2.0 16v 2.0xev sneller maken ?

Forumindex Forums Techniek Ecotec 2.0 16v 2.0xev sneller maken ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231732

    hey

    ik vind mijn station 2.0 16v langzaam onderin
    het duurt echt lang voordat hij opgang komt
    als je aan komt rijden op een stoplicht en je hebt hem in de 2 en je wil gelijk weer optrekken omdat het groen word kun je beter naar de 1 schakelen want dan heb ik tenminste wat power

    kan ik er iets aan doen om hem iets sneller te maken ?
    zodat hij in ieder geval onderin iets meer doet ?

    allle orginele dempers enz zitten er nog onder op de einddemper na

    #17805572

    Ik zou dat ook wel willen weten heb ook zo’n torretje in mijn astra

    #17805573

    chip? lexmaul ram?

    wat wil je er aan uitgeven?

    #17805574

    Wat voor 16V gaat het om? X20XEV? Misschien een kortere eindoverbrenging? Trekt harder op tegen verlies van topsnelheid.
    Chippen doet vrij weinig op non-turbo blokken. En als je met een Lexmaul RAM er wat uit wil halen moet je wss meer gaan doen (beter uitlaat op z’n minst, iets scherpere nokkenassen zijn aan te raden, en daarna afstellen/chippen op een rollerbank)

    #17805575

    Je kan alles aanpassen zoveel je wilt, wat is budget?
    Wat wil je bereiken?

    Je kan een turbo ombouw overwegen, of atmosferisch blijven rijden.

    Uitgaande van Atmosferisch

    Uitlaat
    Spaghetti spruitstuk en goede groep A uitlaat incl. 200 cells sportkat plaatsen
    Lexmaul is hier een goede leverancier voor.

    Inlaat
    Dbilas Flowtec

    Luchtfilter
    Dbilas Flowmaster + FLowpipe
    Of een K&N vervangingspaneel
    Geen open lucht filter!

    Nokkenassen
    Andere, sportievere nokkenassen plaatsen
    Zijn diverse merken voor:
    Dbilas, Catcams, etc.
    Hierbij moet ook je distributieset vervangen worden.

    Benzinedrukregelaar
    Als je vanalles aan je motor wijzigt kan het zijn dat hij iets meer benzine nodig heeft.
    Een powerboostvalve is dan aan te raden.

    Chiptuning
    Dit doe je pas als je al het bovenstaande hebt aangepast, dan laat je hem op maat afstellen.
    Wil je sneller klaar zijn, dan plaats je een FGA Powerbox, dat is een aparaat dat je tussen ece en motor plaatst zonder dat je iets aanpast aan je kabelboom.

    En dit zijn de relatief makkelijke ingrepen, daarna moet je gaan denken aan andere zuigers, drijfstangen etc. etc..

    Turbo ombouw
    Dit is veel ingrijpender, maar levert het meeste op.
    Hiervoor kan je terecht bij Dbilas.
    Ze hebben kits eventueel incl. montage in 2 smaken light en full. Voor jouw motor kan je dan tot 245pk gaan.
    Zo’n kit bestaat uit een turbo, komplete uitlaat, sportkat, Flowtec inlaat en alle aanbouwdelen.

    http://www.lexmaul.de
    http://www.dbilas.de

    Zelf met een tot dik 170pk opgevoerde Astra F GSi x20xev gereden en dat reedt super moet ik zeggen (lexmaul spaghetti, groep a uitlaat, geen cat, nokkenassen, k&n filter, powerboostvalve en een FGA Powerboxx).

    Voor wat meer trekkracht onderin zou ik de komplete uitlaat vervangen incl. spruitstuk en kat..
    Daarnaast kan je zo’n FGA Powerboxx overwegen.

    Maar goed alles kost geld en tuning heel veel geld.

    #17805576

    geen idee , niet al te veel

    het is idd een x2.0xev

    ik denk zelf dat de middendemper er tussen weg halen al heel wat scheelt , dat ding is echt gigantisch en ik dat zelf aan het spruitsstuk ?

    #17805577

    @McKaamos en Kiyamizio
    Verdiep je eerst in de materie, want volgens mij bestaat er helemaal geen Lexmaul RAM voor een X20XEV.
    ;)

    #17805578

    nee idd daar keek ik dus net ff naar maar bestaat niet :D

    #17805579

    o dit is een xev! srry

    trouwens die prijzen:o

    #17805580

    Ik zei ook niet dat het goedkoop was :P

    #17805581

    ik heb er zelf niet heel veel verstand van (voor de gene die het niet door hebben ben een meisje :D)

    ik zat al even te kijken naar een spruitstukje minimaal 400 euro :o

    #17805582

    [rquote=1853364&tid=141388&author=Corsa_GSi]@McKaamos en Kiyamizio
    Verdiep je eerst in de materie, want volgens mij bestaat er helemaal geen Lexmaul RAM voor een X20XEV.
    ;)[/rquote]
    Ik dacht dat die van de C20XE wel zou passen.
    Maar er zijn prima alternatieven. Het algemene idee was een speciaal inlaat spruitstuk, en bij mij komt dan meteen Lexmaul RAM naar boven.

    Thanks voor de info iig, weet ik dat ook weer :)

    [rquote=1853399&tid=141388&author=Tallie_GTI]ik heb er zelf niet heel veel verstand van (voor de gene die het niet door hebben ben een meisje :D)

    ik zat al even te kijken naar een spruitstukje minimaal 400 euro :o [/rquote]
    Yup, tunen is dure business ;)

    Een dempertje weghalen/vervangen voor een open pijp of een sportfiltertje plaatsen gaat je niet helpen. Ondanks de claims dat het “tot wel 15pk extra” geeft, heb je pas wat aan zulke dingen als de motor zoveel lucht aanzuigt en gassen uitblaast dat de originele pijpen en filters te krap zijn.
    Opel motorblokken zijn geen van allen astmatisch aangelegd. Ze ademen prima, dus je heft geen beperkende factoren op met zulke dingen ;)

    Wil je een Opel snel laten gaan, dan komt er wat meer aan te pas omdat de motorblokken prima uitgebalanceerd zijn.

    Maargoed, een snelle fix voor langzaam optrekken is heel simpel een andere versnellingsbak of eindoverbrenging.
    Een nieuwe bak, eventueel met een set aandrijfassen en aanpaswerk, mag niet meer als een euro of 200 kosten. (2dehands dan, even vragen hier @ forum marktplaats)
    Een F16CR of F18CR bak is korter als een F20 (die volgens mij standaard op de X20XEV zit), dus trek je harder op, maar daar voor lever je topsnelheid in (b.v. zakken van 205 naar 190 maximaal)

    Andere optie is je huidige bak aanpassen met een nieuw differentueel.
    Van de meeste versnellingsbakken van Opel bestaan meer versies. Zoek even uit welke jij hebt, koop zo’n zelfde, maar dan met een andere eind overbrenging.
    Wissel de bak om of plaats het differentieel van de nieuwe in je huidige bak, en voila, meer power met optrekken.

    Edit:
    Oh, en als je er geen verstand van hebt, wordt het tijd dat je je er op in leest en alle kerels met een bek vol tanden laat staan :P

    #17805583

    het is niet dat ik er helemaal geen verstand van heb hoor:)

    mijn vriend is E+Bkadett hier op het forum met een E kadett turbo ;)

    ik reed hiervoor golf 3 gti 16v abf en die was behoorlijk geknepen en een spruitstukje en een katvervanger deed al wonderen onderin ;)
    dus deze x2.0xev is wat sloom vergeleken met wat ik gewend ben:o

    #17805584

    wil je alleen dat ie onderin vlotter is?

    dan rvs spruitstuk doet al wonderen.
    lichtervliegwiel.
    3,5 bar benzinedruk regelaar.
    k&n inleg filter of open filter.
    egr afdoppen en eventueel een kat vervanger.

    heb je hierna nog geld over dan chippie op maat MET EEN VERMOGENSBANK.

    met deze setup is 160 pk haalbaar met 210 a 230 nm koppel

    #17805585

    Sja, een Astra weegt ook ff wat meer als een Golf 3, lijkt me ;)
    Kilo’s per PK verhouding is dan ook aardig hoog.

    136PK op 1300kg is net onder 10kg per PK. Die Golf zal waarschijnlijk aan de 8kg per PK hebben gezeten (of nog beter, geen idee eigenlijk)
    Ik denk dat de makkelijkste manier om veel meer PK’s in die Astra te krijgen is om een turbo blok er in te hijsen.
    C20LET bijvoorbeeld? of nog iets moderners? Turbo blok uit een Astra G hatchback of Coupé?

    Spelen met de overbrenging lijkt me eigenlijk nogsteeds een interessant idee als het goedkoop moet. Je levert wel topsnelheid in, maar je acceleratie wordt wel beter.

    #17805586

    nee hoor mijn golf woog 1109 en deze 1170 verschil valt best mee

    ik zal eens even rustig kijken wat allemaal kan

    #17805587

    @SVDK20 waarom de brandstofdruk verhogen op een standaard motor, dat heeft totaal geen nut. En EGR afdoppen levert je geen vermogen / koppel op.

    Lichter vliegwiel is wel een goede tip, dan pakt een motot inderdaad sneller op, maar valt ook weer sneller terug in toeren bij gas los laten.

    Een C20LET plaatsen gaat denk ik niet ivm CANBUS systeem, dan is een X20XER (160pk OPC1 blok) of een Z20LEx (minmaal 200pk, bijvoorbeeld uit een OPC2) motor een beter idee, maar wel prijzig.

    Eventueel spelen met de versnellingsbak zou nog kunnen.
    Er zijn 3 typen F18’s geleverd achter de X20XEV, dus misschien heb je ene lange bak (WR) en zou je een CR (korte verhoudingsbak) uit een GSi erin kunnen bouwen.

    #17805588

    @Corsa_GSi

    brandstofdruk verhogen op orginel ecotec leverd zeker wat op.
    zeker in combo met lichtervlieg wiel en open of inlef filter.
    egr afdoppen levert geen koppel en vermogen op klopt. maar het helpt het wel behouden als egr steeds verder dicht slipt daalt je vermogen ook.

    maar waarom gelijk een ander blok Corsa_GSi ? de kosten voor een ander blok kan je ook de kop van de ecotec flowen en eventueel zuiger en drijfstangen vervangen ecotec blokken kunnen na vervangen internals makkelijk 200 pk + aan.
    er is zelf meer pk uit een goed opgebouwde ecotec te halen dan uit een c20xe.
    + de ecotec is ook nog aan te passen voor een turbo of compressor

    had in mijn calibra ook een x20xev met een f18wr zitten deze had zonder internals aan te passen op lichtervlieg wiel na 171 pk en 211 nm @ 5639 toeren.
    enige wat ik heb aangepast is:

    spruitstuk
    open luchtfilter en aanzuigbuis
    brandstofdruk regelaar instelbaar
    lichtervlieg wiel (levert geen vermogen of koppel op zorgt alleen voor snellere toeren)
    63,5 mm uitlaat
    zelf kop geflowd
    kop laten vlakken
    en chiptuning inclusief bank

    #17805589

    Chantal als sander toch zo goed bezig is:P

    Waarom geen c20xe in de station:P

    #17805590

    haha nee man dan beter een opc :P

    #17805591

    Je kan elke atmo motor opvoeren tot een veelvoud van zijn standaard vermogen, geen probleem.
    Echter de tijd en kosten die je daar insteekt….
    Dan ben je al snel aan de kosten van een turbo motor inbouwen.
    En daar kan je veel makkelijker nog meer vermogen uithalen.

    #17805592

    Owh ff een tip, bij Eef en Huub in Rotterdam (Ceintuurbaan) hebben ze X20XER krukassen voor een heel leuk prijsje :P

    #17805593

    hmm, volgens de kenmerken op een veilingsite vliegt jou astra in 9,5sec naar de 100,
    een golfje 3 GTI (85kw) doet daar 10,9sec over :hmmz

    Ik zou zeggen geef hem eens een goede beurt (niet sexistisch bedoeld)
    kwaliteits olie en bougies gebruiken….

    #17805594

    Tja, de golf-III 2.0 16V doet op papier 8,7 sec naar de 100km/u

    heb er alleen nog nooit een originele meegemaakt die uberhaupt onder de 9 seconde aan de 100 zat, maar op papier is ie goed rap.

    alleen knalt zo’n vervelende Clio Williams bij je weg als je in de golf rijdt.

    Willem

    #17805595

    dat zal de zeldzame 150pk gti versie zijn?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.