motorswap

Forumindex Forums Modellen Astra motorswap

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231494

    goedendag jongens,

    ik heb even een vraag:

    in mijn astra f heb ik een 1.6 8v motor liggen. nou is dit blok niet echt super snel en verbruikt nogal wat olie. nou is mijn vraag is het moeilijk om een c20ne erin te lepelen en wat heb ik hier allemaal voor nodig.

    het gaat hier dan om een astra f uit 96 met een x16sz.

    alvast bedankt.

    gr michael

    #17803053

    c20ne is ook niet snel te noemen . (115 pk)
    waarom kies je niet voor de c20xe is de meest voorkomende ombouw . (150pk)

    #17803054

    c20ne is toch wel snel hoor
    tenminst edie wat ik in mijn astra heb gegooid wel

    moeilijk is het niet

    je moet hebben :

    motorsteunen gsi
    aandrijf assen gsi
    bak f16 of f20
    c20ne naven of hele voorpoten omzetten is makelijker
    remmen van gsi (aanrader)
    kabel boom van de motor
    motor
    ecu
    ik heb het in anderhalve dag gedaan van 1400 naar c20ne echt moeilijk is het niet
    uitlaat

    #17803055

    C20NE heeft een mooi koppel onderin, de C20XE houd meer van toeren draaien (en dat is mijn voorkeur):D

    #17803056

    of een V6 haha

    #17803057

    Mensen vergeten vaak om het subframe erbij over te nemen van de C20NE.

    deze is langer en zit met 2 extra bouten vast, en dat is niet voor niks, het rijdt echt 100x prettiger, dit omdat de complete voorwielophanging aan het subframe vast zit, en je bij een 1.4 / 1.6 subframe dan maar 4 subframe bouten hebt en 2 subframe rubbers, en bij het 2.0 subframe heb je 6 bouten en 4 subframe rubbers, dat geeft meer stijfheid aan het onderstel.

    Willem

    #17803058

    Ja idd die is ook bevestigd aan de voorste onderste dwarsbalk van het front.
    En stabi stang is dan standaard ook al dikker volgens mij van die subframes met langere langsliggers
    en die van de GSI’s (F1 type) schijnenen ook nog is extra dik te zijn ?

    Hoebedoel je dat trouwens met die subframe rubbers Willem ?

    #17803059

    [rquote=1848868&tid=141065&author=jblfreak]of een V6 haha[/rquote]

    Dan liever Z20LET of H ;)

    #17803060

    Dat is persoonlijk natuurlijk.
    Ik vind (persoonlijk) dat het geluid van een V6 niet te evenaren is.
    Daar kan geen 4 cilinder turbo tegen op helaas

    Echter kwa prestaties is een turbo denk wel interessanter, er is makkelijker vermogens winst te halen uit een motor met drukvulling. Bij atmosferische motoren is dit lastiger, en kostbaarder en de vermogenwinsten vaak minimaler.

    #17803061

    het geluid van een v6 is gewoon heerlijk, maar goed kwa prestaties is een turbo motor idd een stuk feller….

    voor mij een v6, want ik hoef nie hard te gaan. Als k maar kan genieten van het geluid :P

    gr vinc

    #17803062

    Jupzz hier ook de V6 hoor!!

    krijg er geen genoeg van.

    het mooiste zou ik wel een Astra-F 3.2 V6 station CDX Vinden, met werkende airco uiteraard!!

    Willem

    #17803063

    [rquote=1849451&tid=141065&author=wim-v6]Jupzz hier
    het mooiste zou ik wel een Astra-F 3.2 V6 station CDX Vinden, met werkende airco uiteraard!!

    [/rquote]

    Vind je niet, zelf maken, en dat kan jij prima Willem :D

    #17803064

    [rquote=1849449&tid=141065&author=vincent23]het geluid van een v6 is gewoon heerlijk, maar goed kwa prestaties is een turbo motor idd een stuk feller….

    voor mij een v6, want ik hoef nie hard te gaan. Als k maar kan genieten van het geluid :P

    gr vinc[/rquote]

    Precies, hier ook. Geluid is gewoon verslavend.
    Radio hoeft helemaal niet hard, de mooistle melodie & beat komt uit ’t vooronder. De hart-beat van een V6 wel te verstaan. dus daarom voor mij ook geen versterker shit en weet ik ’t allemaal. haha (allemaal extra gewicht ook weer. Gewoon een goede radio is prima voor mij, en goed speakers).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.