Olie uit de uitlaat

Forumindex Forums Modellen Astra Olie uit de uitlaat

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232529

    Hey luitjes,

    Het is mij onlangs opgevallen, dat de auto best wel wat spetters olie (denk dat het olie is) uit de uitlaat naar buiten gooit. Gisteren had ik de auto even verzet en achteruit voor de auto van mijn vader gezet. De halve auto van mijn vader zit vol met kleine spettertjes. Ander half jaar geleden toen mijn auto’s heel goed was gerepareerd was het redelijk over. Maar er komt de laatste tijd best wel weer veel uit.

    Heeft iemand enige idee wat het zou kunnen zijn?

    Marvin

    #17814473

    Is het geen roet vermengd met condens?.

    Dit kan je gemakkelijk testen met een aansteker.

    Neem een druppeltje, en leg dit druppeltje op het uiteinde van en mes.

    Houdt er een vuurtje onder. Gaat het knetteren is het water, blijft het stil is het olie.

    #17814474

    Ik zeg MacGyver to the rescue ;)

    #17814475

    [rquote=1864775&tid=142389&author=xladage]Ik zeg MacGyver to the rescue ;)[/rquote]

    Haha inderdaad, je moet er maar opkomen :P
    Zal het van de week is testen en post ik het resultaat

    #17814476

    hallo,

    verbruikt de auto ook olie dan??

    anders is het gewoon vocht en roet.

    het is immers zo dat wat eruit komt er eerst in moet ;)

    mvrg Rob

    #17814477

    Auto verbruikt nauwelijks olie dat ik weet.
    Maar kan het geen kwaad als die er zoveel water en roet uitgooid?

    #17814478

    Doordat je waarschijnlijk veel korte stukjes rijdt met je auto, en hierdoor je uitlaat warm en direct erna weer afkoelt, trekt dit condens aan. Doordat het nu in de winter veel vochtiger in de lucht is heb je hier in de winter meer last van.

    Zolang je auto geen overmatig olieverbruik heeft, kan je ervanuitgaan dat het roet en condens is. Dit is niet erg, en heeft geen gevolgen voor je auto. Behalve zal de levensduur van je uitlaat iets minder zijn, omdat deze sneller rot.

    #17814479

    een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.
    Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.

    #17814480

    [rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.
    Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.
    [/rquote]

    Dan is die motor ook hartstikke versleten zeker ???

    Groet, Rik

    #17814481

    [rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.
    Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.
    [/rquote]
    Heb ik ook :cry:cry:cry Binnen 3 weken is het opgelost :thumbup

    #17814482

    [rquote=1865908&tid=142389&author=KadAstra-EF][rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.
    Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.
    [/rquote]

    Dan is die motor ook hartstikke versleten zeker ???

    Groet, Rik[/rquote]

    Mwah slechte klepseals. Meer ook niet, Dikkere olie er in en het ging weer een poos goed.
    Tot nu toe geen last meer van gehad, binnenkort een koppeling vervangen van dat ding. Klepseals kunnen altijd nog als die alleen maar zwarte rook produceert :afro

    #17814483

    Dan gooi ik mijn vraag hier ook meteen neer: hoe weet ik of het de klepseals zijn, of de zuigerveren, of een combinatie van beide?

    #17814484

    Zuigerveren….compressietest

    Slechte klepseals laten vaak olie door als het blokje goed warm is.

    #17814485

    Quote Fearless : zwarte rook produceert = geen olie maar een (te rijk) brandstof mengsel.

    Verbrandende motorolie geeft grijs/blauwe rook.

    Quote 2000 : Heb ik ook Binnen 3 weken is het opgelost.
    ??????????

    #17814486

    blauw en zwartig lijkt zo veel op elkaar :P

    #17814487

    [rquote=1865996&tid=142389&author=Fearless]Zuigerveren….compressietest

    Slechte klepseals laten vaak olie door als het blokje goed warm is. [/rquote]
    Ja ok, maar als het alleen de schraapveren zijn?

    [rquote=1865997&tid=142389&author=OPCdriver]Quote

    Quote 2000 : Heb ik ook Binnen 3 weken is het opgelost.
    ??????????

    [/rquote]
    Ik wil/ga de zuigerveren, klepseals, drijfstang lagers en krukaslagers vervangen

    Het rook gedrag ziet er zo uit: Als ik ‘m start dan komt er een grote wolk uit, als ie stationair loopt dan rookt ie, en als ik op trek dan rookt ie. Uh, eigenlijk rookt ie altijd :D

    #17814488

    [rquote=1865996&tid=142389&author=Fearless]Zuigerveren….compressietest

    Slechte klepseals laten vaak olie door als het blokje goed warm is. [/rquote]

    Mijn Zuigerveren zijn Versleten, + Gladde cilinderwanden, maar wel gewoon 15,5bar compressie meten.

    Testen Zuigerveren:

    koude motor:

    houd de motor even op +/- 4000 toeren, ruikt de verbranding naar olievermengd met brandstof geur, of rookt ie zelfs blauw, dan zijn de zuigerveren versleten.

    Warme motor:

    Draai de oliedop los, en kijk of deze lekker dampt
    zo ja, zuigerveren versleten of carterventilatie onjuiste werking.

    Klepseals: motor lang (10min) stationair laten draaien, keertje flink gas geven, kijken of ie blauwe rook uit de uitlaat geeft.

    willem

    #17814489

    [rquote=1866121&tid=142389&author=wim-v6][rquote=1865996&tid=142389&author=Fearless]Zuigerveren….compressietest

    Slechte klepseals laten vaak olie door als het blokje goed warm is. [/rquote]

    Mijn Zuigerveren zijn Versleten, + Gladde cilinderwanden, maar wel gewoon 15,5bar compressie meten.

    Testen Zuigerveren:

    koude motor:

    houd de motor even op +/- 4000 toeren, ruikt de verbranding naar olievermengd met brandstof geur, of rookt ie zelfs blauw, dan zijn de zuigerveren versleten.

    Warme motor:

    Draai de oliedop los, en kijk of deze lekker dampt
    zo ja, zuigerveren versleten of carterventilatie onjuiste werking.

    Klepseals: motor lang (10min) stationair laten draaien, keertje flink gas geven, kijken of ie blauwe rook uit de uitlaat geeft.

    willem[/rquote]
    Hij dampt als een idioot, daar was ik al bang voor. Carterventilatie kan het bij een cih niet snel aan liggen?

    #17814490

    DAMPEN is ANDERS als ROKEN!!!

    Dampen is puur water namelijk. (condens).

    Willem

    #17814491

    Met het “dampen” bedoel ik het antwoord op jouw stelling

    Quote wim-v6: :Draai de oliedop los, en kijk of deze lekker dampt
    zo ja, zuigerveren versleten of carterventilatie onjuiste werking.

    #17814492

    ow op die fiets, wat voor motor??

    willem

    #17814493

    Zie het al, heb weer super handige tips gemist. Van de week maar is proberen!

    #17814494

    [rquote=1866337&tid=142389&author=wim-v6]ow op die fiets, wat voor motor??

    willem[/rquote]
    een 2.4 cih, 2.0 kop, en een 2.0 injectie systeem

    #17814495

    Deze mogen wel carterdruk hebben hoor.

    Willem

    #17814496

    Ok, maar nu weet ik weer niks. Ik ga van de week eerst wel even de compressie meten

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.