C20XE LPG

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE LPG

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231590

    Dag C20xe liefhebbers,
    Ik had de vraag al eerder gesteld in het corsa forum, maar misschien is hij hier wat meer op zijn plek.
    Wie heeft ervaring met inbouwen van LPG bij een C20XE motor. Ik ben zelf niet in staat om het zelf in te bouwen. Is er iemand met advies van een inbouwstation die dat goed (en goedkoop) kan?
    Ik wil graag wel het vermogen houden in mijn corsa A wat ik nu heb 165 pk (iets minder is niet erg), dus dan zou gasinjectie sowieso moeten…
    Ik ben benieuwd of er iemand ervaringen heeft.
    groet,
    wouter

    #17804027

    Heeft niet zozeer met gasinjectie te maken.
    Gas heeft een lagere calorische waarde, maar een hoger octaangetal.
    Een “modern” motorblok met klopsensor (zoals een C20XE) voelt gewoon aan dat de timing veranderd kan worden waardoor de verbranding beter is en je net zo veel vermogen uit gas kan halen als je uit benzine haalt.

    Dus daar hoef je je niet druk om te maken.
    Wat wel een puntje is, is dat een gas installatie extra gewicht toevoegt, en je dus wel meer gewicht moet slepen, en daar kan je mogelijk wel wat van merken.
    In een licht autotje zou ik aanraden om een ringtank in te laten bouwen en de reserveband er uit te gooien. Die vervang je dan voor een spuitbus om je lekke band te vullen en het gat te dichten.
    Zo komt je zwaartepunt niet zo hoog te liggen.

    Verder geen ervaring, maar verder zou zoiets prima moeten gaan.

    #17804028

    Is dat zo?
    Waarom zijn er zoveel verschillende injectiesystemen voor gas beschikbaar? Deze maken de motor op LPG toch zuiniger en meer vermogensvol?

    Is hetzelfde vermogen te halen met een ongeregelde installatie (is namelijk vele malen goedkoper, lees 800 euro) dan met een geregeld injectiesysteem (lees 1500 euro?

    #17804029

    Zuiniger vooral. Vermogen volgens mij niet zozeer.
    Maargoed, op een injectieblok moet je volgens mij wel met gasinjectie werken omdat een verdamper boven een carburateur simpelweg niet mogelijk is. Je hebt geen carburateur ;)

    Edit:
    Ik ben zelf ook geen expert, maar ik heb nog even gauw gekeken.
    Voor een ongeregeld systeem moet je sowieso een motor zonder lambdasensor hebben. Dat heeft een C20XE juist wel, dus ook op basis daar van kan het niet.

    #17804030

    met een injectie blok zit je echt niet enkel aan gasinjectie vast

    ik heb een range rover 3,9 injectie v8
    en daar komt ook gewone gasinstaltie op
    enkel de verdamper zit dan niet op je carburateur

    maar in de buis van je inlaat
    en die heeft zat opbrengst
    voor een 3,9 v8 dan moet een 2.0 lijn 4 ook lukken;):thumbup

    ik dacht dat mr turbo dit wel meer heeft gedaan met een c20xe op lpg;):hmmz

    #17804031

    Dag Louwe,
    Zie dat je in de buurt zit. Waar laat jij het doen in Groningen? Ergens goede ervaring mee?

    #17804032

    Lambdasensor kun je er zo af gooien, dus dat is ook geen obstakel…

    #17804033

    upje.

    Iemand ervaringen met inbouwstation? Liefst in noorden?

    #17804034

    Esbe auto’s Noorderhogebrug, en op industrieterein driebond zit ook een lpg service en inbouwstation. Hoe die heet weet ik zo snel even niet meer.

    #17804035

    [rquote=1851003&tid=141197&author=woutertje]Dag Louwe,
    Zie dat je in de buurt zit. Waar laat jij het doen in Groningen? Ergens goede ervaring mee?
    [/rquote]

    ik doe het zelf maar
    als ik er niet uitkom dan ga ik ff naar ” dmi “

    heb ik geen klachten over :thumbup

    is via google wel te vindem:thumbup

    #17804036

    Beter dat je een gas installatie neemt met injectie omdat het daarmee beter af te regelen is. En hij loopt ook wat zuiniger dan dat je een ongeregelde gas installatie heb. Laat je eigen ook goed informeren. Want de ene gas installatie is de andere niet en bij de ene kan je meer vermogen eruit halen dan bij de ander.

    #17804037

    @ Louwe ok ik zal daar even over informeren. Interesse om bij mijn c20xe in te bouwen? ;)


    @General
    o.k. injectie zal het moeten worden begrijp ik. Is wel paar honderd euro duurder, maar ja, dan kun je ook wat terugverdienen in de zuinigheid…

    #17804040

    Is nog wat gelukt?

    #17804041

    een hoop verschillende meningen, dat zie ik wel :P jammer dat sommigen alleen danweer geen eigen ervaring hebben met een c20xe op lpg….

    injectie zuiniger als een verdamper/gasstuk systeem ? :wtf

    #17804042

    injectie is idd zuinig dan met een oud systeem en bij een goed systeem heb je bijna geen vermogens verlies. Let wel op goedkoop is duurkoop

    #17804043

    Leg me dan aub eens uit waarom dat precies zuiniger is…

    Ben dan vooral benieuwd naar een closedloop lpg injectiesysteem wat gebruik maakt van de standaard benzine lambda sensor….

    #17804055

    Ik heb even de vraag of et ondertussen gelukt is met de corsa om er lpg in te bouwen.

    Ik heb nu mijn d kadett c20xe op kenteken en nu wil ik er ook gas in hebben dus nu is de vraag
    of dat iemand nog eengebruikte gasinstalatie heeft liggen of dat iemand een goed adres heeft waar
    je een nieuwe gasinstalatie kunt kopen en het dan zelf inbouwen.

    #17804056

    Ik heb maar één idee over gas en zal mij in Nederland hier niet populair met maken :argue :argue

    Gas is om op te koken
    Diesel om je te verwarmen
    en benzine voor op te rijden!!!

    Ivan

    #17804053

    @hillclimber16V wrote:

    Ik heb maar één idee over gas en zal mij in Nederland hier niet populair met maken :argue :argue

    Gas is om op te koken
    Diesel om je te verwarmen
    en benzine voor op te rijden!!!

    Ivan

    ik heb dezelfde mening :wors :wors :wors

    #17804057

    @z20leh wrote:

    @hillclimber16V wrote:

    Ik heb maar één idee over gas en zal mij in Nederland hier niet populair met maken :argue :argue

    Gas is om op te koken
    Diesel om je te verwarmen
    en benzine voor op te rijden!!!

    Ivan

    ik heb dezelfde mening :wors :wors :wors

    Kijk dit is nou informatie waar ik naar op zoek ben. :hmmz
    Jongens als je mij niet verder kunt helpen mag je je reactie voor je houden. :jerry

    #17804051

    c20xe rijd perfect op lpg. Goede ervaringen met de verdamper. Verbruik 11l/100km

    Geen ervaring met Injectie (lpg)

    #17804058

    @hillclimber16V wrote:

    Ik heb maar één idee over gas en zal mij in Nederland hier niet populair met maken :argue :argue

    Gas is om op te koken
    Diesel om je te verwarmen
    en benzine voor op te rijden!!!

    Ivan

    benzine is om onderdelen mee schoon te maken, :vertag
    ik wil best een keer met een van m’n gasbakken een sprintje trekken tegen je hoor :jerry

    maar zonder gekkigheid, een c20xe is een hele goede motor voor lpg

    #17804059

    ‘1.8s’ ontsteking en lpg = alle motronic de deur uit?

    #17804054

    heeft er nog iemand nieuwe ervaringen ermee?

    ik heb nu een sedan met lpg en ik wil er binnenkort een c20xe inhangen.

    #17804049

    heb een astra gsi c20xe op lpi.
    eigelijk geen problemen mee, alleen wil ie wel aventoe stotteren op 1600 toeren maar heeft ie ook op benzine.
    is beetje goedkoper rijden. met volle tank ongeveer een 500km (met +/-55 liter gas)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.