Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 96)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232093

    Heren heren,

    Even een vraagje katalysator is kapot dus andere gekregen
    (met dank aan Jac) en bij de garage gevraagd om er onder te lassen.

    Eerst maar even een gasmeting zei hij, dus zo gedaan en wat blijkt benzine loopt die gewoon perfect,
    met alle waardes en op Gas g3 loopt die ook perfect maar de waardes veel en veelste hoog.

    Andere kat eronder heeft dus geen zin omdat die anders ook zo snel verbrandt dat zei dus de garage.

    LPG boer denkt aan een gasklephuis reiniging en jullie dan heb hier zelf geen verstand van,
    maar kan ik er zelf wat aan doen met een op-com ofzo of niet.

    Hoor graag van jullie. Mvg Edwin

    UPDATE!!!!!! 03-02-2011

    Weer vandaag een leuk verhaal gehoord,
    LPG systeem nog niet gecontroleerd, maar garagebedrijf
    zegt gewoon dat de hoge gaswaardes van de kapotte kat komen,

    Het andere bedrijf zegt neeeeee hier zit wat meer achter.
    Hij verdenkt dus wel het LPG systeem, want de uitstoot is veeel
    hoger dan wat de katalysator kan veroorzaken.

    Dus heren heren wie heeft gelijk en wat is de beste stap nu!!!!

    #17809869

    tip
    probeer eens af en toe op [enter] te drukken ;)
    maakt het stukje tekst wat overzichtelijker :P

    maar goed, je probleem:
    zoals je zegt op Benzine rijdt tie goed.
    dus je gasklep is goed.
    Al kan het geen kwaad idd je gasklep te reinigen (zie beschijving van wim . . . gasklephuis en carterventilatie)

    maar op LPG zijn je uitlaat gas waardes te hoog.
    Dus moet je het (naar mijn inzien) in het LPG systeem zoeken:
    verdamper, injectoren, verdeler

    Welk systeem heb je? Koltec Necam?

    #17809870

    WVM 890615 binnenkant deksel op de gastank.
    En waar moet anders het merk staan. Zit er nogal raar ingeplaatst wel af fabriek.

    #17809871

    Necam Koltec systeem word bij opel ingebouwd.

    Willem

    #17809872

    edwin ik heb je u2u gelezen.
    wel naadje dat hij niet goed is op gas, ik denk dat je toch ff naar de gas boer moet
    om het na te laten kijken.
    het merk van je gas instalatie staat misschien op je convurtor dat is die ronde trommel onder je motorkap.
    voor de rest heb ik geen idee ?, ik heb nooit een auto opgas gehad.
    misschien weet wim er wat van.

    #17809873

    Wim weet jij hier mee over

    #17809874

    Ik ben niet zo’n LPG man.

    je kan eens in het LPG DIESEL topic onderaan vragen op het opel forum, daar zit een Gas specialist.

    Willem

    #17809875

    Yep ook al gedaan en ik dacht probeer het ook hier eens,

    #17809876

    als je een koltec systeem hebt (wat ik wel vermoed) dan kun je zelf storings diagnose uitvoeren
    echter de website met de knippercodes waar ik nog weleens keek is offline gegaan :cry

    als je je benzine/lpg schakelaar uit je dashboard trekt, zie je daaronder een stekkertje zitten.
    als je die aan de massa legt, begint het lampje van je schakelaar te knipperen.

    doe dit niet als je geen beschrijving hebt, want na het knipperen zijn je codes gewist ;)
    en dan weet je nog niks

    #17809877

    Kan dit niet met op-com dan en onder welk kopje van opcom dan.
    Edwin

    #17809878

    kans dat ie een schakelaar in de middenconsole heeft waar ook de tankinhoud op weergegeven word.

    die schijnt ook uitgelezen te kunnen worden, maar hoe die uitgelezen moet worden weer ik niet.

    Willem

    #17809879

    mijn B1 uit ’98 had niet zo’n schakelaar hoor wim
    die had gewoon simpel 1 lampje erop dat gedimd kon worden voor LPG/Benzine
    en het LPG tankniveau werd gewoon geschakeld op de benzine meter.

    dus als de 1 ingeschakeld was, kon je het andere tankniveau niet afgelezen worden.

    en nee, Opcom is voor opel en niet voor achteraf ingebouwde LPG systemen ;)

    #17809880

    Edwin heeft een B2, en die kan dan dus bijde schakelaars hebben.

    De B2 Z18XE die ik in in onderhoud heb, heeft zo’n schakelaar naast de handrem zitten.

    Willem

    #17809881

    Nee ik heb dezelfde schakelaar als Bas zei.
    Gewoon schakelaar op benzine/gas geen lampjes o.i.d.
    En gewoon een geschakelde benzine/gas meter.
    Maar geen tips dus heren !!!!

    #17809882

    Opcom is voor opel en niet voor achteraf ingebouwde LPG systemen ;)[/rquote]

    Is niet achteraf ingebouwd maar af fabriek

    #17809883

    nee is altijd achteraf ;)

    nieuwe auto’s werden namelijk nog even langs de LPG boer gestuurd.
    opel zelf heeft nooit geen LPG systemen geïnstalleerd.

    [rquote=1858756&tid=141840&author=Edwin1104]Nee ik heb dezelfde schakelaar als Bas zei.
    Gewoon schakelaar op benzine/gas geen lampjes o.i.d.
    En gewoon een geschakelde benzine/gas meter.
    Maar geen tips dus heren !!!![/rquote]

    ja LPG ECU uitlezen ;)

    http://www.askanowner.nl/_upload/1_2/attachments/Uitlezen%20diagnosesysteem_9.pdf

    #17809884

    Ga dit morgen maar eens proberen dan. Kijken wat hier achter zit
    Bedankt voor de info

    #17809885

    en heb je al succes geboekt, of de hele instalatie er uit gooien als je geen grote
    afstanden meer rijd.

    #17809886

    UPDATE!!!!!! 03-02-2011

    Weer vandaag een leuk verhaal gehoord,
    LPG systeem nog niet gecontroleerd, maar garagebedrijf
    zegt gewoon dat de hoge gaswaardes van de kapotte kat komen,

    Het andere bedrijf zegt neeeeee hier zit wat meer achter.
    Hij verdenkt dus wel het LPG systeem, want de uitstoot is veeel
    hoger dan wat de katalysator kan veroorzaken.

    Dus heren heren wie heeft gelijk en wat is de beste stap nu!!!!

    #17809887

    ik vraag me af of de lpg instalatie wel deugt,zou dit eerst na laten kijken

    #17809888

    [rquote=1859230&tid=141840&author=Edwin1104]UPDATE!!!!!! 03-02-2011

    Weer vandaag een leuk verhaal gehoord,
    LPG systeem nog niet gecontroleerd, maar garagebedrijf
    zegt gewoon dat de hoge gaswaardes van de kapotte kat komen,

    Het andere bedrijf zegt neeeeee hier zit wat meer achter.
    Hij verdenkt dus wel het LPG systeem, want de uitstoot is veeel
    hoger dan wat de katalysator kan veroorzaken.

    Dus heren heren wie heeft gelijk en wat is de beste stap nu!!!!
    [/rquote]

    als je het nu controleert komt wellicht zo de oorzaak naarboven :sleeping
    maar dat weet je pas als je het controleert (of de garage controleert)
    en als een garage iets van een LPG systeem af zou weten, zouden ze weten dat ze een storings analyse moeten doen

    #17809889

    [rquote=1859255&tid=141840&author=opelvectra]ik vraag me af of de lpg instalatie wel deugt,zou dit eerst na laten kijken[/rquote]

    Oke, maar als die niet zou deugen dan moet ik op Gas toch ook beroerd rijden toch, of denk ik nu te makkelijk.
    Benzine en op gas rijd de auto gewoon perfect.

    #17809890

    hoeft niet,maar zou eerst kijken of de gasinstalatie wel goed is,anders mol je misschien nog een kat

    #17809891

    Ja dan gaat de auto maar ff naar de gasboer in Hoogeveen.
    Kijken wat die mensen dan zeggen en hun uitvindingen zijn.

    #17809892

    Vandaag 11-02-2011 dus naar de gasboer geweest.

    Nou ben dus even bij de gasboer geweest en die zegt het volgende.
    Je katalysator is kapot. (ik zeg je meent het dus niet goed overlegt met wie ik heb gesproken dit had ik namelijk dus al verteld).

    Gasklepverdeelhuis ofzoiets schoongemaakt.
    Zag er goed uit zei hij.
    Moeilijk moeilijk dus.

    Nu heeft hij dus achter de motor spray gebruikt en toen kwam hij tot de ontdekking dat ik dus ergens een vacuumlek heb, maar waar.

    (getest met slang op uitlaat en sprayen en toen gingen de waardes dus onderuit.)
    Samen met de kapotte kat is dit waarschijnlijk het euvel zei de beste man.

    Kosten 30 minuten binnen geweest + 2 soorten spray a € 27,85.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 96)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.