Ombouw Commodore B 2.8 GS na 24 V

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ombouw Commodore B 2.8 GS na 24 V

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232275

    Heb vorig jaar deze Commodore B GS 2.8 gekocht in prachtige staat, roestvrij maar met nog en paar klijne dingen niet naa mijn smaak.
    2.8 GS automaat, Bj. 73, 153000 km, wolfrace 7 x 14 en 8, 5 x 15, bumpers met buffers van commodore A, GSE vooras, binnen helemal met leer bekleed, motor chrome en K & N filters, kofferbak binnen geheel bekleed en uitgebouwd, ruiten special getint
    Roestvrij, bijna nieuwe lak, assen en tank gespoten.







    Heb tussen door en paar dingen naa mijn smaak veranderd.
    15 ” voren ipv. 14 ” met orgineele commodore naafkappen.

    nog en beetje experimenteeren met de wielen, hier BBS 8 x 17 maar ik denk dat het dewolfrace blijven zijn toch zeldzamer.

    Nu gaat het helemal gebeuren.
    24 klepper erin, BMW 745 remmen voor, vooras verstevigd,
    recaro classic met blauw leer en alcantara, houtinleg vervangen door carbon , raid carbonstuur, 3 ” uitlaat
    Hier al en paar fotos van de ombouw



    verdere fotos in toekomst.
    gr. Peter

    #17811934

    mooizo! ben benieuwd naar de foto’s! is het een gewone 3.0 24v? of toch een irmscher 4.0?:D

    #17811935

    Motor is eindelijk binnen , alleen nog niet alle chromdelen.

    Duurt allemal langer dan verwacht.
    De versterkte asdelen zijn ook nog niet terug van yellowstorm racing, moet ze ook nog poedercoaten.
    Hoop dat de auto voor de meeting bij romijn klaar is.
    Kan het niet afwachten de erste proefrit dit jaar te doen.
    Gr. Peter

    #17811936

    erg gaaf project en super commandore

    #17811937

    peter, ik heb gister de foto”’s gezien van tom bismarck die hier was uit duitsland. hij vroeg aan mij of ik wist wat jij in je commo aan het maken was, ik zei voor de grap een 4.0 24v in zn commo(klein vermoeden), toen liet hij de foto”’s zien:o:o:o

    ga zo door peter! hoop ook dat hij klaar is de meeting, zou geweldig zijn.:thumbup

    #17811938

    ah nu weet ik wat er gaat gebeuren met dat blok super mooie commo!:wors:wub en gooi die lelijke velgen er maar onderuit die wolfrace staan veel mooier!:thumbup

    #17811939

    ik vind die wolfrace velgen ook helemaal toppie

    #17811940

    nette commodore:thumbup

    #17811941

    Weer en beetje verder omgebouwd.
    Nieuwe injectietank, vers gepoedercoat, instelbare panhardstang met uniballs

    omgebouwd op stuurbekrachting en motorruimte nieuw gespoten

    rembekrachtiger en hoofdremcylinder van omega 3.0 24 V en nieuwe bumpers zonder rubberstrip

    De assen zouden volgende week klaar zijn en de laatste chroomdedlen ook dus ik hoop net op tijd klaar te zijn voor de meeting bij romijn.
    Het kriebelt al behoorlijk in mijn vingers.

    #17811942

    echt een gaaf project

    #17811943

    Motor is ook bijna klaar.
    Kan het bijna niet meer afwachten en rondje te rijden.

    Gr. Peter

    #17811944

    bling bling.. mooi hoor !! :wors

    #17811945

    showwwww

    das pas lekker.

    (is)word (nog) mooi(er):D

    super!:wub

    #17811946

    Helaas vallen bij de opbouw toch merdere dingen tegen.
    Enkele onderdelen , deels al in november bij de verschillende bedrijven ingeleverd zijn nog niet klaar.
    Mijn electrigeen heeft op eens geen tijd en het moeilijkste , het aanpassen van de kabelboom moet nog gedaan worden.

    Weet iemand toevallig van wie deze commodore is, was vorig jaar op de big opels meeting, ben helaas zijn naam vergeten, hij had deze ombouw ook gedaan.
    Heb deze week de motor al ens erin gelegd.
    Als ik de orginele 24 V motorsteunen pak komt hij te veer na voren .
    Nu heb ik de 24 V motorrubbers in de achterste gaten van de as gezet met de orginele 24 V steunen of kan ik misschien beter de motorsteuen van de commodore pakken.


    Op het duitse opelforum krijg je wel en aansluitchema van de 24 klepper met schakelbak maar niet met automaat.
    Dus als mij da iemand verder kan helpen zou ik heel blij zijn.
    Wou eigenlijk graag op de meeting bij romijn volgende zaterdag maar dat zou wel niet meer lukken met al die tegenslagen.
    Gr. Peter

    #17811933

    blijft wel een toppie project en hoop dat je hem sne; aan de gang krijgt succes

    #17811948

    Die Commodore is voor mij heel bekend, das de mijne. We hebben elkaar toen gesproken. Wat betreft de motorsteunen. Je moet gewoon de originele Commodore steunen nemen. Het basis blok is wat dat betreft van een 12v en 24v identiek. Wat betreft de elektra moet ik even de schema’s terug zoeken. Ga ik even voor je doen.

    Groet Paul

    #17811949

    Hallo Paul
    Heb gisteren met de 24 V motorrubbers en 24V motorsteunen geprobeerd dan komt de motor te ver naa achter en raakt de oliefilter de stabi.
    Als ik de motorrubbers van de commodore gebruik met de steunen van de 24 v passt het goed maar ik heb wel geen plaats meer voor de viscovan.
    Als ik demotorsteunen van de commodore pak komt hij toch weer te ver na achter of niet ?
    Het zou prima zijn als je nog chemas hebt spaart mij veel tijd alles zelfs uittezoeken.
    Welke tellerkabel heb je gebruikt ?
    Heb de schakelpook al omgebouwd moet werken.
    Gr. Peter

    #17811950

    super mooi ding hoop dat je het snel voor elkaar krijgt om hem aan t lopen te hebben

    #17811947

    Ik heb de originele rubbers en steunen gebruikt. Dan ligt hij er precies zo in als een 12v. Je moet dan wel de stabi ongeveer 1cm lager zetten. Gewoon weers zijde een plaatje er tussen zetten. Ik heb de originele tellerkabel gebruikt. Alleen heb ik tussen de bak en de kabel een haakse overbrenging gezet. Die worden ook wel bij ZF baken gebruikt.

    #17811951

    Eindelijk is het zover.
    vorige Zaterdag op de erste meeting in valkenburg geweest.
    Wel nog met en paar kleine hindernissen maar voor de rest , hui.
    Ik moet wel zeggen, de remmen zijn onvoorstelbar goed, geen verglijk met de orgineele GSE remmen.remt als en anker.
    De motor is zo sterk, bij mijn erste rit liepen de remmen aan, zodanik dat de rekord van mij hem niet van de plek krijg, de 4.0 had hed alleen iets moelijker met optreken
    De 3 ” uitlaat is ook geweldig , denk dat ik de radio weer uitbouw.

    Hier en geluidsproef
    http://www.youtube.com/watch?v=uJTAyDHF7_M

    Hier nog en paar aktuele Fotos.




    Gr. Peter

    #17811952

    gaaf gaaf gaaf zeer netjes man

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.