helppppp

Forumindex Forums Modellen Calibra helppppp

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230754

    Ik heb ALWEER een probleem :cry:

    Ik hoop echt dat 1 van jullie hierbij kan helpen,anders denk ik er echt over na om me calibra weg te doen :cry:

    ik wou net opzoek gaan naar de stekkers van me stoelverwarming,ik had alles los gehaald me stoel alles om goed te kunnen zoeken.
    haal ik me vloerbekleding weg aan de bijrijderskantkom ik er achter dat de gehele vloer zeik en dan ook echt zeiknat is.
    en de bestuurders kan was ook nat alleen stukke minder.

    ik kan nergens zover ik kan zien natuurlijk een lek ontdekkenwel een roestplek net onder me dashboard zeg maar.
    meer kan ik niet ontdekken.

    wat kan er lek zijn???

    ik hoop echt dat 1 van jullie het weet

    #17792581

    heb je de isolatiematten er ook al uitgehad? heb het zelf ook wel eens gehad dat je het vanaf de onderkant niet zag door het tectyl.

    je hebt mail ;)

    #17792582

    ff je afvoer van je parafaan controleren of deze niet verstop zit.
    deze zit onder de motorkap tegen het brandschot aan in het midden

    #17792583

    Dit heb ik zelf ook een keer meegemaakt.

    wanneer je alle bekleding weg haald zitten er op de bodem van je auto een aantal rubberen doppen!.
    Dezen waren bij bij poreus en kwam gewoon langsaam spatwater naar binnen.
    Er zitten er een aantal bij de bestuurderskant en bijrijderskant bij het voetgedeelte.
    Maar ze zitten ook net achter de stoelen!

    #17792584

    Je moet in de zomer soort van je auto laten drogen.

    Ik denk dat die rubberen doppen beetje gaar/op zijn.
    Heb het bij me v6 ook:P Maja met dit weer heeft het geen nut om ze te vernieuwe

    #17792585

    [rquote=1837445&tid=140131&author=Maurice89]Je moet in de zomer soort van je auto laten drogen.

    Ik denk dat die rubberen doppen beetje gaar/op zijn.
    Heb het bij me v6 ook:P Maja met dit weer heeft het geen nut om ze te vernieuwe[/rquote]

    Ok maar wat kan ik hier aan doen dan?

    en wat bedoel je precies met je auto laten drogen:D

    #17792586

    Drogen, in de letterlijke zin van het woord.
    Opdrogen. Hij is nu nat, dus moet hij drogen.
    Zodra hij droog is, druk je er nieuwe doppen in.

    #17792587

    hebben veel calibra’s inderdaad… vloerdoppen en verstopte parafaan plaat zijn vaak de oorzaken…. je kan voor nu oude kranten ertussen stoppen en met paar dagen weer nieuwe zo kun je het vocht alvast een beetje de baas.
    verder goed warmstoken en laten luchten.. raam open

    #17792588

    Nou vandaag nog is ff beter gekeken
    Ik denk dat het idd de rubbere doppen zijn.
    ze zien er niet echt kapot of zo uit,maar hier lag wel het meeste water en de doppen waren ook behoorlijk nat!

    ik heb het afvoertje na gekeken (parafaan)die liep gewoon door,zat ook niet verstopt of zo

    wel ben ik erachtergekomen dat er een soort van zelf klevende platen op me vloer zitten.
    Deze zaten namelijk ook over me rubbere doppen heen.
    horen deze platen daar of is het weer zo’n doe het zelf oplossing geweest.

    en kunnen deze platen eraf?want die blijven namelijk nat

    #17792589

    dat zijn bitume matten die horen daar….
    als je je moterkap opendoet zie je in het midden tegen het schutbord aan een slurfje naar beneden lopen.
    zorg ook voor dat deze goed ontstopt is.

    wat je eventueel zou kunnen doen is vloerbedekking eruithalen en in de auto zitten, iemand met tuinslang de auto laten natsproeien op gerichte plekken.. zodoende zou je eventueel lekage kunnen opzoeken.

    #17792590

    [rquote=1838138&tid=140131&author=opelkadetje]dat zijn bitume matten die horen daar….
    als je je moterkap opendoet zie je in het midden tegen het schutbord aan een slurfje naar beneden lopen.
    zorg ook voor dat deze goed ontstopt is.

    wat je eventueel zou kunnen doen is vloerbedekking eruithalen en in de auto zitten, iemand met tuinslang de auto laten natsproeien op gerichte plekken.. zodoende zou je eventueel lekage kunnen opzoeken.[/rquote]

    hey

    alles is er al uit,me gehele bekleding en zo heb ik er gister uitgehaald.
    me paraaf is schoon,dit heb ik ook getest(water overheen gegooit)

    maar die platen/matten horen daar dus?
    want die dingen zijn echt zeiknat en rotte deels af
    en ze zitten over die rubbere doppen heen,dus er moet een deel van af om die doppen te vervangen

    #17792591

    ja het is bescherming maar als je ze weghaalt is ook goed.
    lekker laten zoals het is..

    onder die matten gaat het vaak roesten en rot compleet door…
    dus lekker kaal laten en goed kijken en schoonhouden

    #17792592

    ok thanks voor de tip..

    ik ga morgen alles goed schoonmaken en kijken we verder

    weet er iemand btw waar je die rubbere doppen kan halen?

    grts mike

    #17792593

    vraag de opel dealer eens.. en anders gewoon afdichten heb ik toen gedaan met hars en polyester matjes… zodoende komt het water ook niet meer binnen;) en dan als het hard was aan de onderkant goed schoonmaken in die ronde naad en dan dichtkitten:D

    #17792594

    Hierbij de foto

    Uploaded with ImageShack.us
    dit zijn dus die platen die nat blijven.

    en dit is de roestplek onder me dashboard,kan deze nog gered worden?
    door middel van dr uitslijpen en nieuw plaatje dr in lassen,maar kan dit met het motorblok erin,ivm brand of zo

    wat denken jullie ?is dit allemaal nog te doen?

    #17792595

    dat is nog wel zelf te doen hoor… even kijken waar ie precies zit… en hoever ie door is.. als ie door is gewoon nieuw stukje erin, als ie niet door is dan mooi kaal maken en insmeren met menie.

    je kan die zwarte bitume matjes ook wegsteken met klein plamuurmes/schroevendraaier en een fohn of verfbrander.
    als je ze verhit worden ze flexibel namelijk.

    wat betreft je dopjes.. als je dan toch wilt lassen zou ik die gelijk dichtlassen en goed insmeren met menie

    #17792596

    ok dus dit is nog te doen,en die plek onder me dash?kan die er gewoon uitgeslepen worden?want het motorblok zit er achter…

    #17792597

    het blok hangt niet vast op die plek toch?

    je moet even kijken waar je draagarm bevestiging zit.. daarom moet je eerst kijken of de plek doorgerot is of dat het alleen het oppervlak is.

    als hij doorgerot is en je draagarm bevestiging zit erop vast dan moet/kun je bijvoorbeeld gaatjes boren in dat stukje plaat en die dan weer erin lassen en die gaatjes dichtlassen zodat je draagarmophanging ook weer vast zit.
    je kan het beste (weet niet of je een brug hebt) of krik) onder de auto even kijken waar die plek uitkomt als ie doorgerot is.
    dan kun je gelijk beslissen of je een plaatje moet lassen of alleen kaalmaken en behandelen met bijvoorbeeld menie

    hoe ziet je andere kant eruit bij de pendalen?

    #17792598

    waar de calibra’s ook wel willen rotten is de kokerbalken, achterschermen en als je je achterlichten eruithaalt… daar moet je ook maar even kijken, daar blijft namelijk ook altijd wat water staan;)

    #17792599

    De echte rotteplek zit tussen me blok en net onder me dashboard,dus vandaar dat ik het vroeg

    ivm brandgevaar en zo

    maar ja we zien het wel allemaal
    ik heb nu heel wat anders aan me hoofd:o

    me vriendin gaat bevallen,dus ga direct nar het zoekenhuis toe:D:D:D:D

    ik lees de berichten zodra ik terug ben

    alvast bedankt

    #17792600

    gefeliciteerd alvast…

    #17792601

    Ja mike dat is geen geld meer voor je calibra:jerry Gefeliciteerd

    #17792602

    heb je een schuifdak in je auto??

    zit je originele voorruit nog in de auto??

    geloof niet dat het door die doppen komt
    als het water er niet uitloopt,komt het er ook niet in

    dat roestgaatje effe dicht kitten voor nood en even een rondje rijden als het regent

    #17792603

    Een neef van me had precies hetzelfde. Dit kwam doordat die rubberen slurf die onder je motorkap uit het midden van je schutbord komt verstopt zit met takjes en bladeren. Haal deze los en maak hem helemaal leeg.

    #17792604

    als je vaak koelvloeistof moet bijvullen, kan het ook zijn dat je kachel radiator lek is, dan zijn ook je matten nat.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.