Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Spoorverbreders
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2011 om 11:46 #17233174
Ik zit er overna te denken om spoorverbreders op mijn Asta H te monteren. Nu ben ik hier een complete leek in en heb nog geen idee of ik het wel of niet ga doen.
Nu hoor ik van jullie graag info/opmerkingen om te kijken of ik het wel of niet moet doen en eventueel wat voor en hoeveel mm:)
Iemand ervaring hiermee of info hierover?
22 februari 2011 om 11:57 #17822036Mag volgens mij niet voor de apk.
Alleen bij Porsche, omdat hun dit af fabriek hebben
22 februari 2011 om 12:34 #17822037Heb de astra g is laten keuren en er zaten toen ook spoorverbreders op v en a en gewoon door de keuring heen komen:P
Hoeveel mm ?? dat ligt eraan of je wielen in de wielkast wilt houden of of gelijk met de cas of net er buiten wilt laten steken.;)
plaats is een foto dat praat makkelijker22 februari 2011 om 14:23 #17822038kan ook zijn dat het bedrijf dit niet gezien heeft he;)
ik weet ook niet helemaal zeker of het nu wel of niet mag22 februari 2011 om 14:29 #17822039Voor zover ik gelezen heb is het toegestaan mits er aan een aantal voorwaarden wordt gedaan (niet te breed etc).
Het gaat er om dat mijn banden ongeveer gelijk zijn met de wielkassen. Vind op zich dat mijn standaard band maat (205) wel leuk breed is alleen valt hij wat verder in de wielkassen waardoor het van de zijkant niet echt opvalt.
Kan het nog ‘slecht’ zijn voor je auto (bepaalde slijtage, hoger benzine verbruik etc)?
22 februari 2011 om 15:59 #17822040slijtage van de wiellagers zal wat meer worden, maar dit heb je ook als je velgen met een andere ET waarde monteerd (velgen die verder naar buiten komen)
voor de rest zal het niet zoveel nadelen hebben;)
wat betreft die wiellager slijtage valt het ook wel mee overigens.
22 februari 2011 om 16:21 #17822041Zolang je geen Chopshop Leepoe afmetinging neemt hoeft het
geen problemen te geven.22 februari 2011 om 16:25 #17822042Idd
Die laat ze draaien,30 cm is normaal bij hem :D
22 februari 2011 om 17:14 #17822043Als je geen spoorverbreders nodig hebt…dan ook niet plaatsen.
Ik heb ze van een halve cm omdat ik anders met mn wielen op de schroefset kom.
Dit hebben ze bij de Rdw gezien, en ben daarmee gewoon door de apk gekomen. (was voor apk en motorwijziging.)
22 februari 2011 om 17:17 #17822044hallo,
ik had op mijn calibra 3 cm verbreders aan elke kant achter , en met de keuring nooit last gehad .
mvrg Rob
22 februari 2011 om 18:44 #17822045je ET-waarde zal ook iets veranderen en je weggedrag dus ook, (de vooras dan)
weet niet of je dat erg gaat merken bij een halve cm aan elke kant
maar volgens mij zijn vooral opels er gevoelig bij.
standaard ET49, met 1cm verbreders ET59???22 februari 2011 om 18:51 #17822046Volgens mij word het dan ET39
22 februari 2011 om 19:26 #17822047even topic stelen.
heb rondom 7.5j en et35. 17”. en zou graag achter net iets breder willen. dus 8j of 8.5j. dit kan ik dus oplossen met spoorverbreders, waar kan je die het beste kopen? enn heb je dan langere bouten nodig voor je wielen vast te zetten? en welke maat heb ik dan nodig?Ik hoor het graag, en sorry voor het stelen van het topic:angel maar aan deze info heb jij denk ik ook wel wat, dus is niet echt stelen toch??
22 februari 2011 om 20:51 #17822048[rquote=1875469&tid=143216&author=robert_corsa]even topic stelen.
heb rondom 7.5j en et35. 17”. en zou graag achter net iets breder willen. dus 8j of 8.5j. dit kan ik dus oplossen met spoorverbreders, waar kan je die het beste kopen? enn heb je dan langere bouten nodig voor je wielen vast te zetten? en welke maat heb ik dan nodig?Ik hoor het graag, en sorry voor het stelen van het topic:angel maar aan deze info heb jij denk ik ook wel wat, dus is niet echt stelen toch??
[/rquote]
Omdat je uit Wognum komt vergeef ik het je;) Wat betekenen de termen ‘8j’ en ’35ET’?
Overigens denk ik dat ik, mocht ik het gaan doen, ongeveer 10 tot 15 mm wil toepassen voor elk wiel…
22 februari 2011 om 21:05 #17822049[rquote=1875402&tid=143216&author=GSI Racer]@Turbosix,
Volgens mij word het dan ET39[/rquote]
ja, je hebt helemaal gelijk, had mn kop er zeker even niet bij.:sleeping23 februari 2011 om 19:11 #17822050j waarde staat voor de breedte van de velg.
de et waarde is belangrijk als je grotere velgen neemt. standart maat et 49 15”. heb nu et35 17”. als je et waarde te hoog is, bijvoorbeeld et45 bij 17”, dan steken je velgen tever buiten je auto.dit is volgens mij het antwoord.
kom je zelf ook uit wognum of omgeving? heb je pica van je wagen? ben dan wel benieuwd of ik je ken:angel
23 februari 2011 om 20:51 #17822051[rquote=1876182&tid=143216&author=robert_corsa]j waarde staat voor de breedte van de velg.
de et waarde is belangrijk als je grotere velgen neemt. standart maat et 49 15”. heb nu et35 17”. als je et waarde te hoog is, bijvoorbeeld et45 bij 17”, dan steken je velgen tever buiten je auto.dit is volgens mij het antwoord.
kom je zelf ook uit wognum of omgeving? heb je pica van je wagen? ben dan wel benieuwd of ik je ken:angel[/rquote]
de lagere ET heeft volgens mij niet met je velg grote te maken
maar met de breedte ( J ), nou wordt een grotere velg ook vaak wat breder genomen.
bijv; een 15 x 9j heeft vaak een lager ET getal dan 17 x 7j. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.