Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra chippen??
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2011 om 20:49 #17233157
Doen ja of nee.. :hmmz
Wat zijn de plus en min punten?
Ben beetje aan het rondkijken bij verschillende sites.Bij sommige chiptuners kan het niet en bij de andere weer niet..
21 februari 2011 om 21:00 #17821822beiden NEE
optie 1 vind ik veel te dure PK’s, durf te wedden dat je 15 pk amper merkt.
dus dat wordt een behoorlijke anti-climax voor 400 eurooptie 2
die zogenaamde powerboxen zijn volgens mij bijzonder slecht voor je motor aangezien die krengen je motor ECU voor de gek houden. Hierdoor heb je volgens mij veel verbruik en kans op motorschade.als je echt je y26se wilt opvoeren moet je eens kijken hoe ze dat in Engeland hebben gedaan met de Vectra GSI Phase II MSD
volgens mij zijn dat 2.6’en met 200 pk.
maar daarbij zullen ook wel nokkenassen e.d. aangepast.21 februari 2011 om 21:00 #17821823Die tweede optie is nie goe nie volgens mij. Dan belazer je het motormangement. Dat wordt uiteindelijk een hoop troep na een rokende motor….eerste optie klinkt als chiptuning. Maar waar in NL kun je dat octaan gehalte krijgen? In Duitslsnd wel…
Zou mijn 400 euri dan liever stoppen in een betere luchtoevoer en luchtfilter. Wordt ie ook gretiger van op het gaspedaal.
Die tuning box zou ik echt links laten liggen.
Safe driving Jurgen21 februari 2011 om 21:02 #17821824wat zijn we eensgezind meneer de raaf :P
21 februari 2011 om 21:18 #17821825[rquote=1874739&tid=143197&author=jraaf]Die tweede optie is nie goe nie volgens mij. Dan belazer je het motormangement. Dat wordt uiteindelijk een hoop troep na een rokende motor….eerste optie klinkt als chiptuning. Maar waar in NL kun je dat octaan gehalte krijgen? In Duitslsnd wel…
Zou mijn 400 euri dan liever stoppen in een betere luchtoevoer en luchtfilter. Wordt ie ook gretiger van op het gaspedaal.
Die tuning box zou ik echt links laten liggen.
Safe driving Jurgen[/rquote]hoe bedoelje met betere luchttoevoer (meer koude lucht van ondere grotere lucht inlaat) en een luchtfilter .. tja er ligt een Pipercross inlegfilter in
21 februari 2011 om 21:18 #17821826[rquote=1874742&tid=143197&author=sw_reijnders]wat zijn we eensgezind meneer de raaf :P[/rquote]
Jaja twee handen op een buik:D
21 februari 2011 om 21:40 #17821827Yep, das stap 1 eenbeter lucht filter. Toevoer ook groter maken en beter plaatsen. Hoe meer koude lucht hoe beter. Kijk eens bij dbilas voor z’n aanzuig buis. Heb er ook 1, merkte na inbouw goed het verschil. Maar ja alles went. Ook de kleine 200 pk die eds nu uit mijn blok perst. Merk het alleen aan mijn voorbanden:mad:
@bas, timing :DSafe driving Jurgen
21 februari 2011 om 22:23 #17821828[rquote=1874795&tid=143197&author=jraaf]Yep, das stap 1 eenbeter lucht filter. Toevoer ook groter maken en beter plaatsen. Hoe meer koude lucht hoe beter. Kijk eens bij dbilas voor z’n aanzuig buis. Heb er ook 1, merkte na inbouw goed het verschil. Maar ja alles went. Ook de kleine 200 pk die eds nu uit mijn blok perst. Merk het alleen aan mijn voorbanden:mad:
@bas, timing :DSafe driving Jurgen[/rquote]
zoiets
21 februari 2011 om 23:05 #17821829Zo’n Dbilas set ziet er opzich wel interessant uit moet ik zeggen.
Ben benieuwd of dat echt scheelt en niet een hoop meer herrie alleen maar op gaat leveren..22 februari 2011 om 06:45 #17821830[rquote=1874848&tid=143197&author=Jerremy]Zo’n Dbilas set ziet er opzich wel interessant uit moet ik zeggen.
Ben benieuwd of dat echt scheelt en niet een hoop meer herrie alleen maar op gaat leveren..[/rquote]Iddja dat vond ik dus ook jerremy, anders is het wel een overweging waard.22 februari 2011 om 08:20 #17821831Ziet er prachtig uit!!! Maar wát een geld!!:o:cry
22 februari 2011 om 08:41 #17821832[rquote=1874825&tid=143197&author=nova….][rquote=1874795&tid=143197&author=jraaf]Yep, das stap 1 eenbeter lucht filter. Toevoer ook groter maken en beter plaatsen. Hoe meer koude lucht hoe beter. Kijk eens bij dbilas voor z’n aanzuig buis. Heb er ook 1, merkte na inbouw goed het verschil. Maar ja alles went. Ook de kleine 200 pk die eds nu uit mijn blok perst. Merk het alleen aan mijn voorbanden:mad:
@bas, timing :DSafe driving Jurgen[/rquote]
zoiets
[/rquote]
Yep, ik heb dat voorste stuk. Nope, geen extra geluid. Is gewoon een gesloten systeem met een k&n er in verwerkt.
Kost wat maar het is heel degelijk spul.
Safe driving Jurgen.22 februari 2011 om 08:45 #17821833Volgens mij komen hiermee ook
echt de kosten boven het gewin!
400 euro voor 15 pk bij chiptunen is teveel, hoeveel pk levert
dit ding dan op? Hij kost 275 euro, ex verzenden.22 februari 2011 om 09:13 #17821834Het is vaak een combinatie. Alleen ‘hardware’ erop zetten en vervolgens denken dat je pk’s erbij hebt, zo werkt het dus niet.
Veelal is het een combinatie met aanpassen ECU software.en henk042, als je voor een ‘paar’ euro’s relatief veel vermogens winst wilt, heb je de verkeerde motor.
Dan kan je beter naar een turbo motor uit gaan kijken.En als je duurzame vermogenswinst(en) wilt, dan zal je daar geld voor over moeten hebben, en anders moet je het niet doen, en alleen een sierstuk kopen voor de uitlaat. ;)
22 februari 2011 om 09:51 #17821835@Jerremy
Het ging niet om mij hoor, ik hoef niet méér PK’s.:D
Ging mij erom wat er gezegd werd over weinig PK’s voor veel geld.
Dat is bij die aanzuigbuis volgens mij dan precies hetzelfde.sierstukje hoef ik óók al niet,
heb een prachtige originele irmcher einddemper.:PMooie avatar trouwens:D:D
22 februari 2011 om 13:03 #17821836[rquote=1874918&tid=143197&author=jraaf][rquote=1874825&tid=143197&author=nova….][rquote=1874795&tid=143197&author=jraaf]Yep, das stap 1 eenbeter lucht filter. Toevoer ook groter maken en beter plaatsen. Hoe meer koude lucht hoe beter. Kijk eens bij dbilas voor z’n aanzuig buis. Heb er ook 1, merkte na inbouw goed het verschil. Maar ja alles went. Ook de kleine 200 pk die eds nu uit mijn blok perst. Merk het alleen aan mijn voorbanden:mad:
@bas, timing :DSafe driving Jurgen[/rquote]
zoiets
[/rquote]
Yep, ik heb dat voorste stuk. Nope, geen extra geluid. Is gewoon een gesloten systeem met een k&n er in verwerkt.
Kost wat maar het is heel degelijk spul.
Safe driving Jurgen.[/rquote]Ok,
Maar op de site van Diblas staat ein super sound,en jij zegt nope geen geluid..misschien omdat jij een diesel hebt en wij niet;)Heb een mail gestuurd naar Diblas… ff afwachten:thumbup
22 februari 2011 om 13:16 #17821837Bij Courtenay geven ze aan dat je als eerste het vliegwiel en de beademing aan moet pakken :
http://www.courtenaysport.co.uk/v6-tuning/info_21.html
Lekker licht vliegwiel (5,6 kg i.p.v 15 kg :o ): 300 pond (engelse dan, geen 1/2 kilo’s), schijnt een heleboel te schelen in ’throttle response’
22 februari 2011 om 14:56 #17821838Dat vliegwiel scheelt idd wel. Heb er ook een tijd mee gereden aan me V6, maar nu weer standaard.
Gas response idd beter (of feller, abrupter) maar dat maakt tegelijkertijd het geheel ook wel wat ‘zenuwachtiger’,
en iets minder efficient, daar – logischerwijs – de toerenval ook sneller en meer is met een lichtvliegwiel.Ik zou idd als eerst de ‘beademing’ aanpakken.
22 februari 2011 om 15:04 #17821839Hier staat veel info over het tunen van een V6. Site si opgezet voor een Calibra V6 maar kan natuurlijk ook goed gebruikt worden voor de Vectra B/Omega B/Vectra C
22 februari 2011 om 17:33 #17821840inlaat systeem is GEHEEL anders bij de Calibra als bij de Vectra-B / Omega.
Willem
22 februari 2011 om 17:39 #17821841Inlaat wel, maar betreft de gasklep, nokkenassen, uitlaat, luchtfilter, injectoren, vliegwiel, eigenlijk de basispricipes van motortuning zijn hetzelfde, maar dat geld voor iedere motor.
Links was ook bedoeld om aan te geven wat mogelijk is.
22 februari 2011 om 17:46 #17821842bedankt voor de links..
maar is ff wachten op bericht van DBilas;)
22 februari 2011 om 22:39 #17821843Je kunt misschien voor lucht toevoer ook een 3-pipe-mod uitvoeren..
Makkelijk zelf te doen en half uurtje werk..
Je kan kijken of dat al scheelt voor lucht..
22 februari 2011 om 22:49 #17821844:o Wat is nou weer een 3-pipe-mod???
23 februari 2011 om 06:35 #17821845[rquote=1875731&tid=143197&author=kimmiej666]Je kunt misschien voor lucht toevoer ook een 3-pipe-mod uitvoeren..
Makkelijk zelf te doen en half uurtje werk..
Je kan kijken of dat al scheelt voor lucht..[/rquote]
Ja zeg maar is wat je er mee bedoelt kim:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.