Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2011 om 10:07 #17232905
Beste, Nadat ik mijn rubbers bij de verstuivers heb vervangen start mijn Y22DTR niet meer, Als ik hem wil starten slaagt hij niet aan, Zelfs niet met remmenreiniger!
Wat hij wel doet is een dieselwolkje(onverbrand) langs de INLAAT terugsturen, Tog staat mijn distributie juist,Iemand enig idee hoe dit komt?17 februari 2011 om 18:39 #17819194Al lang door gestart ? (zou moeten lukken)
misschien even de leidingen iets los draaien dat er een beetje diesel langs komt, dan zal hij geleidelijk wel aanslaan.
17 februari 2011 om 18:46 #17819195haal maar weer los dan, zorg dat tie goed ontlucht is en sluit de boel maar weer aan.
en kijken of je alles goed hebt zitten.klinkt vervelend, maar denk dat er niets anders op zit :angel
17 februari 2011 om 19:43 #17819196kan het zijn dat de kleppen geraakt zijn? distri heeft 1/4 toer verkeert gestaan.
17 februari 2011 om 19:50 #17819197AH hoop dat er nu geen schade is ontstaan.
18 februari 2011 om 13:56 #17819198niemand? op remmenrijniger draairt ie, vervolgens valt hij stil
18 februari 2011 om 14:47 #17819199[rquote=1871342&tid=142871&author=sw_reijnders]haal maar weer los dan, zorg dat tie goed ontlucht is en sluit de boel maar weer aan.
en kijken of je alles goed hebt zitten.klinkt vervelend, maar denk dat er niets anders op zit :angel[/rquote]
Is zelf ontluchtend Bas !!
18 februari 2011 om 15:01 #17819200oke
weten we dat ook weer :-Dis ook niet bij alle diesels het geval :angel
18 februari 2011 om 15:16 #17819201je valt in herhaling Bas
18 februari 2011 om 16:19 #17819202Effe een vraagje, Ik heb dus de nokkenas los gehad, heb deze terug op zn tijd gezet door aftegaan op de krukas, Kan het nu zijn dat ik de krukas 1toer verkeerd heb staan? Hoe controleer ik dit beste? Kijken of de merktekens van de pomp, Nokkenas en Krukas juist staan? Voor de nokkenas ben ik afgegaan alleen op de Krukas en nokkenas, Dus theoretisch kan de krukas 1 toer verkeerd staan niet?
18 februari 2011 om 18:58 #17819203Zitten merkjes op zowel nokkenas als krukas als die goed staan zit je nokkenas er ook goed in
18 februari 2011 om 19:13 #17819204maar kan depomp verkeert staan;)
20 februari 2011 om 03:54 #17819205Effe nieuwe info, vandaag motor draaiend gekregen met hulp van remmenreiniger, zodra ik stop met dit in de inlaat te spuiten valt hij stil, ook gaf hij ineens foutcode p1220, nu wilde ik starten en merkte ik dat de motor zeer vlot en snel rondging met de starter, 5 min later ging deze weer terug normaal tempo rond, eerst leek het of hij geen compressie had, 5 min later dan weer wel, iemand enig idee wat dit kan zijn? Het gaat om een y22DTR van een Vectra B van 2001
20 februari 2011 om 09:27 #17819206p1220: Afstelling brandstofhoeveelheid.
mogenlijke oorzaken:
– Brandstofpomp / afsteller brandstof hoeveelheid
– MotorcomputerWillem
20 februari 2011 om 11:14 #17819207en dat variabel start toerental?
20 februari 2011 om 11:16 #17819208ja kan vanalles wezen, lege klepstoters bijvoorbeeld, of lichte ontbranding.
ruikt het naar diesel als je start, komt er licht grijze rook uit de uitlaat tijdens starten.
Willem
20 februari 2011 om 11:17 #17819209Waar spuit jij de remmenreiniger naar binnen.
je moet wel zorgen dat het inlaat traject COMPLEET dicht zit als je gaat starten, als de LMM niks waarneemt loopt de motor ook niet.
Willem
20 februari 2011 om 11:30 #17819210heb je de verstuivers wel op dezelfde plaatst zitten??
Niet dat je 1 met 3 bv hebt verwisselt.
Het probleem met de verstuivers is, dat ze een codering hebben, met de hoeveelheid die ze geven en een ID.
Dat kun je met opcom terug zien.. Verkeerde codering bij de verkeerde verstuiver resulteerd in problemen.
Nooit verstuivers zomaar wisselen van cilinder….
Kijk de opcom manual maar eens na…20 februari 2011 om 11:31 #17819211geld dat ook voor een Diesel met verstuivers ZONDER electronica.
De 2.2 diesel is een Oldscool diesen met een Rotor inspuitpomp, en mecahnische Dieselinjectoren.
willem
20 februari 2011 om 11:35 #17819212oopps, nee is alleen met de electronische systemen…
20 februari 2011 om 11:36 #17819213zijn niet verwisseld, hij wil soms wel, en nope geen diesel rook
20 februari 2011 om 11:55 #17819214denk vavuum en retourslangen vervangen, incl T-stukjes
20 februari 2011 om 12:00 #17819215[rquote=1873461&tid=142871&author=wim-v6]denk vavuum en retourslangen vervangen, incl T-stukjes
[/rquote]
En dan terug broem? of?20 februari 2011 om 12:01 #17819216hij krijgt te weing tot geen diesel als de retourslangen lekken.
Vacuum heeft deze motor ook GOED nodig om aan te kunnen gaan.
Willem
20 februari 2011 om 13:06 #17819217En als ik nu bijde retourslangen even een boutje indoe, pakt hij geen lucht maar moet hij starten toch?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.