gevolgen zwaar beladen aanhanger

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila gevolgen zwaar beladen aanhanger

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232316

    Hallo, weet iemand hier of er gevolgen zijn aan de auto als je bijv ipv de toegestane 1300 kg bijv 1500 kg achter je auto hangt, en dan heb ik het niet over de gevolgen als men aangehouden wordt, maar puur op situaties aan de auto zelf zoals koppelingsplaat – motor – trekhaak etc.
    Of valt dit allemaal wel mee?

    #17812330

    Tja,je auto is er niet op berekend dus echt save is het niet.
    Zelf ook wel eens met een combinatie van 1700kg gereden van onder uit duitsland terwijl men vec maar 1400 mag trekken.

    #17812331

    langere remweg? en bij een ongeluk dat je aanhanger nog wel verder wil gaan?

    #17812332

    [rquote=1861732&tid=142121&author=DeMeistah]langere remweg? en bij een ongeluk dat je aanhanger nog wel verder wil gaan?[/rquote]

    dat probleem zou ik kunnen ondervangen door hulpveren te plaatsen volgens mij, die pas zijn werk gaan doen met zware belading en bij normaal gebruik niet het comfort teniet doen.
    Je aanhanger verder wil gaan betwijfel ik omdat het een geremde wagen is, en dit evt een kwestie van afstellen is.

    #17812333

    Waarom zou je hulpveren enz gaan plaatsen om perse zwaarder te trekken dan mag?
    Maar ga je het 1 keer doen of is het de bedoeling dat je wekelijks zwaarder gaat trekken dan mag?
    Mocht het bij 1 keer blijven,
    huur een busje of leen een auto die wel de toegestane massa mag trekken

    #17812334

    ik ben wel van mening dat bijv die 1300kg de echte safe-safe limiet is. ik bedoel dat je auto misschien wel tot de 2000kg kan gaan even bij wijze van spreken.

    #17812335

    probleem is dat we een vouwcaravan gekocht hebben die aanvankelijk 950 kg zou wegen, na keuring door rdw weegt deze na kleine aanpassingen gedaan te hebben Veel meer, nl 1100 kg, en tja als dan de rubberboot met bb motor erbij gaat dan zit ik eigenlijk al bijna aan mijn top nl 1220 kg, komen daar nog de kleding en alle andere zaken bij zit ik ( schatting ) nabij de 1400 tot 1450 kg dus meer dan 1300 kg.
    Bij opel wordt van 1300 kg uitgegaan met een max helling van 12% tot 1000 m boven de zeespiegel en voor elke 1000 m meer dient er 10% van het gewicht afgetrokken te worden. De bedoeling is dat we naar Noorwegen gaan en geen rare problemen willen gaan krijgen. Ik weet ook wel dat iedereen die gaat overbeladen is, althans de mensen die een caravan hebben want bijna iedereen laadt maar in en gaat maar door.
    Eigenlijk zijn we voor de gek gehouden door het bedrijf waar we de caravan gehaald hebben, maar …………………
    Weet het effe niet???

    #17812336

    Tja,

    lastig verhaal dit

    Als je door de politie van de weg af word gehaald met je vouwwagen enz heb je een groter probleem
    Dan kan je je handel laten staan totdat je een zwaardere auto hebt geregeld
    (weet ik helaas uit ervaring)

    Het rare is wel als je duikkleding enz in een dakkoffe rop je auto plaatst mag het weer wel
    Dus ik zou zoveel mogelijk spullen in je auto proberen te proppen.

    #17812337

    [rquote=1861792&tid=142121&author=Jerk]Tja,

    lastig verhaal dit

    Als je door de politie van de weg af word gehaald met je vouwwagen enz heb je een groter probleem
    Dan kan je je handel laten staan totdat je een zwaardere auto hebt geregeld
    (weet ik helaas uit ervaring)

    Het rare is wel als je duikkleding enz in een dakkoffe rop je auto plaatst mag het weer wel
    Dus ik zou zoveel mogelijk spullen in je auto proberen te proppen.[/rquote]

    dat snap ik, maar een gezin met 5 personen en een hond die mee gaat dan blijft er weinig ruimt over voor andere zaken, een dakkkoffer is een optie, maar daar mag je ook maar max 50-70 kg op mee nemen. de kogeldruk komt ook weer bij het totaal gewicht van de auto en mag je weer aftrekken van het totaal gewicht van de caravan

    #17812338

    tjah ik denk dat een boete
    en eventueel niet meer verder mogen rijden het grootste probleem is

    je auto stopt echt wel hoor met 200 kg meer aan de haak dan is toegestaan;)

    en inderdaad een dakkoffer zou een oplossing kunnen zijn
    druk je daar je rubberboot in

    boete,s liegen er niet om

    ben zelf al eens gepakt was 160% overladen:o
    kostte 250 euro

    moet er wel bijzeggen dat de auto niet meer origineel was
    motor had 2 cilinders een 1100 cc meer
    en ook de remmerij was aangepast

    maar daar veranderd het toegestane te trekken gewicht niet mee:o

    ook was het een stukje van ??4 km

    maar tjah fout is fout
    en misdaad moet gestrafd worden;)

    #17812339

    we hadden ooit een vectra b met 16xel motor met aanhangwagen vol geladen met stenen, we hadden verkeerd gerekend (we dachten 1500kg) en achteraf bleken we 2500KG te hebben getrokken terwijl dat ding maximaal 1200kg mocht trekken. We kwamen haast niet vooruit maar de auto heeft er verder geen schade van opgelopen (rit van 40KM).

    Dit soort dingen moet je natuurlijk niet dagelijks doen.

    #17812340

    het overbeladen van het gewicht zal inderdaad geen probleem zijn voor de trekhaak en eventueel een controle van het gewicht is ook nog te doen (boete) maar waar je ook rekening mee moet houden is de wet aansprakelijkheid.
    indien jij overbeladen bent en krijgt een ongeval kan en zal je verzekering jou persoonlijk aansprakelijk gaan stellen voor de schade en het uitgekeerde bedrag aan de tegen partij op jou gaan verhalen.
    misschien is het handiger om een ander type auto te kopen? b.v. zafira 2.2 want die mag 1500 kilo sleuren maar ja dan nog zit je te hoog in je gewicht.
    het blijft hoe dan ook moeilijk.:hmmz

    #17812341

    Hoi.

    Ik heb een zafira-B 120 pk diesel en hier hangt een caravan aan van 1300 kg beladen.(gewogen op en weegbrug). Wij zijn een gezin met 4 en 3 kleine hondjes. Ik heb dus ook een dakkoffer en daar kan echt veel in. Leg je stokken en eventuele tent in de koffer van je auto en dan je dakkoffer beladen tot het maximum gewicht en je gaat er echt wel geraken met je gewicht van 1300 kg.
    Mijn caravan weegt ook 1150 kg leeg. dus lees zonder eigen spullen.
    Wij rijden er al 5 jaar mee naar het zuiden en ondervinden geen problemen met het gewicht en ben er zeker van dat dit alles niet te zwaar is en ook de rubberboot en vanalles gaat mee.
    Zorg gewoon dat je auto en caravan goed geladen is en dat je kogeldruk precies goed is liever 5kg teveel dan 5 kg te weinig.

    #17812342

    Een vouw caravan van 950 kg :o dat is serieus zwaar. Ik heb een vrij grote gewone, en die weegt 1000kg. Ik kijk niet naar het gewicht. Ik geloof dat mijn GTS 1500 mag hebben, en trap alles in/op de caravan. (4x fietsen, koelkast, etc.) Wat moet ik anders? Waar ik wel goed naar kijk is de kogeldruk, netjes met een weegschaal.

    #17812343

    Ik vind hem ook vrij zwaar voor een vouwcaravan. Dacht dat die dingen altijd veel minder waren.
    Tja. ik weet nog dat wij de caravan ook altijd volstouwden maar mn pa altijd zo goed alles verdeelde dat het iig voor de kogel en achterveren vd auto niet uitmaakte. Nog nooit onderweg gewogen echter. maar dat doen ze tegenwoordig in de goed weer seizoenen veel meer geloof ik.

    #17812344

    heb jaren lang met een tandemasser achter een vectra c gereden en dan gemiddeld 2 ton glas erop nou je auto is na 1,5 jaar echt versleten

    #17812345

    Dit is geen misdaad hoor, enkel een overtreding :P

    #17812346

    Ik zat met hetzelfde…. Ik moest mijn kitcar 6500 kg verplaatsen, maar ik heb maar een corsa C die max 1000 geremd mag trekken. met ambulance kom ik hier boven.. maar voor de veilige keuze gekozen en een oprijwagen gehuurd met chauffeur..

    of zou die 100 kg het probleem niet geven..? (hij moet ook weer opgehaald worden namelijk, 20 km rijden)

    #17812347

    Ik vind het ook nogal veel voor een vouwcaravan.
    Ik heb een burstner caravan van 7,30m (incl. dissel) bij 2,30 breed en die weegt maar 1120 kg.
    Wat is dat voor type vouwcaravan dan?

    #17812348

    Ik geloof dat 5% overbelading door de vingers wordt gezien (weet ik niet zeker!).
    Je auto zal het best kunnen hebben, zeker als je het max treingewicht (maximum massa auto+aanhanger) niet overschrijd. Echter kan het best zijn dat je verzekeraar niets wil uitkeren als je met een aanhanger rijdt met een beladen gewicht wat niet achter de trekkende auto mag.

    #17812349

    Wat twinstam zegt is idd waar, je auto kan best wat hebben, maar de verzekering gaat moeilijk doen als er wat gebeurd.

    #17812350

    [rquote=1897429&tid=142121&author=custom] Ik moest mijn kitcar 6500 kg [/rquote]

    is meer een kitvrachtwagen
    knap dat je die met een corsa voort wil trekken.
    :D:D:D

    #17812351

    650 kg natuurlijk… :D of was het nou Optimuns prime ;)

    #17812352

    iets om eens over na te denken.

    in de vakantietijd hebben de mannen en vrouwen in het blauw de neiging om
    op de routes naar het het oosten en het zuiden de start van de vakantie
    te verpesten met een algemene controle. en ja dan wordt je aanhanger gewogen.

    theun

    #17812353

    Tja, 2000kg steen geladen in een auto ambulance van 600kg. (2600kg)

    Dit achter een Vectra-B V6 gehangen, max opgegeven trekgewicht is 1500kg.

    Voor de auto qua rijden en remmen geen probleem eigenlijk.

    Kon gewoon met 1000toeren weg rijden
    Remmen was hierbij ook geen probleem

    Zeer netjes geladen, 2x door de politie gepasseerd, en niks aan het handje.

    Trailer hing er mooi achter (zeker niet te diep ingeveerd)

    iets meer gewicht naar voren gegooid om de auto iets te laten hangen (kogelgewicht op 75kilogram).

    zowel in 3 naar beneden als in 4 bij 90km/u omhoog, op de Cruise was geen probleem.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.