intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm..

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233154

    ben al een tijdje onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen voor m’n volgende project,en heb nu (bijna) alles bijelkaar.woensdag gaat de bumper e.d. eraf en dan meet ik de stukjes buis en de intercoolerbeugel in.de buis is dunwandig RVS met 54mm diameter,en de beugels zullen ook wel RVS worden.maten en tekeningen volgen nog…
    hier wel al een lijstje met onderdelen die er nodig zijn:

    de intercooler:
    http://cgi.ebay.de/Ladeluftkuhler-LLK-G” onclick=”window.open(this.href);return false; … 2eac7077b6
    kosten met verzend 103,00 euro

    de 54mm silicone slangen en MAP-sensor houder:
    M-TECH
    5x silicone bocht 90 (890054)
    1x silicone bocht 45 (845054)
    1x silicone recht (810054)
    1x MAP-sensorhouder (360009)
    kosten met verzend 172,70

    de RVS slangklemmen 50-70mm
    16 stuks via m’n werk besteld…
    kosten 43,00

    de SPAL ventilator incl. 4 bevest.beugels
    bij D.P.T.
    fan 310x280x52 blazend (102004)
    beugels 4x (102020)
    kostte met verzend 89,50

    nu alleen nog de beugels en de buizen.

    de 54mm RVS dunwandige buis heb ik via m’n werk.
    de beugels voor de IC worden volgende week gemaakt.
    tekening volgt nog….

    en voor de oplettende forummer…
    de 3 bar MAP-sensor komt pas na onderblok aanpassing…..

    hier een paar fotootjes van het bouwpakketje:

    de silicone slangen met MAP-houder en klemmen:

    de intercooler met 54mm RVS buis:

    de SPAL ventilator met beugels:

    en we hebben nog steeds hetzelfde tafellaken :P

    #17821764

    Wauw ziet er goed uit. :D

    #17821765

    Da’s een aardige bouwdoos , ben benieuwd of je het er allemaal
    netjes in krijgt , je bent iedergeval goed voorbereid.
    En hoeft zo te zien niet je orginele koelerpakket naar achteren
    te plaatsen wat ik oa bij mijn EDS versie niet echt fijn vond , al
    hoefde ik niet mijn orginele koelfans te vervangen wat ik weer
    wel goed vond.

    #17821766

    vandaag EINDELIJK begonnen met passen en meten.:agent
    was wel verrekte koud achterom :( vandaar het kacheltje op de foto…

    het zaakje zit hier nog vast met bandje en ty-raps.
    past allemaal maar net.moet alleen rechts onder een kabelboompje verleggen,een claxon verplaatsen,en koelpakket 1cm terugzetten,zodat de nieuwe fan mooi links komt te zitten…

    heb voor als verbinders voor de slangen 6 stukjes RVS buis gezaagd van 8cm.morgen las ik op het werk wat puntjes rondom de uiteinden,zodat de slangen er niet vanaf schieten.
    de intercooler zelf zet ik aan de voorbalk vast met RVS montage profiel (flamco).als deze klaar zijn plaats ik wel een fotootje.de lengtes/volgorde van de siliconeslangen plaats ik na montage.

    op de foto’s lijkt het of de FMIC bijna op de grond hangt,maar hij valt netjes binnen de voorbumper..

    #17821767

    Goed bezig:thumbup

    Past wel lekker zo te zien:D

    #17821768

    ja goed bezig ziet er goed uit !
    en dat met die kou respect !

    #17821769

    thnx!
    ben voor m’n werk vaker in de kou bezig,dus dat went wel (een beetje).
    hoop dat ik in de garage van m’n oom terecht kan om het hele zaakje goed in te bouwen.
    de slangen vanaf de turbo kom je zo bijna niet bij :mad:
    maar dat zal wel over 2 weken zijn….
    volgende week druk met werk en dan van vrijdag tot woensdag vastelaovend (carnaval voor de hollanders) vieren :jerry

    proost :afro

    #17821770

    intercooler zit eronder!was een hels karwei om alles passend te krijgen maar het resultaat mag er wezen :agent
    voor montage bumper:

    links van de intercooler,heb claxon moeten verplaatsen:

    onder airco pomp door (foto staat op z’n kant)

    langs koplamp omhoog:

    de platte spal ventilator:

    heb nog geen halve cm plaats:

    plaats voor de MAP sensor:

    en met gemonteerde voorbumper:

    ben dr al met al een uurtje of 8 mee bezig geweest.slangen raken nergens bewegende of scherpe delen (carrosserieband) en koelpakket heb ik weer vast gezet met aangepaste beugels.
    intercooler heb ik vastgezet met RVS -montage profiel en alle geboorde gaatjes eerst met zink spray beschermd ;)
    heb dr al 150km mee gereden om te kijken of alles goed vastzit en er niks schuurt of klemt en alles was :thumbup !
    maak wel nog een steun om de MAP-sensor houder op vast te zetten….nu nog naar V-max voor de software :P
    ben benieuwd wattie na dat bezoekje heeft…
    meer info volgt…..

    #17821771

    Ziet er heel netjes uit hoor. echt heel mooi. :D

    #17821772

    Ziet er top uit!!! Ben eens benieuwd wat ie brengt dadelijk.

    #17821773

    Goed bezig hoor

    #17821774

    Hey Deef,

    Ziet er goed uit zal wel weer een paar paardjes schelen zeg maar:thumbsup

    #17821775

    Dat ziet er goed uit! ben benieuwd naar de power! :thumbup

    #17821776

    wel wat jammer dat die groote ic grotendeels weggestopt zit achter de bumper en frontbalk

    de rijwind doorstroming is zo niet optimaal:hmmz

    #17821777

    hij zit bijna vol in de rijwind :P
    ,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
    kleiner model was meteen 5cm lager..
    en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent

    #17821778

    [rquote=1906411&tid=143191&author=DEEF]hij zit bijna vol in de rijwind :P
    ,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
    kleiner model was meteen 5cm lager..
    en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent[/rquote]

    Dat denk ik ook! Dit is de 55×23 cm (effectief) intercooler of niet?

    #17821779

    [rquote=1906439&tid=143191&author=NelisZ20LER][rquote=1906411&tid=143191&author=DEEF]hij zit bijna vol in de rijwind :P
    ,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
    kleiner model was meteen 5cm lager..
    en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent[/rquote]

    Dat denk ik ook! Dit is de 55×23 cm (effectief) intercooler of niet?[/rquote]

    :wors dat is ‘m :wors
    perfecte maat voor de zafira a opc!

    #17821780

    [rquote=1906411&tid=143191&author=DEEF]hij zit bijna vol in de rijwind :P
    ,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
    kleiner model was meteen 5cm lager..
    en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent[/rquote]

    zal best zo zijn
    enkel het deel wat achter je front balk zit
    doet niets koelen;)

    maar dat dit beter is dan een originele
    dat wil ik meteen wel geloven:thumbup

    #17821781

    en de originele zat bijna voor de helft achter de balk.
    net als de radiateur van koeling en airco,en die doen het ook ;)

    dus elke aanpassing is een vooruitgang :angel

    #17821782

    [rquote=1906494&tid=143191&author=DEEF]en de originele zat bijna voor de helft achter de balk.
    net als de radiateur van koeling en airco,en die doen het ook ;)

    dus elke aanpassing is een vooruitgang :angel[/rquote]

    heb je wel gelijk in
    t was ook niet als kritiek bedoeld

    jij hebt de zafira ook niet ontworpen
    anders had er standaard wel n dikkere ic op gezeten:P:P

    maar je zal met mee eens zijn dat als je ic geheel
    vrij zou zitten dat de doorstroming en daardoor de koeling
    nog beter zou zijn

    dat je die frontbalk niet weg wild haalen begrijp ik ook wel
    snelheid is mooi
    maar stevigheid in je carresorie heb je ook nodig voor n goede wegliging

    verder nette wagen met mooie
    modificatie,s;):thumbup

    #17821783

    vatte het ook niet als kritiek op hoor ;)
    thnx voor de :thumbup
    en die balk blijft inderdaad waar hij hoort.
    je ziet wel eens half weggeslepen balken om maar zo’n dik mogelijke IC te kunnen monteren :hmmz

    #17821784

    Die FMIC ziet er dik uit :wors

    Ik vind deze beter dan die van EDS
    Die van EDS is iets dikker en hoger dan standaard maar zit echt weggestopt achter de frontbalk
    Deze FMIC zit strak achter je voorbumper en zit vol in de rijwind :thumbup

    #17821785

    heb al de nodige km’s erop zitten met de FMIC,en er viel me wat op (behalve dan het grote turbogat :P ) :
    de uitlaat klinkt anders…het donkere brullen is nu een een snerpende roffel met volgas optrekken :hmmz
    hoe kan??

    #17821786

    7 mei naar V-max voor “einzelabstimmung” van m’n zaffie!!
    wilde eigenlijk daarmee wachten totdat de 76mm downpipe met 200 cells
    erop zat,maar hij rijdt nou niet echt optimaal.duurt nu ff vooradt ie oppakt,
    dus laat hem toch maar goed afstellen op de bank….
    resultaten/foto’s/filmpjes worden dan z.s.m. gepost :agent

    #17821787

    Ben erg benieuwd! Keep me posted!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.