tigra 1.4 koelvloeistof verbruik, reden ?????

Forumindex Forums Modellen Tigra tigra 1.4 koelvloeistof verbruik, reden ?????

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232091

    Heren , ik kom van het vectra gedeelte, en heb een vraag.
    Heb een Tigra erbij gekocht, en wilde graag jullie mening horen.
    Het is een 1.4 en verbruikt koelvloeistof. Of het nou mee verbrand is niet helemaal duidelijk.
    Welk komt er een knarsend geluid van de waterpomp af. tenminste daar lijkt het vandaan te komen.

    Kompressie is goed op alle 4 de cilinders. kan dit de waterpomp zijn, of is het een lekkende koppakking???

    Alvast bedankt!

    #17809844

    Waterpomp lek….Als die al lawaai maakt is het einde oefening.

    Dan moet ie ook nat zijn bij de distributie.

    Compleet vervangen met alles er op en er aan.

    #17809845

    dus spanrol , waterpomp, distributieriem???

    wat kost dat setje…en is het zelf te doen… heb het wel altijd gedaan bij een honda DOHC VTI…
    Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden eventueel??

    #17809846

    kosten weet ik zo niet precies meer maar volgens mij heb ik toen iets van 200 euro betaald .
    voor de db riemset met spanrollen en geleiden rollen waterpomp thermostaat en kvs .
    maar precies weet ik het niet meer .

    het is goed zelf te doen alleen goed de waterpomp markeren dat die op de goede manier terug komt en een 2 paar handen voor de nokken assen stil te houden met terug leggen van db riem is ook fijn .

    verder is dit goed te doen .
    als dan het verbruik nog niet weg is . is waarschijnlijk je radiateur of kvs systeem lek ik heb het zelfde probleem gehad .

    bij was het de waterpomp en rad .
    als het goed is en je start de auto en gaat er dan onder liggen komt er aan de db kant water uit aan de achterkant van het blok
    het komt onder de kap vandaan maar stroomt helemaal over het blok dan weet je zeker dat je waterpomp lek is

    #17809847

    [rquote=1858355&tid=141838&author=pluuske]kosten weet ik zo niet precies meer maar volgens mij heb ik toen iets van 200 euro betaald .
    voor de db riemset met spanrollen en geleiden rollen waterpomp thermostaat en kvs .
    maar precies weet ik het niet meer .

    het is goed zelf te doen alleen goed de waterpomp markeren dat die op de goede manier terug komt en een 2 paar handen voor de nokken assen stil te houden met terug leggen van db riem is ook fijn .

    verder is dit goed te doen .
    als dan het verbruik nog niet weg is . is waarschijnlijk je radiateur of kvs systeem lek ik heb het zelfde probleem gehad .

    bij was het de waterpomp en rad .
    als het goed is en je start de auto en gaat er dan onder liggen komt er aan de db kant water uit aan de achterkant van het blok
    het komt onder de kap vandaan maar stroomt helemaal over het blok dan weet je zeker dat je waterpomp lek is [/rquote]

    bedankt voor de Tip.. hier heb ik tenminste wat aan… Thanx:thumbup

    #17809848

    Is niet spannend om te vervangen hoor, alleen je nokkenassen blokkeren. Met een griptang is dat nog wel te doen, of met een speciaal blokje of universele nokkenashouder.

    #17809849

    Ja, zo’n nokkenas houder, werkt goed. Ik had destijds een pulley klem met tanden er op.
    Die kon je over de nokkenas pulleys drukken om ze te borgen.
    Ik kan weer aan de slag… bedankt voor de tips jongens…

    #17809850

    Ik heb gelijk nog een vraag…
    Kan de tigra ook uigelezen worden met een opcom?? heb ik dan een verloop nodig?

    #17809851

    ligt eraan welk bouwjaar denk ik…

    vanaf 96 ofzo hebben ze 16pins (OBD2?)

    mijn lekt uit zn doppie als ik flink heb gereden..
    moet er zo`n 0,3 liter per 6 maanden bij gooien..

    #17809852

    ik denk dat er dan een slange klemmetje los zit heb je ze al eens aangetrokken ?

    #17809853

    is een 95er 1.4

    #17809854

    al gevonden. zit een 10 pins connector in aan de passagiers kant in de zekeringenkast..volgens een bron op het internet…
    Wordt dus een 10p kabel bestellen…

    #17809855

    tigras vanaf modeljaar ’97(austus ’96) hebben een 16 pins.

    de aansluitng voor tech 1 of 2 zit ALTIJD in de zekeringkast aan de bestuurderszijde, die je nu hebt gevonden is in ieder geval niet voor het uitlezen

    #17809856

    [rquote=1858460&tid=141838&author=pluuske]ik denk dat er dan een slange klemmetje los zit heb je ze al eens aangetrokken ?
    [/rquote]

    Een knarsend geluid van af de distributie is een overleden waterpompje ;)

    Denk dat de topicstarter een lekke slang wel snel had ondenkt

    #17809857

    mijne komt uit Feb96 en heeft een 16pins..
    ook nog verwarmde spiegel.. alles electrisch
    en een parafaan van een nieuwer type..

    alleen nog niet de update (klep dicht/raam open)

    ben benieuwd of die datum toch wel klopt dan :hmmz
    import belg haha

    #17809858

    die lekke slang was eigenlijk voor dominic bedoeld :P ,sorry was een beetje onduidelijk

    #17809859

    nee slang is niet lek.. je zit opgedroogt en/of nat langs de dop afgaan.. (dop van het watertankje)

    misschien dat de druk te hoog wordt.. zit er een ontluchting ergens trouwens?? :P

    #17809860

    ik heb geen idee of er ergens ontluchting op zit . maar er zit wel een druk beveiliging in de dop mischien dat die kapot is ? en daardoor te vroeg wat water eruitlaat

    #17809861

    ik heb al een ander dopje gehaald (weliswaar op de sloop)
    maar dan zou ik ff moeten kijken of die beveiliging wel werkt ja :D

    #17809862

    yep waterpomp overleden…pompt ook niet meer rond.
    En expansyvat kookt over als je de dop en stukje los maakt…
    Wordt dus een nieuwe waterpomp met span en geleiderollen en distributieriem.
    motor start overigens wel goed…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.