Rekord 2.0S E2 op LPG

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231570

    tips gevraagd

    Zijn de kleppen van een Rekord 2.0S (E2, 1985) geschikt voor gas?
    Moet ik sowieso denken aan geharde klepzetels/kleppen
    en liever iets met flashlube?
    plaatsing van de verdamper
    verdere tips?

    alvast dank

    #17803841

    ja, kunnen ze goed tegen, dwz, vroeg of laat heb je ene koprevisie, reken op 60.000 km of meer op gaz, das nogal

    flashlube enzo, onzin imo

    #17803842

    [rquote=1849902&tid=141170&author=paulko]tips gevraagd

    Zijn de kleppen van een Rekord 2.0S (E2, 1985) geschikt voor gas?
    Moet ik sowieso denken aan geharde klepzetels/kleppen
    en liever iets met flashlube?
    plaatsing van de verdamper
    verdere tips?

    alvast dank[/rquote]

    check ff je kopcode, als er een P bij staat is het een kop geschikt gemaakt voor loodvrije benzine, dat betekend dat hij ook geharde klepzittingen heeft. Maar volgens mij waren alle koppen vanaf 1985 met geharde klepzittingen.

    #17803843

    Je kan het “treffen”. In 1985 was inderdaad de invoering van koppen met harde zetels. Is het een vroege 85’er, dan heb je kans dat de kop nog zachte zetels heeft. Mijn Monza is namelijk ook uit (mei) 85, en daar heb ik nog geen P op kunnen ontdekken op de kop.

    #17803844

    Mijene Heren
    Uwen kennis doet mij deugd, Dank !

    Heb de getallen op de kop even bekeken
    het lange getal onder geen P
    maar 10 cm daarboven staat nog één paar cijfers
    en wel P2
    Zoude het dat zijn?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.