raar geluid van de motor.

Forumindex Forums Modellen Astra raar geluid van de motor.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231236

    hallo ik heb een opel astra 1.8i 8v 1993

    als ik de motor start loop hij mooi.. maar zodra ik ga geeft klinkt het net of er ruimte zit op de klep stoters..

    ik heb de olie en de olie filter al vervangen..

    heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? of hoe ik de kleppen stellen kan?

    mvg.. Rdeknatel

    #17799817

    Denk dat deze hydrolisch zijn en dat je deze niet kunt stellen .
    Hoeveel km’s heeft de motor ?

    #17799818

    de motor heeft 177.000 gedraait ongeveer.. ze zijn hydrolysch dacht ik.. maar het begon na dat ik de distributie en de bougies vervangen heb..

    en de distributie staat perfect.. gecontroleerd door automonteur

    #17799819

    Waterpomp ook mee vervangen? Die lagers gaan wel is lopen –> loopt je wagen ook lekker kut van..

    #17799820

    ik heb hem naar de garage gehad bij men broer en die man begon ook over de klep stoters maar hij kom het geluid niet echt thuisbrengen..

    de waterpomp zag er nog goed uit dus heb ik niet mee vervangen…

    #17799821

    Als het de stoters zijn kun je de motor eens laten flushen.
    Meestal is het gewoon vervuiling wat zich afzet in de stoters, de flush haalt dit weer weg.
    Als de stoters echt stuk zijn helpt flushen niet meer, maar het is wel het proberen waard;)

    #17799822

    het is een rammelend geluid.. ik kan hem wel laten flushen misschien helpt het..

    maar het is zo appart dat het ineens begint en het word steeds erger heb ik het idee

    #17799823

    [rquote=1844629&tid=140734&author=r.deknatel]ik heb hem naar de garage gehad bij men broer en die man begon ook over de klep stoters maar hij kom het geluid niet echt thuisbrengen..

    de waterpomp zag er nog goed uit dus heb ik niet mee vervangen…[/rquote]

    Hmm zou uitkijken met die waterpompen hoor, beter vervang je ze altijd mee zou er geen risico’s meenemen:hmmz

    #17799824

    de waterpomp waag ik het maar op… want ik heb de distributie alleen vervangen omdat er geen kilometer stand meer bij stond

    #17799825

    Ja oke op die manier, nee dacht dat die er weer aan toe was na een aantal jaar daarom zei ik het:P

    #17799826

    [rquote=1844619&tid=140734&author=r.deknatel]de motor heeft 177.000 gedraait ongeveer.. ze zijn hydrolysch dacht ik.. maar het begon na dat ik de distributie en de bougies vervangen heb..

    en de distributie staat perfect.. gecontroleerd door automonteur[/rquote]

    Mijn zus heeft dat vorig jaar ook gehad met haar astra.
    Distributieriem vervangen maar niet de waterpomp na ongeveer 1 week hoorde je een ratel bij het blok wegkomen bij het gas geven. Bleek de waterpomp als nog overleden te zijn. Dit schijnt wel vaker voor te komen als alleen de riem vervangen wordt is mij toen verteld.
    Mvg Gerrit

    #17799827

    okee bedankt…:) alleen het klinkt naar de klepstoters.. maar wat kost een watepomp?

    #17799828

    Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht rondt de 60 euro

    #17799829

    Tussen de 34 – 39 euro.

    #17799830

    okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren… beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?

    #17799831

    Weet niet of de belasting van de waterpomp bij stationair en halflast gelijk is…

    Heb zelf het gesodemieter met een 16V gehad, waren ze de waterpomp vergeten, kan de boel 2x los…

    #17799832

    [rquote=1844809&tid=140734&author=r.deknatel]okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren… beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?[/rquote]

    Als het goed is moet je dat wel kunnen horen. Ik dacht dat het gerammel bij de astra van mijn zus ook uit de kop kwam in de eerste instantie. Het beste wat je volgens mij even kunt doen is even de motorkap los gooien en wat gas geven en met je hoofd vlak bij het blok luisteren aan de kant waar de waterpomp zit. Dan moet je als je goed luisterd wel kunnen horen of het uit de kop komt of bij je waterpomp vandaan. Zo ben ik er tenminste ook achter gekomen.

    Mvg, Gerrit

    #17799833

    [rquote=1844809&tid=140734&author=r.deknatel]okee.. ik heb net evengekeken en hij rammelt tussen de 2000 en 3000 toeren… beejte raar.. is dat dan wel de waterpomp? die zou den ook stationair moeten rammelen?[/rquote]

    Bij mijn zus hoorde je hem stationer ook niet alleen op toeren.

    Gerrit

    #17799834

    het geluid van tikkende klepstoters is toch wel fftjes wat anders dan een kapotte waterpomp he?!?!

    #17799835

    ik heb een waterpomp besteld die gaat er morgen op en hopen dat het over is..

    #17799836

    het was niet de waterpomp.. maar het ligt aan de oli druk op de klep stoters…

    #17799837

    hebben ze oliedruk gemeten dan?
    het kan zijn dat je oliepomp niet meer genoeg opbrengst heeft, en aangezien de stoters het hoogste punt in de motor is, komt hier als laatste de olie. In dit geval te weinig olie:vertag

    #17799838

    Ik heb met een jonge gesproken die veel weet over opel motors.. hij zij het hoort erna of de motor een keer gelopen heeft met te weinig olie.. de veer in de olie drik sensor is wat slap geworden waardoor hij eerder aan geeft dat er te weinig olie in zit.

    hij zij gooi er eerst maar wat dikkere olie in en blijf maar door rijden..
    repareren word te duur. dus als hij op houd haal ik een andere motor.

    #17799839

    die heeft lekker verstand van opels (auto’s in het algemeen trouwens) zeg:

    lees:
    – de veer in de oliedruksensor is slapper geworden waardoor hij eerder aan geeft dat er te weinig olie in zit.

    uitleg:

    – OLIE PEILEN DOE JE VERDOMME NIET MET EEN OLIEDRUK SCHAKELAAR!!!! maar met de peilstok.

    – Als je oliedruk lampje gaat branden heb je VEEL TE WEINIG oliedruk, en dus GEEN smering van de motor waardoor schade ontstaat

    – Als het veertje slapper word gaat ie juist LATER aangeven dat je TE WEINIG oliedruk (Ook te weinig smering) van de motor hebt.

    – Schakelaar kost een paar euro, gewoon vervangen dus.

    Willem

    #17799840

    [rquote=1849324&tid=140734&author=wim-v6]die heeft lekker verstand van opels (auto’s in het algemeen trouwens) zeg:

    lees:
    – de veer in de oliedruksensor is slapper geworden waardoor hij eerder aan geeft dat er te weinig olie in zit.

    uitleg:

    – OLIE PEILEN DOE JE VERDOMME NIET MET EEN OLIEDRUK SCHAKELAAR!!!! maar met de peilstok.

    – Als je oliedruk lampje gaat branden heb je VEEL TE WEINIG oliedruk, en dus GEEN smering van de motor waardoor schade ontstaat

    – Als het veertje slapper word gaat ie juist LATER aangeven dat je TE WEINIG oliedruk (Ook te weinig smering) van de motor hebt.

    – Schakelaar kost een paar euro, gewoon vervangen dus.

    Willem

    [/rquote]

    Alstublieft ! Willem heeft gesproken !!!!!!

    Rik :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.