moterombouw astra g, wat te doen??

Forumindex Forums Modellen Astra moterombouw astra g, wat te doen??

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230986

    hallo,

    mijn vraag is eigenlijk best kort.
    kan ik een c20xe vanuit een calibra in een astra g leggen?
    ik heb in de astra nu een z1.6se liggen.

    van de calibra kan ik het gehele blok, bak, kabelboom motersteunen aandrijfassen etc overnemen.
    enige wat ik mis is een accu, koelvloeistof resevoir.

    uitlaatlijn en remmen zitten er nog allemaal op. weet niet of dit nog bruikbaar is.

    gaat dit passen?
    zo ja, wat moet ik allemaal gaan aanpassen?

    gr, robert

    #17796181

    waarom accu, kvs reservoir ? die heb je nu toch.

    #17796182

    jawel, weet enkel niet of dit past op een c20xe:P
    zoveel verstand heb ik niet van moteren:P

    was ook meer om aan tegeven dat dit een echt compleet blok is.

    #17796183

    zou het persoonlijk niet doen… Dan heb je een motor van 1993 ofzo in een astra g liggen van 2002.
    Tevens een goede C20XE is niet 123 gevonden.

    Zou dan kijken voor een X20XEV van een astra g…

    groeten Twan

    #17796184

    oke.
    dankje,
    even iets info over het blok.
    heeft net 2 ton gelopen. ligt in een calibra, blok is wel aardig nat van de olie.
    calibra zelf is geheel orgineel. dus lijkt niet afgetrapt te zijn geweest.

    volgens het sloop bedrijf is de bak en moter goed. moter scheen netjes te lopen.

    over die x20xev hoor ik weer veel problemen.
    en weet er wel 1 te staan, alleen loopt die stationair niet mooi.
    dat blok heb ook iets van 165dkm gelopen

    als mensen nog een blok weten te liggen wat erin kan, hoor ik het graag.
    heb er geen haast mee, mijn blok loopt nog prima, maar wil wel zo rond de winter dit jaar misschien er een ander blok inleggen. het zij zelf doen met hulp, of deels laten doen.

    #17796185

    Robert ik zou voor de c20xe gaan is beter dan de xev en deze reviseren dan is hij zo goed als nieuw

    #17796186

    jaa dan zou ik ook een LET pakken of een OPC blok… Als je toch gaat reviseren, kost je al genoeg geld dan. (heb het zelf 2 jaar geleden gedaan met mijn c20xe…

    Als het al nat is van de olie zal er wel vanalles niet 100 procent zijn. (ook ga je een blok van 2 ton in je nieuwere auto plaatsen). Weet niet hoeveel je auto gelopen heeft inmiddels? Neem aan nog geen 2 ton?
    Dus dan leg je een nog ouder blok met nog meer km erop in een jonge auto met minder km’s…

    Zou ik persoonlijk niet doen.

    En over iedere motor is wel weer iets te zeggen hoor. Bij een C20XE zou ik in ieder geval proberen te kijken of je eventueel een coscast kop kunt krijgen. Deze zijn wat sterker als de normale gangbare…

    Groeten Twan

    #17796187

    Kan wel, maar met alleen dit kom je er niet.
    Je moet zowiezo andere motor en bak steunen hebben zoals bij mtech verkrijgbaar.
    Dan nog de motor elektronica ombouwen en werkend krijgen op jou auto.
    Net als de tellerklok, werkt volgens mij met kabel bij een cali en bij een astra g elektronisch.
    Dan nog de fusee’s, deze zijn bij een 2 liter verzwaard en 5 gats ipv 4 gats.

    Al met al is het een giga klus om te doen en veel vogelen om het werkend te krijgen.

    Beter zoek je een inelkaar gereden sloop astra met een x20xev en leg je alles 1 op 1 compleet over.
    Veruit het gemakkelijkst en goedkoopst. Eventueel zijn deze blokken ook naar een leuk vermogen te brengen.

    #17796188

    dat ik veel moet aanpassen is duidelijk.
    maar tis wikken en wegen he, een andere auto kopen, opc bijvoorbeeld. vind ik ook een risico. ten eerste zijn die auto’s best vaak afgetrapt. en heb geen zin om dan nog eens elke keer naar de garage toe te rijden, om onderdelen te vervangen.

    als ik een mooi blokje kan vinden die nog helemaal goed is, is dat alleen maar mooi natuurlijk.
    maar desnoods is het ook op te knappen. ik heb op mijn olie drinkende 1.6 8v nu 130000 km gereden. ik niet gereden, maar staat op de teller.

    dit blok lust ook wel een slokje benzine, dus kwa verbruik ga ik er niet op achteruit.

    alle ideen zijn welkom wat dat betreft:P

    #17796189

    Dat gaat sowieso al een drama met de kabelboom worden ;)

    Lekker x20xev of x20xer er in, ben je zo klaar :)

    #17796190

    wat zijn de plus en min punten van die 2 blokken? welke de beste keuse?

    #17796191

    Als je blok nog goed is, en je alleen meer vermogen wilt. waarom geen turbo monteren?
    de sets van DBilas kosten nieuw tussen de 4500,- tot 5500,- gemonteerd en al, je auto levert dan 210pk
    http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng/index.htm

    Je zult waarschijnlijk ook de remmen aan moeten passen, maar dat moet toch ook met een 2 liter blok!?

    Ik heb ook eens een offerte aangevraagd voor een custom turbo systeem met een garret voor mijn z22se (zelfde kleur als jou auto),
    dat moest toen 3500,- gaan kosten met montage, maar als je zelf wat handig bent………

    het is maar een idee hoor
    ik weet namelijk niet hoe goed een 8 klepper met een turbo gaat werken.

    De Astra H/J levert al 180pk met een 1.6-16v turbo, zonder chiptuning.

    #17796192

    wat turbosix zegt ben ik ook meer een voorstander van dan een ander blok er in te hangen. Helemaal een C20XE of zo waar je niet de hele historie van weet.

    Of nog beter; gewoon dat geld besparen en op zoek gaan naar een nette OPC, die zijn prima te vinde, alleen moet je niet voor een duppie op de eerste rang willen gaan zitten. dan heb je naast een leuk motorblok een fijne stoelen, leuk uiterlijk, een echte OPC, gewoon helemaal af.

    (of kijk een naar een astra coupe turbo, prijstechnisch gezien ook niet slecht)

    verkijk je er niet op hoeveel geld/tijd/moeite er mee gemoeit gaat, zeker als je zelf niet heel handig bent en het nog niet eerder hebt gedaan…

    #17796193

    Turbo is geen goed optie op die motoren.
    En als hij al olie zuipt dan absoluut niet.
    Om die reden is er ook een ander blok in mijn auto gegaan.
    Ben van een x16szr naar een x16xel gegaan, auto loopt een stuk beter en drinkt geen olie meer.
    Wel had ik er een schade auto bij waar alles 1 op 1 van overgezet is maar al met al toch 3 dagen bezig geweest om het perfect netjes te krijgen.
    Straks nog een setje throttlebodies etc erop en ik heb een erg leuk 1600tje.

    Het is maar net wat je wil en wat je budget is. Een c20xe is mogelijk maar kost erg veel geld en vereist kennis en verstand van zaken.

    #17796194

    Zelfs van deze motor naar een X20XEV of X20XER word een aardige klus.

    je gaat van Electrisch gas naar Mechanisch Gaskabel systeem.

    Willem

    #17796195

    ja, oke, wordt wel al duidelijker.

    turbo op een 8v?? wel uniek natuurlijk. kan wel uitzoeken waarom hij olie slurpt natuurlijk. en dat evt aanpassen, is ook maar een idee.

    waarom geen opc? ik rij best veel kmters, wil geen diesel, en geen opc opdat ik het zonde vind om een opc af te trappen.
    veel steenslag loopt de opc op, kans op deukjes zit er wel in, dat risico wil ik niet met een opc lopen.

    wordt nog goed nadenken, denk er sowieso over na die c20xe te nemen, evt voor een later project in een corsa a.

    #17796196

    [rquote=1841994&tid=140423&author=wim-v6]Zelfs van deze motor naar een X20XEV of X20XER word een aardige klus.

    je gaat van Electrisch gas naar Mechanisch Gaskabel systeem.

    Willem[/rquote]

    Simpeler dan andersom!

    #17796197

    ja das waar.

    Willem

    #17796198

    heb nog een mooie opc te koop staan
    u2u maar bij intresse

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.