Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Vermogensverlies + hoog brandstofverbruik Corsa A2
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2012 om 15:17 #17233273
Dag allemaal,
Ik heb een paar maanden geleden een Corsa uit ’92 aangeschaft als klein, goedkoop autootje erbij.
Het is de 1.4i-versie (C14NZ?).
De hele auto valt eigenlijk alleen maar tegen:
hij verbruikt nu zo’n 1:11 en houdt ontzettend in bij optrekken.
Hij blijft laag en valt terug in toeren en blijft op de snelweg bij 100-110 steken.
Ik heb nu het benzinefilter vervangen en injectorschoonmaker in de benzine gehad, maar
de problemen blijven aanhouden.Wat denken jullie dat er mis is? Tips? Gerelateerd(e) topic(s)?
Groet,
Maarten
28 maart 2012 om 17:20 #17823471Kan vanalles zijn, Valse lucht, Injector gaar, Temperatuursensor verkeerde waarde, bougies versleten. go on and on
Willem
28 maart 2012 om 18:08 #17823472Bougies zijn prima. Stationair loopt de motor helemaal prima.
Tips misschien om het probleem nader te bepalen?28 maart 2012 om 18:49 #17823473vervang je temperatuursensor eens, kost geen drol en kan de storing veroorzaken die jij aangeeft.
28 maart 2012 om 18:50 #17823474owja en lees m eens uit met de paperclip methode (even uitzoeken hier op het forum hoe dat werkt)
30 maart 2012 om 09:35 #17823475Hey, uitlezen is een goed idee. Ik kan alleen hier op het forum de paperclip methode vinden voor B corsa’s. Daarbij zit de uitleesplug bij de zekeringen? Bij mijn corsa echter niet. Hoe lees ik deze dan uit?
30 maart 2012 om 09:48 #17823476Die stekker zit tegen het schutbord aan in de motorruimte.
30 maart 2012 om 10:49 #17823477Gevonden.
Bij eerste keer uitlezen code 33 gekregen: dit is de sensor die in het inlaatspruitstuk zit?30 maart 2012 om 11:04 #17823478Foutcode’s Corsa A 1.4 8v C14NZ
Code: Item: Fault:
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock signal circuit n/a
18 Knock control processor n/a
19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
25 Injector valve Low voltage
28 Fuel pump relay contacts Contact problem
29 Fuel pump relay Low voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
52 Secondary air pump relay Low voltage
53 Secondary air pump relay High voltage
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
81 Injector valve High voltage
83 Immobiliser No or wrong code
84 Immobiliser No signal
85 Immobiliser Wrong signal
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
93 Quad drive module (in ECU) n/aAls hij foutcode 33 aangeeft , zal er waarschijnlijk iets zijn met de MAP-Sensor
30 maart 2012 om 11:11 #17823479http://members.home.nl/opeltje/MULTEC.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; => 33/34 => MAP-sensor (onderdruk sensor)
In dit topic: http://www.opel-problemforum.de/f6-corsa-tigra/t125539-map-sensor.html” onclick=”window.open(this.href);return false; heeft de TS exact hetzelfde probleem.
In dit topic is beschreven waar deze zou moeten staan:http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=125223″ onclick=”window.open(this.href);return false;
30 maart 2012 om 13:46 #17823480Bedankt voor de tips!
Heb net een andere Map sensor erin gehad (tweedehands), maar het probleem houdt aan. Als ik nu in zn 2 doortrek houdt ‘ie simpelweg op bij 50km/u. Dan valt hij kort uit en gaat het motormanagementlampje branden. Bij uitlezen is het dan weer code 33.
Ik vraag me sterk af of het wel aan de sensor zelf ligt. Ik heb de vacuümslang naar de sensor ook vervangen, de oude was broos, maar dit helpt ook niet.
Ik las dat het ook in het stekkertje kan zitten?30 maart 2012 om 14:24 #17823481kijk even in het stekkertje of je groen aanslag ziet. Controleer ook even op kabelbreuk. Als de motor loopt, haal dan de stekker eens van de sensor af, reageert ie daar op?
30 maart 2012 om 14:44 #17823482Dag Jurgen,
Ik zie geen aanslag op het stekkertje. Heb net het stekkertje losgestrokken, meteen ook even voltage gemeten. De motor liep, maar viel uit nadat ik het stekkertje losgetrokken had. Het voltage was 4,98V.
30 maart 2012 om 16:23 #17823483dan gok ik toch je temperatuursensor. Je MAP sensor reageert wel namelijk.
31 maart 2012 om 14:33 #17823484Bedoel je dan de temperatuursensor van het koelsysteem?
31 maart 2012 om 15:12 #17823485Motor tempsensor. Zit achter op het inlaatspruitstuk
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.