C Kadett 1.2 / c20ne 1978

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C Kadett 1.2 / c20ne 1978

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231001

    Hallo iederen ik ben Frank en kom uit knegsel ( in de buurt van Eindhoven ) ben 19 jaar en heb een c kadett uit 78 waar ik nu een c20ne aan het in bouwen ben.

    dit was hij toen ik hem kocht:

    hier met andere velgen, zonder sticker, en witte knipperlichten

    wat spul voor de ombouw


    Tussenas ingekort

    het oude 1200 blok

    en hier de gereviseerde c20ne:agent


    Halleee

    #17796511

    waarom niet meteen een c20xe of c20let:D

    #17796512

    [rquote=1841209&tid=140443&author=16v kadett c]waarom niet meteen een c20xe of c20let:D[/rquote]
    di is ook leuk en heb het blok een heel de zooi voor een super prijsje kunnen komen

    #17796513

    Netjes :D

    Vind zon xe ook iets te nieuwerwets in een kadettje.

    #17796514

    hier nog een foto van het blok met wat aanbouwdeeltjes erop

    en hier un vraagje over de koppeling dit is een koppeling van een c20ne

    en hij moet hierop

    maar dat past dus niet want die tandjes van de koppelings plaat komen niet over een met de tandjes in de versnellingsbak
    dus wie weet er welke koppeling ik moet hebben? misschien de zelfde als die 16v gebruiken?

    en hier nog een aan het kutten met de vooras, hoe krijg ik in godsnaam die bouten los waar het rooien pijltje bij staat?
    die bouten zitten wel zoooo BRUUT vast he. heeft iemand daar een handig heidje voor?

    Groetuh

    #17796515

    Zit met locktite vast,

    Tenminste bij mij wel , warm maken met de verfstripper doet wonderen.

    Voorzichtig masseren af en toe in spuiten met WD40 en dan weer warm maken.

    Uiteindelijk moet hij los gaan, Sleutelmaat was dacht ik 15 let daar wel goed op is een

    aparte bout :) Suc6, ( zat er ook al mee te kloten )

    #17796516

    Ziet er netjes uit hoor! Gaat helemaal goed komen! Je moet een 9″ koppeling hebben en ik geloof dat een E Rekord 2.2 of een 1.8s die had.

    #17796517

    die bouten van de vooras had ik losgekregen door ze eerst in te spuiten met kruip olie, ff laten staan en dan een dopsleutel 15 goed op de bout geslagen met een hamer, vervolgens met een dikke buis over de dopsleutel losgetrokken.
    maar het is een net kadettje wat je daar hebt ,wees er maar zuinig op;)

    #17796518

    koppelingsplaat van een omega A 2.4 of van een c20let past ook

    #17796519

    het is gelukt met de bouten:)
    veel wd40 een lange hefboom op de sleutel

    #17796520

    Dan ga ik dat ook maar eens proberen
    Krijg ze zo ook niet los

    Verder veel succes met de ombouw en hou ons op de hoogte

    #17796521

    [rquote=1852480&tid=140443&author=rollingstone]het is gelukt met de bouten:)
    veel wd40 een lange hefboom op de sleutel[/rquote]

    als je er een andere bout op last dan stook je de locktight ook los. officeel dacht ik dat er in het boek stond dat deze bouten eenmalig waren om te gebruiken.maarja als je ze met wd 40 los krijgt is het ook goed.
    en die steun van de bak moet je ie ook niet inkorten?? de pook steun volgensmij is die van de record en dan komt hij niet uit op de plek van de 1200

    #17796522

    die pook steun die jij hebt heb ik ook en dan op de latse gaten van het subfreem je mototsteune zeten

    #17796523

    die pooksteun is volgensmij een cm of 7tot 10 langer en van een record ipv een manta.bij een cih in een c kadett kom je dan niet uit dan zit de pook te ver naar achter

    #17796524

    he frank leuke kadett. heb je trouwens dat 1200 blok nog? ik blijf je projekt volgen.:)

    #17796525

    [rquote=1853491&tid=140443&author=opeljoker]he frank leuke kadett. heb je trouwens dat 1200 blok nog? ik blijf je projekt volgen.:)[/rquote]
    die heb ik nog ja

    #17796526

    hee die frikandelle frankie,

    mooi blokkie zo, blijf je topicje hier ook volgen,
    worden straks allemaal minimaal 2.0

    #17796527

    frank wil je dat 1200 blok nog kwijt? zoja ik heb er eventueel wel belang bij:)

    #17796528

    [rquote=1855958&tid=140443&author=opeljoker]frank wil je dat 1200 blok nog kwijt? zoja ik heb er eventueel wel belang bij:)[/rquote]
    die wil ik wel kwijt, maar een probleem
    de motor is niet meer helemaal 100%
    wat er precies mis mee is weet ik niet
    maar hij loopt gewoon niet harder als 80
    hij start wel gewoon

    #17796529

    [rquote=1856801&tid=140443&author=rollingstone][rquote=1855958&tid=140443&author=opeljoker]frank wil je dat 1200 blok nog kwijt? zoja ik heb er eventueel wel belang bij:)[/rquote]
    die wil ik wel kwijt, maar een probleem
    de motor is niet meer helemaal 100%
    wat er precies mis mee is weet ik niet
    maar hij loopt gewoon niet harder als 80
    hij start wel gewoon[/rquote]

    kan die nooit duur zijn
    :angel

    #17796530

    hier ff wat foto’s wel ff snel met mun mobiel

    ouwe blok en versnellingsbak

    vooras

    en de lege motor ruimte

    #17796531

    en hier mun nieuwe sluitelruimte:D veel meer licht en veel meer ruimte :wors


    #17796532

    Mooie ruimte Frankie :D

    #17796533

    deze ruimte komt mij ergens bekend van voor:D

    #17796534

    mooie kleurkeuze voor je carter!!
    ik heb dezelfde kleurkeuze gemaakt alleen met een glimmende lak er overheen… maar zo mat vind ik hem mooier!!
    en ook een goede keuze voor het type blok, een XE of een LET hebben wel meer vermogen maar zien er veel te modern uit voor zo’n mooie oldtimer!!

    en er is genoeg leuk spul te vinden in engeland en duitsland om je c20ne sneller mee te maken…

    veel succes ermee!! deze ga ik zeker volgen!!

    grtz jens

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.