Stotterende opel astra F 1.6 uit 1997

Forumindex Forums Modellen Astra Stotterende opel astra F 1.6 uit 1997

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233390

    Wie oh wie heeft tips

    Mijn vrouw rijdt ongeveer 7500 km per jaar in een opel astra F 1.6 uit 1997. Veelal zonder problemen, maar de laatste tijd stottert hij als je wilt starten alsmede dat het na enkele minuten vaak ophoudt met stotteren en inhouden en hij weer gewoon rijdt. Ik ben a technisch, maar de APK en grote beurt komt eraan en ik wil de garage gericht vragen naar……. te kijken.

    Nu belde ze net van haar werk dat ze er maar net geraakte omdat hij tijdens het rijden inhield en vaker stotterde als eerst. Wie oh wie heeft tips. Ik wil de beurt wat vervroegen.

    Nu moet ik er wel bij toevoegen dat ze maar beperkt 30 km op en neer naar haar werk rijdt en verder alleen zeer korte ritten in de stad. Kan het te maken hebben met het gegeven dat de motor nooit echt warm wordt….of iets in die trant

    ik hoor de tips graag. Rijdt zelf een insignia, maar willen de vrouw wel happy houden natuurlijk.

    #17825136

    Temperatuursensor??
    vacuumlek?

    ik zou eens beginnen met uitlezen;)

    #17825137

    het valt me op dat men vaak het bij stotteren over de temperatuursensor heeft. Dan denk ik zelf aan de meter in het dashboard welkde de motortemp. aangeeft. of doet deze wat anders. ik ben absoluut a technisch, maar nooit te oud om te leren zeg ik altijd maar

    #17825138

    je hebt 2 temperatuursensoren.

    ene voor je dashbord inderdaad (is een eenpolige sensor waar gewoon zo’n schuifstekkertje overheen zit)
    en dan nog ene voor het motormanagement, deze geeft de temperatuur van de koelvloeistof door aan de computer. Aan de hand hiervan weet de motor hoeveel hij moet inspuiten (en nog wel van andere signalen)

    #17825139

    Vrienden,

    Laat ik (maar eigenlijk alleen mijn vrouw) nu precies hetzelfde probleem hebben…… maar waar kan ik die sensoren vinden. Uit de Haynes (van internet geplukt via onze roemeense lotgenoten) kan ik niet echt wijs.

    #17825140

    controleer eerst eens of de bougies en bougie kabels kapot zijn.

    die gaan vaker kapot als sensoren.

    ik heb pas geleden mijn bougie kabel kapot gehad.
    tegenwoordig liggen ze op het blok en sloeg de vonk naar mijn blok in plaats van de bougie.

    groetjes jurrian

    #17825141

    update: de eerste sensor gevonden! beetje achter het motorblok onder de inspuiting! nu nog nr 2!

    #17825142

    De ene van de meter zit op het inlaatspruitstuk boven de dynamo ( blauw draadje met schuifstekkertje (AMPtje) )
    De andere zit verder naar achter op het inlaatspruitstuk achter de inspuiting zoals bartin al zei een blauwe stekker met 2 aansluitingen erin.

    veel succes.

    #17825143

    trek voor de lol eens de olie dop los.
    aangezien de astra nooit harder rijd als 30, en alleen maar hele korte stukjes.

    zou bijna zeggen, rijd er eens de snelweg mee op.
    eerst olie bekijken.

    wij reden een bedrijfsbus, (naam noem ik niet) het is koreaans)
    had de zelfde probemen, korte stukjes.
    zo nu en dan even volgas de snelweg op (was wel nodig, met 70 invoegen:P)

    succes met de astra, komt vast goed

    #17825144

    Sensoren vervangen, maar vanochtend bij de koude start nog steeds dezelfde problemen…..

    Overigens zijn bougies, kabels en verdelerkap / rotor nog geen jaar geleden vervangen.

    Nu op zoek naar de EGR en misschien vanmiddag het benzinefilter maar eens vervangen…. en welk werkplaatshandboek kunnen jullie mij aanbevelen?

    #17825145

    Oh ja, gisteren is de wagen uitgelezen, maar gaf geen enkele code…..

    #17825146

    Spuit eens remmenreiniger langs het inlaatspruitstuk en kijk eens of de motor daar op reageerd, als die dat doet ligt je inlaatspruitstuk pakking er tussen uit !

    #17825147

    Dank voor de tip, maar ik hoop niet dat dat het is. Nu heb ik nog geen tijd gehad om de wagen even op de brug te zetten, maar ik gok nu toch op een benzinefilter dat aan vervanging toe is. Koude start gisteren bij bijna lege tank gaf stotteren, vanochtend koude start bij volle tank geen probleem. Drukt er weer dik 30 liter extra op de leidingen….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.