Vermogensverlies + hoog brandstofverbruik Corsa A2

Forumindex Forums Modellen Corsa Vermogensverlies + hoog brandstofverbruik Corsa A2

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233273

    Dag allemaal,

    Ik heb een paar maanden geleden een Corsa uit ’92 aangeschaft als klein, goedkoop autootje erbij.
    Het is de 1.4i-versie (C14NZ?).
    De hele auto valt eigenlijk alleen maar tegen:
    hij verbruikt nu zo’n 1:11 en houdt ontzettend in bij optrekken.
    Hij blijft laag en valt terug in toeren en blijft op de snelweg bij 100-110 steken.
    Ik heb nu het benzinefilter vervangen en injectorschoonmaker in de benzine gehad, maar
    de problemen blijven aanhouden.

    Wat denken jullie dat er mis is? Tips? Gerelateerd(e) topic(s)?

    Groet,

    Maarten

    #17823471

    Kan vanalles zijn, Valse lucht, Injector gaar, Temperatuursensor verkeerde waarde, bougies versleten. go on and on

    Willem

    #17823472

    Bougies zijn prima. Stationair loopt de motor helemaal prima.
    Tips misschien om het probleem nader te bepalen?

    #17823473

    vervang je temperatuursensor eens, kost geen drol en kan de storing veroorzaken die jij aangeeft.

    #17823474

    owja en lees m eens uit met de paperclip methode (even uitzoeken hier op het forum hoe dat werkt)

    #17823475

    Hey, uitlezen is een goed idee. Ik kan alleen hier op het forum de paperclip methode vinden voor B corsa’s. Daarbij zit de uitleesplug bij de zekeringen? Bij mijn corsa echter niet. Hoe lees ik deze dan uit?

    #17823476

    Die stekker zit tegen het schutbord aan in de motorruimte.

    #17823477

    Gevonden.
    Bij eerste keer uitlezen code 33 gekregen: dit is de sensor die in het inlaatspruitstuk zit?

    #17823478

    Foutcode’s Corsa A 1.4 8v C14NZ

    Code: Item: Fault:

    12 Initiation of diagnosis. n/a
    13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
    14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
    15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
    16 Knock signal circuit n/a
    18 Knock control processor n/a
    19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
    21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
    22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
    24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
    25 Injector valve Low voltage
    28 Fuel pump relay contacts Contact problem
    29 Fuel pump relay Low voltage
    32 Fuel pump relay High voltage
    33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
    34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
    35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
    41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
    42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
    43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
    44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
    45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
    46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
    47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
    49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
    51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
    52 Secondary air pump relay Low voltage
    53 Secondary air pump relay High voltage
    54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
    55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
    56 Air control soleniod Low voltage
    57 Air control soleniod High voltage
    61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
    62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
    63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
    64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
    65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
    66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
    67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
    68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
    69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
    71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
    72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
    75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
    76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
    81 Injector valve High voltage
    83 Immobiliser No or wrong code
    84 Immobiliser No signal
    85 Immobiliser Wrong signal
    87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
    88 Air conditioning cut-off relay High voltage
    92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
    93 Quad drive module (in ECU) n/a

    Als hij foutcode 33 aangeeft , zal er waarschijnlijk iets zijn met de MAP-Sensor

    #17823479

    http://members.home.nl/opeltje/MULTEC.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; => 33/34 => MAP-sensor (onderdruk sensor)

    In dit topic: http://www.opel-problemforum.de/f6-corsa-tigra/t125539-map-sensor.html” onclick=”window.open(this.href);return false; heeft de TS exact hetzelfde probleem.
    In dit topic is beschreven waar deze zou moeten staan:

    http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=125223″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17823480

    Bedankt voor de tips!

    Heb net een andere Map sensor erin gehad (tweedehands), maar het probleem houdt aan. Als ik nu in zn 2 doortrek houdt ‘ie simpelweg op bij 50km/u. Dan valt hij kort uit en gaat het motormanagementlampje branden. Bij uitlezen is het dan weer code 33.

    Ik vraag me sterk af of het wel aan de sensor zelf ligt. Ik heb de vacuümslang naar de sensor ook vervangen, de oude was broos, maar dit helpt ook niet.
    Ik las dat het ook in het stekkertje kan zitten?

    #17823481

    kijk even in het stekkertje of je groen aanslag ziet. Controleer ook even op kabelbreuk. Als de motor loopt, haal dan de stekker eens van de sensor af, reageert ie daar op?

    #17823482

    Dag Jurgen,

    Ik zie geen aanslag op het stekkertje. Heb net het stekkertje losgestrokken, meteen ook even voltage gemeten. De motor liep, maar viel uit nadat ik het stekkertje losgetrokken had. Het voltage was 4,98V.

    #17823483

    dan gok ik toch je temperatuursensor. Je MAP sensor reageert wel namelijk.

    #17823484

    Bedoel je dan de temperatuursensor van het koelsysteem?

    #17823485

    Motor tempsensor. Zit achter op het inlaatspruitstuk

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.