100pk uit c16nz (1.6)

Forumindex Forums Modellen Kadett 100pk uit c16nz (1.6)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233250

    Hallo,

    momenteel ben ik in het bezit van een kadett sedan met een 1.6 motor. Dit blok heeft echter maar 74 pk :( eigenlijk net een beetje weinig.

    nu wil ik dit blok een beetje opvoeren, alleen alles wat online word aangeboden is voor het 2.0 blok.

    het blok eruit en een 2.0 erin is geen optie, heb het huidige blok net helemaal gereviseerd en het zou erg zonde zijn om hem dan weg te doen.

    dus mijn vraag is hoe kan ik iets meer pit in het beestje krijgen.
    100pk is het streven maar misschien iets te veel gevraagd :P

    bij ideeën hoor ik het graag :D

    #17823276

    Begin met het verwijderen van de egr.
    eventueel het gat in de kop ook afdoppen zodat je niet een loos kanaal hebt.

    voor de 1600 8v zijn er uitlaatspruitstukflenzen los verkrijgbaar bij Peters Autosport.
    Met een beetje handigheid las je een spagettipijpje er op van een 2L16v of van een andere wagen.

    #17823277

    oke goed te weten van die flensen, misschien binnenkort toch een lascursus volgen dus geen slecht idee

    nog met mensen met ideeën?

    #17823278

    Spruitstukkie maken en motorfietscarbs erop! Of niet Fearless? :D

    Heb je met het reviseren de cilinderkopkanalen bewerkt? Was in ieder geval een goed begin geweest

    #17823279

    [rquote=1876152&tid=143308&author=kadettEsedan]Hallo,

    momenteel ben ik in het bezit van een kadett sedan met een 1.6 motor. Dit blok heeft echter maar 74 pk :( eigenlijk net een beetje weinig.

    nu wil ik dit blok een beetje opvoeren, alleen alles wat online word aangeboden is voor het 2.0 blok.

    het blok eruit en een 2.0 erin is geen optie, heb het huidige blok net helemaal gereviseerd en het zou erg zonde zijn om hem dan weg te doen.

    dus mijn vraag is hoe kan ik iets meer pit in het beestje krijgen.
    100pk is het streven maar misschien iets te veel gevraagd :P

    bij ideeën hoor ik het graag :D[/rquote]

    http://www.verkeerdekeuzegemaakt.nl

    #17823280

    ik heb de invoer en uitvoer kanalen niet bewerkt alleen een beetje schoon gemaakt. ik heb wel de kop iets gevlakt zodat er meer compressie is.
    heeft een brandstofdrukregelaar enig nut, ik heb ze wel eens in de winkel gezien maar nooit daadwerkelijk toegepast.

    #17823281

    sluit me aan bij CQPV6, je gaat nooit met die kleine aanpassingen die jij opnoemt 100pk halen!

    denk echt aan TB’s of carbs en dan denk maar vast aan je bankrek.

    #17823282

    Motortje verkopen en een 2 liter erin is echt de voordeligste manier om meer vermogen te halen inderdaad, sluit ik me wel bij aan…

    #17823283

    cilinderkop van een 1.6 multipiont erop??

    #17823284

    Compressor erop bouwen

    #17823285

    Ik ben van mening dat je niet meteen altijd meteen maar een 2 liter erin moet gooien. ook met wat kleinere motoren is vermogens winst te behalen. alleen je moet wat beter zoeken..
    probeer maar eens met google… c16nz tuning. voldoende over te lezen

    b.v. http://www.fhtechnic.nl/chiptuning/opel/

    Niet dat ik zo’n fan ben van chippen, is maar om te laten zien dat er wel degelijk mogelijkheden zijn..

    #17823286

    er staat een 2ltr ne met bak tekoop voor 200 euro!
    heb je in een slag 115 pk bullit proof
    van 74 pk naar ong 100 kost je 10x meer en is de vraag of het heel blijft
    ik zeg het niet gauw maar take the easy way!
    dan heb je nog potetieel om daar op door te gaan

    succes met de te maken keuzes

    grtz

    #17823287

    oeps dubbel gepost:angel

    #17823288
    #17823289

    je zou nog kunnen kijken om op je c16nz inlaatspruit de brandstof voorziening van een c18nz te zetten. dat schijnt zo te passen.
    (zijn volgens mij wel 2 soorten c16nz, big en small block… zal wel de big moeten zijn denk ik)

    #17823290

    ombouwen naar c16se motor

    kop
    inlaatspruitstuk
    uitlaatspruitstuk
    aanzuigbuis
    lhm
    filter
    computer
    kabelboom
    mulipoint injectie pomp
    injectoren
    inector rail
    bdr
    stappen motor

    en je bent er.

    #17823291

    http://www.marzipani.de/Persoenlich/NZ-tuning.pdf is een goede link :) precies wat ik zocht
    ook sebastiaankadettcabriogsi bedankt ffe kijken of ik zo’n blok ergens vandaan kan smokkelen :)

    kan een 2.0 8v en een 2.0 16v btw samen met de huidige automaat bak of moet deze ook vervangen worden?

    ga nu ffe kijken wat ik met deze info en kan en ga kijken of het blok verbouwd wordt of dat het toch maar een 2.0 wordt.

    allen super bedankt voor jullie hulp en kennis to dusver:jerry

    #17823292

    Heb je de c16nz blok nog?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.