2.4E probleempjes

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4E probleempjes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233022

    Ja heb het forum na gezocht maar wil gewoon even wat zekerheid.

    Problemen:

    Tikken voor in het distributie huis. Werd minder met een betere ketting spanner.
    Oplossing: Ketting vervangen incl. de geleiders.

    Motor houd in boven de 3000 toeren. Zonder last trekt hij wel verder in toeren.
    Oplossing: Ontsteking op tijd zetten??

    Motor rookt WITTE rook wanneer hij op bedrijfs temp komt.
    Oplossing: Koppakking vervangen??

    Of moet ik aan heel andere dingen gaan denken, zoals zuigerveren klepsteel rubbers (valse lucht is al gecontroleerd en tevens bij het inlaat alle pakkingen en rubbers vervangen)

    En de koppakking van een 2.0E is hetzelfde als van een 2.4E toch?

    Mvg Daniel

    #17820261

    Witte rook is koelvloeistof in de verbrandingsruimte, hopelijk kan je dat oplossen door een andere pakking, maar het is mogelijk dat er wat anders aan de hand is (krom of scheur)

    koppakking 2.4 is inderdaad gelijk aan de 2.0

    In houden motor kan verschillende oorzaken hebben, of je de ontsteking op tijd kan zetten hangt van je systeem af.

    #17820262

    Begin voordat je de boel uit elkaar trekt even met een compressie-test.

    Probleem met de toeren kan ook een versleten nokken-as als oorzaak hebben.

    Voor de rest zit je wel op de goede weg.

    #17820263

    [rquote=1872581&tid=143016&author=henk 400rr]
    In houden motor kan verschillende oorzaken hebben, of je de ontsteking op tijd kan zetten hangt van je systeem af.[/rquote]

    Heb het complete systeem van een A omega in mijn Senator zitten, dus incl het lege ontstekings huis.
    Maar zal morgen eerst even mijn compressie meten.

    Iig bedankt voor de antw. en het mee denken!

    #17820264

    heb jij een senator met 2.4 motor.. dan?

    #17820265

    idd

    #17820266

    goh :D

    zo`n ontstekings systeem kun je weinig aan stellen, heb ik begrepen.
    mijn maatje had ook zoiets bij een c24ne motor,
    verdelerkap en rotor samen met de bougie en kabels vervangen…
    en klaar.

    #17820267

    Benzinedrukprobleem is ook nog een mogelijkheid.

    #17820268

    Kan ook nog idd. pomp maakt al een tijdje een apart geluid, heb ook al een pomp klaar liggen.
    Maar dacht dat een pomp het doet of niet doet, dus niet half werkte.
    Maar dat kan dus wel?
    Of moet ik bij de drukregelaar zijn bij het inlaatspruitstuk?

    Heb de kabels rotor verdelerkap bougies al vervangen, is trouwens het eerste wat ik doe bij een nieuwe/andere auto.
    Ook olie en filter zijn ververst vervangen.

    #17820269

    Brandstofpomp of filter kunnen het probleem zijn.

    Als het filter verstopt zit (bijna dus), dan komt er een klein beetje brandstof doorheen.

    Voor lage toerentallen met weinig belasting is het geen probleem.
    Bij hoge toeren of veel belasting is er dan onvoldoende brandstof beschikbaar.

    #17820270

    Heb net compressie gemeten, waardes zijn laag maar gelijk 6 tot 6.5bar op elke cill.
    Stationiar 6 bar ook gemeten met +- 2500 toeren dan komen ze allemaal rond de 12 bar.

    Heb toch nog even op valse lucht gecontroleerd, door de slang van de stappen motor dicht te knijpen
    blok viel eigenlijk direct stil/uit.

    Zal van de week wel even proberen filter en pomp te vervangen.

    Nogmaals bedankt voor het mee denken.

    #17820271

    Compressie-test met lopende motor???

    Dat is voor mij nieuw :hmmz

    Normaal gesproken trek je hiervoor alle bougies eruit, ontkoppel je de ontsteking, geef je volgas en laat de startmotor ronddraaien.
    Na een omwenteling of 10 zal de compressiemeter niet meer stijgen en heb je de gewenste waarde.

    Zijn er meer mensen die dit ook met lopende motor doen??

    #17820272

    nee, nog niet gedurfd :D

    #17820273

    haha die is echt goed nog nooit gehoord met lopende motor,

    6,5bar is idd te weinig,

    probeer op de manier van postbusmanta

    daarna mis nog ff met olie op de zuiger,

    #17820274

    Wat is er mis met een lopende motor dan?

    Maar zal van de week wel testen zoals aangegeven.

    #17820275

    Ook nog niet met lopende motor geprobeerd.

    Doe het zelf altijd met de gasklep dicht (met starten geef ik immers ook geen gas)

    #17820276

    tja hier ook met dooie motor :D

    ff bobine kabel losgooien. en bougies er niet allemaal uit,
    dan cilinder voor cilinder testen. dus ff bougie dr uut… paar slagen laten draaien totdat de meter niet meer oploopt,
    en dan het afgelezene noteren

    #17820277

    Oke, net dus even op die manier gedaan (dit zijn voor mij leer momenten).
    Kom nu uit op 14 bar op elke cill.

    Dit is dus denk ik wel goed.

    #17820278

    idd. dikke prima voor elkaar dus :D

    verbruikt ie ook koelvloeistof?

    ruikt de witte damp wat zoet?

    #17820279

    Zoals in eerste post aangegeven, ja rookt witte rook maar enkel als het blok op temp is.
    Olie verbruik is er niet.
    Koelvloeistof verbruik heb ik nog niet echt kunnen vaststellen.
    Koelvloeistof tank gebarsten, inlaat er af geweest, kachel vervangen, dit is in de afgelopen weken allemaal gebeurd en dus is er vloeistof verloren gegaan en weer bijgevult.

    Maar aan de rook te zien gebruikt hij wel iets.

    #17820280

    co lektest uitvoeren?

    #17820281

    Heb vandaag de benzine pomp vervangen, door achteraf een slechtere.
    Maar idd mijn filter zat vol met ORANGE(roest) benzine en prut.
    Toen de andere pomp er op en kon toen weer door trekken tot 4000 toeren.

    Zit dan alleen nog met de witte rook als hij op temp. is.
    Misschien dan toch ergens een scheurtje??

    #17820282

    scheurtje kan ik me eingelijk niet voorstellen.

    hoe loopt de auto warm stationair? als hij een slag mist kan het de kop-pakking wezen.
    ik zou voor een co lektest gaan. dan weet je het zeker.

    #17820283

    daniel trek je olie pijlstok er eens uit en hou er een brandende aansteker onder ! begind ie te knetteren dan heb je koel vloeistof in je olie !

    #17820284

    Witte rook is in rook opgegaan.
    Nadat ik de tank had vervangen, de ontluchtings slang was compleet verteerd en hierdoor had ik water in de tank.
    Pomp, filter, drukding, en slangen vervangen.

    Wel weer lekker een goed lopend 2.4tje.

    Allen bedankt voor het meedenken!!
    Gr Daniel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.