piepende koppeling

Forumindex Forums Modellen Calibra piepende koppeling

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232700

    bij deze een probleem met de koppeling van een c20ne;
    kdacht gisteren kga eens kijken naar de koppeling van de calibra want de pedaal lag namelijk tegen de vloer aan!
    bleek dat dat klemmetje op de kabel versprongen was, dus ik dat gemaakt en lichtjes opgespannen met het gedacht dat ze dan zou gemaakt zijn(nu komt dus het probleem) als hij stationair staat te draaien is er niets een da hand, maar zodra je de koppeling induwt begint deze te piepen/schuren! kheb wel spanning op de pedaal en deze keert ook terug, maar alsj hem in versnelling zet en wil starten met de koppeling in lijkt het ofdat ze niet pakt en schokt hij gwn vooruit! zoals je ze niet induuwd eiglijk. volgens de vorige eigenaar is dat kapotgegaan al rijdende dus ik weet niet wat het zou kunnen zijn . kan iemand me helpen??

    alvast bedankt

    #17816327

    heb je hem niet te ver op gespannen?
    ik heb het zelf een keer gehad maar was niet bij een opel dus weet ook niet of het mogelijk is bij deze bak.
    dat was dat ik hem te strak had opgesteld.
    en als ik hem dan helemaal in had getrapt drukte de druklager de koppeling tegen de vliegwiel aan waardoor hij ging mee draaien.

    makkelijke manier om te te testen is door het pedaal niet helemaal in te trappen.

    #17816328

    wel toen ik keek naar de kabel en naar de beugel van de koppeling zag het eruit alsof dat blokje dat de beugel naar achteren moet trekken gwn doorgeschoten was want de schroefdraad zag er niet zo goed meer uit , dus hebbk een ander blokje gepakt van de donor calibra en deze gewoon tot tegen de beugel gedraaid zonder spanning eiglijk.
    dus naar mijn mening hebk ze niet overspannen want kheb het er gwn met de hand tegengedraaid
    en als ik dat test wat zou hij dan moeten doen ??

    #17816329

    dan zou hij wel gewoon moeten schakellen.

    maar als je zegt dat je hem gewoon zonder spanning erop het gedaan zal dat het wel niet zijn.
    dan zou het in je koppeling moeten zitten als de kabel verder goed is opgesteld

    #17816330

    ja dat dacht ik ook , kheb wel gemerkt dat alsj es op zn staart trapt met de koppeling in dan stopt dat piepen fkes maar dan begint het ook terug dus kweet echt niet watk er moeten van denken ! en al zeker niet door hetgene wat de vorige eigenaar zei, volgens hem was het gwn opeens kapot al rijdende dus volgens mij kan het de koppelingsplaat niet zijn want dat voel je toch aankomen en zou je ook wel ruiken :P

    #17816331

    kan ook zij dat je druklager kapot is.
    die ruik je niet

    #17816332

    ja dat zou wel een logische verklaring zijn omdat het zo opeens kapot was
    tzal een zaterdagje werk worden dan :D

    bedankt al voor je reacties

    #17816333

    maar is het dan wel normaal datk ng altijd spanning heb op de pedaal ??

    #17816334

    ja dat is mogelijk.
    dan worden de restjes van wat ooit een druk lager was tegen je druk groep aan gedrukt.

    maar wat ik helemaal vergeten ben is dat jij een inspectie kapje onder je versnellingsbak heb zitten.
    als je die er afhaald kan je de boel mooi bekijken.
    zit met 2 of 4 bouten vast

    #17816335

    is dat zo een halfronde kap ?
    kheb zo een kap gezien waar de bak op de motor is gevezen , is het dat ?

    #17816336

    Daardoor is de koppeling ook te vervangen, bij mij wel door de opel gedaan maar dat kan dus ook:)

    #17816337

    ahja khad dat wel gedacht, tmoet er voor iets zitten eh
    dus kheb het op hetjuiste ?

    #17816338

    [rquote=1867686&tid=142607&author=calibrake1992]is dat zo een halfronde kap ?
    kheb zo een kap gezien waar de bak op de motor is gevezen , is het dat ? [/rquote]


    deze van de binnenkant gezien dan

    #17816339

    ja dat was het waar ik het op had :D bedankt

    zou het dan niet de drukgroep zijn die kapot is ipv de druklager ??
    want dat die lager breekt ofzo lijkt me wel wat raar nie ?

    #17816340

    zal je snel genoeg zien.
    die dingen kunnen helemaal aan flinters liggen

    #17816341

    is deze dan gemakkelijk te vervangen door hem eruit te halen met een polietrekker en een nieuwe in te persen ?
    of zie ik het te gemakkelijk ??
    want ik heb dezelfde motor liggen en anders vervang ik het zelf, als je dat een goed idee lijkt tenminste ;)

    #17816342

    weet je hoe een koppeling in elkaar zit en werkt?
    druk lager zit gewoon los op je priseas.
    maar om hem eraf tehalen moet eerst de bak eraf.

    maar heb je al gekeken door het inspectie kapje wat de schade is?

    #17816343

    ja kheb daar wel wat ervaring mee van autocross enzo, wel meer met achtertrekkers maar dat moet ook wel lukken dan ;)
    uhu kben nu wel mee hoe die druklager eruit ziet en waar hij zit
    nee kheb ng niet gekeken want kben op ziekenverlof van school en kdenk moestk dat doen datz me hier thuis wel vermoorden:D

    #17816344

    ga de bak waarschijnlijk in de krokusvakantie helemaal demonteren en direct maken
    kheb dan toch de tijd en dan is het direct goed gedaan :P
    klaat zeker iets weten of het werkt of moest er een probleem zijn

    greetz brian

    #17816345

    heb vandaag de bak van de donor c20ne gehaald om deze te bekijken en de druklager eraf te halen nzo
    maar kwas niet zo heel blij toen ik die druklager en drukgroep zag :wtf
    bij deze enkele foto’s

    #17816346

    die hebben hun beste tijd wel gehad zo tezien

    #17816347

    ja dat dacht ik ook, dus nu moetk alsnog een nieuwe drukgroep en druklager hebben :hmmz
    weet er iemand ongeveer wat dat samen kost ?

    #17816348

    complete set zal je voor zo,n 300/400 euro hebben

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.