Brandstof leidingen vervangen.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Brandstof leidingen vervangen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232894

    Ruikte benzine lucht in mij senator ! Ben er nu achter waar het vandaan komt :( .
    De leidingen zijn doorgeroest :hmmz :puke
    Nu wil ik ze vervangen door kunstof leidingen, weet iemand hier op het Forum waar ik deze kan bestellen of kan ophalen ?

    #17819090

    Niemand dit probleem gehad :hmmz

    #17819091

    Ik heb ook problemen met benzine maar bij mij is het gelukkig niet de leidingen, maar de benzine druk:D

    misschien helpt dit :hmmz

    opel4ever

    kees in Stavenisse heb wel zijn nummer, als je die wil hebben hoor ik het wel van je

    als je ff de forum hier en daar doorlees kom je heus wel wat tegen:thumbup

    #17819092

    Ik weet niet, of kunststof leidingen wel zo’n goede keus is. Volgens mij gaat benzine op de lange duur een reactie aan met de kunststof, die hierdoor verhard em bros en poreus wordt. Meestal worden de metalen gedeelten van de benzine toevoer vervangen door ook weer metalen (koperen) leidingen.

    #17819093

    Zou een dikke koperen leiding nemen,zoals bv een dikke remleiding,voordeel is dat het zich gemakkelijk laat bewerken en jaren meegaat.

    #17819094

    Bedankt voor jullie reactie.
    Heb al een adres gevonden, worden toch kunstof leidingen.

    Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto’s dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)

    #17819095

    [rquote=1871004&tid=142858&author=noci].

    Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto’s dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)[/rquote]

    Lichter in gewicht, dat is 1 reden. Ten tweede, produktiekosten. Ik weet wel, dat veel benzinetanks ook in kunststof worden uitgevoerd. Opel begon daarmee bij de Vectra en Calibra.

    Toch heeft kunststof de neiging om “uit te drogen”. De weekmakers in de kuinststof (de stofjes dus die het “soepel” houden) gaan eruit. maar waarschijnlijk heb je gelijk, dat de tegenwoordige kunststoffen nu net zo lang meegaan als metalen uitvoeringen.

    #17819096

    de nieuwe auto’s gaan ook niet meer zo lang mee dan onze oldies :D :hmmz

    #17819097

    Kwa chassie zeker wel,als je bv kijkt naar audi,s van 10 jaar of vw vind je nog geen puntje roest…

    Kijk je bij opels van 30 jaar terug die toen 10 jaar waren…
    Haha

    #17819098

    Ja, met het koetswerk zit het meestal nu wel goed. maar als je dan de techniek aanschouwt, en dat vooral het electronische gedeelte. Je hoort de Wegenwachters vaak steen en been klagen over uitvallende electronica.

    Dat is bij onze oldies even wat anders, maar dat zit (gelukkig) ook niet zoveel in.

    #17819099

    Je kan metalen leiding op rol krijgen (Zelfde als remleidingen) in 8 en 10mm.
    Zijn alleen veel moeilijker te plooien als koper, maar dan blijft het wel zoals OE.
    Grtz, John

    #17819100

    [rquote=1871836&tid=142858&author=jojonopel]Je kan metalen leiding op rol krijgen (Zelfde als remleidingen) in 8 en 10mm.
    Zijn alleen veel moeilijker te plooien als koper, maar dan blijft het wel zoals OE.
    Grtz, John[/rquote]

    die hebben ze mij er ook onder gesleuteld (bij de benzine tank)
    is volgens mij, best wel iets duurder:hmmz

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.