opel combo en wat kan je er mee

Forumindex Forums Modellen Corsa opel combo en wat kan je er mee

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233025

    halo luitjes even wat vragen aangaande een combo
    daar ik mogelijk zoon ding wil aanschaffen
    welke motoren worden er geleverd ,benzine uitvoeringen,
    geen diesel.
    wat zijn zwakke of kwetsbare plekken.
    zijn er goede of slechte bouwjaren.
    zijn er verschillende uitvoeringen,interieur.
    bvb met of zonder airco.
    verder wat zijn relevante zaken om op te letten bij aanschaf.
    en zeer belangrijk wat mag ze kosten uiteraard gezien
    de staat van het voertuig,maar ik denk dan aan bouwjaar.
    is hier al een topic over,sorry maar dat heb ik dan over
    het hoofd gezien.
    vgr tonsr.

    #17820313

    Welke combo? B of C??

    #17820314

    [rquote=1872633&tid=143019&author=Goossens Bjorn]Welke combo? B of C??[/rquote]
    zelfs dat zeg me niks,dus ik begeef me op totaal onbekend terrein.
    vgr tonsr

    #17820315

    he lui ik zoek wat info over een combo,wie kan me wat vertellen hier over.
    vgr tonsr

    #17820316

    combo b:

    de eerste combo b’s hebben meer kans dan de combo b’s vanaf bj 1999 a 2000

    combo c

    combo c ga ik van uit dat ze geen roest hebben. :D

    #17820317

    vindt de b wel wat hebben met die profiel op de zij flanken
    vgr tonsr,bedankt voor de pics.

    #17820318

    Ton, je had deze vraag beter in het Corsa gedeelte kunnen zetten.

    Combo-B benzine

    Phase-1: 1993 t/m 1995:

    geleverd motoren: 1.4 8V singlepoint 60pk (C14NZ) 1.4 8V Multipoint 82pk (C14SE)
    zwakke punten:
    – roest dorpels, chassis voor, onderste frontbalk, motorkap, dakspoiler, achterdeuren
    – overmatige slijtage nokkenas (tikken)
    – roest naad van laadruimte buitenzijde net achter de voorportieren

    Phase-2: 1995 t/m 1997: nog met oud type bumper:

    geleverde motoren: C14NZ singlepoint 60pk vacuum-EGR (C14NZ) 1.4 8V Singplepoint 60pk el-EGR, DIS (X14SZ)
    zwakke punten:
    – als Phase-1 maar dan in VEEL mindere maten
    – roest achterdeuren en dakspoiler
    – overmatige slijtage nokkenas (tikken)
    – roest motorkaprand
    – roest naad net achter de voorportieren

    Phase-3: 1997 t/m2001 (model wat ik heb / met nieuw type voorbumper)

    geleverde motoren: X14SZ singlepoint 60pk el-EGR
    – als phase-1 in nog midere mate als phase-2
    – roest dakspoiler + achterdeuren
    – roest motorkap rand
    – roest naad net achter de voorportieren

    Ik ben zelf in het bezit van een Combo-B benzine bestel uitvoering.

    Dit is een:

    merk: Opel
    Type: Combo LFW (LFW = Lieferwagen = Bestel uitvoering)
    Motor: 1.4 8V 60pk X14SZ
    Eerste toelating: 28-07-1998
    Eerste afgifte kenteken in nederland: 08-09-2004 (jaja, duitse import)
    uitvoering: Comfort

    Technische gegevens:

    Motor X14SZ 1.4 8V 60pk – electrische EGR – Dis
    prestiaties: 0-100 17,6 seconde
    topsnelheid: 143km/u
    versnellingen: 5 (F13-5 Code UK (alleen voor Combo-B)

    standaard uitrusting (Viva uitvoering / gelijk aan Comfort in NL):
    – Stuurbekrachtiging
    – Electrische ramen voor
    – Centrale vergrendeling met safelock (incl achterdeur)
    – getint glas (zonder zonneband)
    – stoelhoogte verstelling bestuurder stoel
    – Airbag bestuurder (+passagier omdat de mijne uit Duitsland komt)
    – Dashboard kast lampje
    – Meegespoten voorbumper.
    – Koplamphoogte verstelling (standaard vanaf 01-1998 (verplicht))
    – TID schermpje (optie in Duitsland / standaard in NL in elke Combo-B)

    Ik heb er wel wat aan aangepast hoor:

    Er is intussen een iets vermogender motortje ingebouwd.

    begonnen met een C16XE erin te lepelen:

    Deze liep kapot (koppakking)
    toen een X16XE erin omdat ik die voor een leuke prijs over kon nemen:

    Ook van buiten is ie iets veranderd, in de zomer rijdt ik met Lichtmetalen Astra-GSi velgen:

    Ook heb ik op de stoelframpjes van de Combo astra-GSi stoelen gemonteerd, de linker rechts en andersom.

    en er zit een Cruise Controle van een Opel Omega-B op:

    en nog wel meer.

    Willem

    #17820319

    kijk willem,bedankt voor deze voortreffelijke info,hier kanik wat mee.
    ga eens wat rond kijken hier in de regio ,had zo links en rechts wat tekoop gezien.
    vgr tonsr.
    ps mischien zijn er nog wat pics van deze wagens die gepimpt zijn,heb er ooit op een treffen 1 gezien
    met getinte ronde ramen achter,meen een duitser
    ben ik niet zeker van,wel nieuwsgierig wat er mee kan
    dus pics welkom.

    #17820320

    wie heeft er pics van gepimpte combo.
    zou deze graag zien.
    vgr tonsr

    #17820321

    ik zal m niet zover pimpen, blijft een mobiele werkplaats.

    ik heb m enkelt voorzien van meer vermogen omdat de 1.4 erg te kort komt bij een Combo die leeg al 1070kg weegt (duitse import is zwaarder)

    Bij mij ligt er als ik op klus ga dan ook nog het een en ander aan oud gereedschap en onderdelen in.

    en een betimmering zit er in

    2 accu’s (1x 55Ah en 1x 90Ah)

    en dan nog regelijk loaded qua extra’s ivm luxe uitvoering.

    De Combo van Stellema is ook wel een Dikke hoor.

    Willem

    #17820322

    Ik weet niet of je deze mooi vind:

    #17820323

    kijk jerk het is een begin,dit is dan wel niet mijn smaak,dacht iets met raampjes achter
    verlaagd ,mooie velgen,wil eigenlijk een beetje naar het idee van een mini campertje
    heb poosje geleden wat van gezien ergens op een of ander treffen.
    vgr tonsr.

    #17820324

    Er staat een mooie (GSI achtige) combo op MP.

    #17820325

    zelf een paar kadett combo,s gehad
    die vond ik fijner sturen:thumbup
    dan de corsa combo;)

    enkel zijn die haast niet meer te vinden:(
    meeste zijn door de roest duivel opgevreten;):P:P

    “google afbeeldingen”

    kun je toch wel wat aan combo,s vinden;)

    #17820326

    Deze bijvoorbeeld, echt te gek!

    http://link.marktplaats.nl/421845221

    #17820327

    [rquote=1875033&tid=143019&author=Arjen]De bijvoorbeeld, echt te gek!

    http://link.marktplaats.nl/421845221%5B/rquote%5D

    das nog een hele leuk ook:thumbup
    als die onderhuids net zo netjes is als de buitenkant;):thumbup

    dan is dit heel geen gekke combo
    prijs is niet goedkoop
    maar ze zijn dan ook al redelijk zeldzaam;):P:P:P

    #17820328

    Wat dacht je wat het heeft gekost om hem zo te krijgen :o

    #17820329

    hahahaha

    tjah zal inderdaad wel wat nieuw plaatwerk ingekomen zijn
    of bedoel je dat niet;)

    nee inderdaad spuiten en onderdelen kost ook geld
    dus als je dat mee rekent en je wild zoiets dan valt de prijs wel wat mee

    enkel t blijft voor de meeste veel geld voor een oude auto;)

    als ik momenteel niet genoeg auto,s had
    had ik best zin in deze;)

    combotje vond ik altijd reuze makelijk:thumbup:thumbup

    #17820330

    Ik denk dat het voorbewerken en spuiten het nodige gekost heeft. Of misschien heeft hij het zelf wel gedaan. Voor mij geldt hetzelfde; genoeg auto`s en ik heb al een Combo. Nu eerst m`n Bitter klaar maken voor de keuring.

    #17820331

    [rquote=1875033&tid=143019&author=Arjen]De bijvoorbeeld, echt te gek!

    http://link.marktplaats.nl/421845221%5B/rquote%5D
    Ja, die bedoel ik :thumbup

    #17820332

    Ik heb € 1750,- geboden, maar dat bod is verwijderd. Ik denk dat hij echt € 2400,- wil hebben en dat is niet echt onredelijk vind ik.

    #17820333

    Tja leuk Combootje haha..

    ik heb er nog eens een gekocht voor 300 euri incl C20XE:

    T was dan ook niet veel qua combo, maar ging als een raket!!

    Willem

    #17820334

    die van mplaats is al weg;)

    heeft “ton” die???

    #17820335

    Dit past ook in een Combo:

    Willem

    #17820336

    ook leuk

    ik heb der al eens een 2 + een 3 sitz bank ingehad
    enkel was dat voor een verhuizing
    en moest het tussenschotje er ff uit

    was wel een e kadett combo
    de corsa combo is volgens mij iets krapper;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.