter zit.

    #17827633

    kan het niet met de aarde van de luchtmassameter op de ecu printplaat
    te maken hebben, heb ergens gelezen dat die nog wel eens los wil komen
    van de print plaat..
    De luchtmassa meter zit er pas nieuw op, ook nog een originele dus neem
    aan dat die het probleem niet is

    gr
    Robin

    #17827634

    kan het niet met de aarde van de luchtmassameter op de ecu printplaat
    te maken hebben, heb ergens gelezen dat die nog wel eens los wil komen
    van de print plaat..
    De luchtmassa meter zit er pas nieuw op, ook nog een originele dus neem
    aan dat die het probleem niet is

    gr
    Robin

    #17827635

    dan moet je de bruine draad aan de luchtmassameter aan massa maken, en kijken wat er dan gebeurt.

    maar dat verklaart opzich de storing van de Verwarming van de lambda sonde niet.

    Willem

    #17827636

    kan het niet gewoon zijn dat de lambdasonde overleden is??
    Of een draadbreuk, maar dan zal ik nog eens goed moeten kijken..

    Robin

    #17827637

    ja kan, zou je m moeten vervangen..

    Willem

    #17827638

    oke ik meld me weer als ik meer weet..
    Eerst het 1 dan het andere :D

    Robin

    #17827639

    Het heeft even geduurd maar hier weer een update..

    Ik een nieuwe lamdasonde geplaatst en de storing daarvan is weg.

    Ook heb ik voor de storing p0110 een extra massa gelegd aan de bruine draad van
    de luchtmassameter, maar zonder resultaat :swear

    Heeft iemand nog andere ideeen??

    Robin

    #17827640

    Zo nu de laatste update…

    Net de Ecu gemonteerd die gerepareerd is door AC-tronics..
    En ja geen storingen meer :kewlpics

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.