uitlaatdiameter c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) uitlaatdiameter c20xe

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233328

    Ik ga een c20xe (M2.5 FP computer) inbouwen in een Opel Corsa TR.
    Daarvoor ga ik zelf een rvs uitlaat maken met dempers van Simons.

    De motor heeft het volgende:
    M-tech chip
    M-tech SFI vervanger
    5kg vliegwiel

    Kan ik dan beter een Groep A (63,5mm) of Groep N (50.8mm) uitlaat systeem nemen?
    Het orginele mondstuk van het uitlaatspruitstuk heb ik 47mm gemeten.

    Alvast bedankt voor de feedback!;)

    #17824324

    100% groep A!!

    Heb ik zelfs op mijn standaard XE en presteert prima naar mijn mening.

    Geeft naar mijn ervaring onderin niks minder en bovenin des te meer…

    #17824325

    Is dat dan gemeten of gewoon merkbaar?

    Ik zit er zelf aan te denken om originele dempers te gaan monteren met een kleine diameter pijp.

    #17824326

    Ik dacht dat origineel goed genoeg was tot ongeveer 190-200pk

    #17824327

    Op de rollenbank was bij mij een verschil van 10nm tussen groep à en groep n groep n had meer koppel en groep à meer pk

    #17824328

    Ach ik denk dat het sterk afhangt van wat de zwakste schakel is bij jouw auto/motor hoeveel het uitmaakt. Ik heb bijvoorbeeld geen kat. zou me voor kunnen stellen dat groep A met kat ongeveer net zo ademt als een groep N zonder, of zie ik dat verkeerd? :hmmz In de opgave van motor vermogen staat in elk geval wel 6 pk meer voor zonder kat, maar geen andere getallen qua koppel…

    Ik heb het niet op de rollenbank getest hoor en daarom is het mijn mening, zit niet veel wetenschappelijks achter ofzo. Waar ik het aan merk is dat ik vaak sprint tegen een maatje van mij en ik hem na de nieuwe uitlaat er flink uit reed ineens… Of dat koppel is of PK’s geen idee…

    Misschien was het wel mijn enthusiasme!:P

    #17824329

    Er gaat bij mij geen katalysator onder komen, gewoon een midden en einddemper..

    Scheelde groep A weer veel PK’s met groep N?

    #17824330

    Ik moet er even bij zeggen dat ik voorheen een uitlaat reed zonder kat van een 1.8S, die is 48mm, en dat is dunner nog dan een groep N.

    Groep A erop boekte bij mij op elke linie alleen maar vooruitgang…

    #17824331

    denk dat het erg uit maakt wat je aan je blok gedaan hebt.
    op een best getuned blok wat ik in mijn calibra had zitten maakte de groep a veel meer koppel in mijn ogen(ok niet gemeten)
    op een standaard c20xe in een corsa b maakt het geen fluit uit zo voelde het.

    #17824332

    @ CorsaTR: Ben jij niet een jaartje geleden bij mij komen kijken voor een 20SEH?

    Enne, GROUP A!

    #17824333

    ja dat was ik inderdaad. Was toen alleen veel te vroeg gaan zoeken naar een motor omdat ik geen ombouwspullen had..
    Ik ben nog in twijfel door de koppel die marcel op de rollebank gemeten heeft :p

    #17824334

    De koppel was bij een standaard motor

    #17824335

    Tot 200Pk (afhankelijk van het toerental waarbij dit bereikt wordt) is een pijp van 60mm uitwendig genoeg.

    Grotere diameters geven over het algemeen koppelverlies.

    Ik heb vorig jaar bij een 200PK C2.0XE de 60mm nog iets dicht geknepen met een klep in de uitlaat.
    Ik kreeg iets van tussen de 10 en 15 Nm erbij onder de 4000 Tpm. Vanaf 4000 Tpm. was de vermogenskromme exact hetzelfde.

    Na mijn ervaring kun je het beste Grp. N pakken. Grp. A zou ik pas bij veel hogere vermogens gaan gebruiken.
    Je verliest alleen maar met Grp. A bij de C2.0XE’s waarmee de meeste hier op het forum rijden.

    #17824336

    Okee bedankt voor de input!

    Ik ga morgen simons groep N dempers bestellen en 50.8mm rvs pijp halen!

    #17824337

    en als je nou webers/283Gr nokassen hebt is dan een groep a beter of groep n?

    pk is 198,2 zonder groep a

    #17824338

    Ik heb sinds vandaag een gegalvaniseerde buis van 2,85m lang en 1,5mm wanddikte gratis gekregen!
    Nou de binnendiameter: 57mm, is dit de gulden middenweg?
    Icm. groep N simons dempers of Fox dempers binnendiameter 57mm?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.