Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Mid inbouwen?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2011 om 23:04 #17230480
Hallo mannen,
ik heb gezocht op het forum maar kan niet vinden wat ik zoek, ik heb laatst mijn tid vervangen voor een andere omdat ik een paar streepjes miste, nu zag ik dat mijn gele stekker gewoon volledig bekabeld was, nu heb ik natuurlijk liever een mid, maar nu heb ik daar wel een paar vragen over:
-wat moet ik verder nog in de auto hebben?
-Wat heb ik nodig behalve de hendel en de mid?
-als niet alle sensoren er liggen kan ik deze allemaal op de massa maken en is de mid dan nog te programeren?
-maakt het uit of de mid van een omega of zafira komt?
en er ligt onder mij stuurkap wel een kabel maar die zit aan de andere kant(voorbereiding cruise denk ik)
-dus kan ik die mid hendel ook anders aansluiten?Erwin
5 januari 2011 om 10:27 #17789354Okeej: MID voorbekabeld, dan heb je nodig:
– Ruitenwisserschakelaar met knopjes voor BC bediening (stekker zou er al moeten liggen).
– Lampcontrole kastje (is dan ook al voorbereid, zit achter rechter airbag / vakje).
– MID van een Vectra-B1 Gele stekker, (alleen zo in de b1 geleverd, Omega is anders (2 stekkers))aanpassen indien voorbereid:
> als de MID voorbereid is, liggen de sensorstekkers ook al op de juiste plaatsen, dat wil zeggen:
– Ruitensproeier tankje kan je zo wisselen voor een met sensor
– Koelvloeistof tankje kan je zo wisselen voor 1 met sensor
– remblok sensoren kan je zo plaatsen
– Lampcontrole kastje kan je zo plaatsen> Lastiger is de Carterpan die zou gewisseld moeten worden voor een met een sensor, maar dat is een aardige klus.
> Verder zullen bij jouw ook de leeslampen voor en achter voorbereid zijn, en waarschijnlijk ook de zonnekleplampen.
> Controle lampje aanhanger knipperlicht (indien trekhaak aanwezig wel makkelijk) kan je ook dmv een lampje op deze plaats in de teller te draaien werkend krijgen.
Willem
5 januari 2011 om 10:41 #17789355Er ligt bij mij een stekker onder de stuurkap, maar aan de linkerkant dat is de gene die ik moet hebben?
edit* zonnekleppen waren niet voorbereid heb ik later zelf gedaan, ik heb een trekhaak.
alvast bedankt voor de info.
en die sensoren van de ruitenwisser etc. die moet je aansluiten? en van de lampen?
Erwin
5 januari 2011 om 10:43 #17789356linkerkant, dat is voor Cruise, moet aan de zijde van de ruitenwisserhendel liggen.
Ook moeten in de motorruimte de stekkers voor de koelvloeistof (onder het tankje), ruitensproeiertankje (aan voorzijde tankje), en oliepeilsensor (bij carter aan radiateurzijde) er hangen.
zo ook in de linker of linker en rechter wielkast de stekker van de remblok sensoren.
Willem
5 januari 2011 om 10:44 #17789357hmmm daar ligt niks bij mij dan zal het wel heel erg veel werk gaan worden ofniet?
Erwin
5 januari 2011 om 10:45 #17789358als die stekker niet voorbereid is, is de rest ook niet voorbereid, en is dus de gele stekker ook niet vol bestekkerd,
Wat is de leeftijd van de Vectra??
Willem
5 januari 2011 om 10:46 #17789359januari ’99 gele stekker zit wel helemaal vol, heb ik eergister expres opgelet omdat ik eigenlijk mid wou.
Erwin
5 januari 2011 om 10:47 #17789360Nope niet voorbereid, ze zijn vanaf 1998 overgestapt op de grijze stekker MID, sindsdien is de Gele stekker + de rest niet meer voorberid op inbouw van een MID.
Willem
5 januari 2011 om 10:51 #17789361Das jammer want dan word het wel heel veel werk of niet?
want dan word het me te moeilijk (ben ook maar een kok)
en ik heb precies zon overgangsmodel, wel ab in de sleutel, maar geen meegespoten lijsten etc.in ieder geval bedankt Willem, voor snelle duidelijke uitleg.
Erwin
5 januari 2011 om 10:54 #17789362jupzz
dan moet je alles zelf in gaan bouwen, daar zijn Kim en ronald mee bezig op http://www.vectrateam.nl dacht ik zo.
Willem
5 januari 2011 om 11:01 #17789363Zal het is even bekijken!
bedankt in ieder geval!
Erwin
5 januari 2011 om 11:14 #17789364In ieder geval moeten we nu alleen nog aanpassingen gaan doen in de zin van:
– carter met oliepeilsensor
– koelvloeistofbak met sensor
en zo nog een paar dingen met sensor.. remmen etc als dat te doen is..dit staat zo op vectra-forum was hier al een tijdje aangemeld maar had dit topic nog niet bekeken.
werkt die mid dan ook als je dit niet aansluit?
krijg je dan gewoon de olie en koeilvloeistof temp niet te zien?
Erwin
5 januari 2011 om 11:21 #17789365dan alles wat controle sensoren betreft aan massa.
Willem
5 januari 2011 om 11:33 #17789366Maar als ik dat doe he, dus alles wat ik niet kan aansluiten op de massa,
dan krijg ik de sensoren allemaal niet te zien?maar wel rijbereik enzo?
en is er een schema met kabel kleuren zodat ik kan zien wat ik waar moet solderen?
en als ik de sensoren op de massa leg, kan de dealer vervolgens wel mijn mid programmeren?
sorry voor de hoeveelheid vragen maar wil graag een mid inbouwen, maar wil dan wel graag weten wat precies de mogelijkheden e.d. zijn, dus wel of ik het verbruik kan zien en de rittijd etc.
Erwin
5 januari 2011 om 12:22 #17789367is de4 vectra b1 van 96 wel helemaal voorbereid dan????sorry ff nieuwsgierig vraagje tussen door
5 januari 2011 om 13:06 #17789368zou kunnen.
je hebt gelezen hoe je dat kan zien, dus zou zeggen, kijk daar eens naar.
Willem
5 januari 2011 om 17:15 #17789369[rquote=1832512&tid=139740&author=Erwin1987]Maar als ik dat doe he, dus alles wat ik niet kan aansluiten op de massa,
dan krijg ik de sensoren allemaal niet te zien?maar wel rijbereik enzo?
en is er een schema met kabel kleuren zodat ik kan zien wat ik waar moet solderen?
en als ik de sensoren op de massa leg, kan de dealer vervolgens wel mijn mid programmeren?
sorry voor de hoeveelheid vragen maar wil graag een mid inbouwen, maar wil dan wel graag weten wat precies de mogelijkheden e.d. zijn, dus wel of ik het verbruik kan zien en de rittijd etc.
Erwin[/rquote]
iemand nog antwoord op de vragen die ik stelde?
Erwin
5 januari 2011 om 18:04 #17789370Jep rijbereik enzo is wel te zien, mits je het aansluit natuurlijk;) Daarvoor hoef je geen extra sensoren te plaatsen. Programmeren is geen enkel probleem maar let op! Als jij een gele stekker hebt aan je auto en je gaat naar een grijze stekker. Dan moet je in de tech het bouwjaar 2000 of 2001 ofzo aangeven anders kan de tech niet in je scherm komen. Zou je 1996 aanvinken dan gaat de tech er vanuit dat het een gele stekker is dat aan je mid zit, dus dan lukt het niet. Voor de rest is het geen enkel probleem. Ik ben zelf ook van een gele tid naar een grijze mid gegaan, dus als je vragen hebt u2u:)
5 januari 2011 om 19:47 #17789371maar dat rijbereik kan je tog gewoon aansluiten via je gele stekker zonder dat je iets extra hoeft te plaatsen sensor ofzo?
en ik heb ergens een lijstje met kleuren en pin nummers,en kan ik vanaf de bc hendel de kabels aan de stekker solderen aangezien dit niet voorbereid ligt?
en lag bij jou alles voorbereid?
Erwin
6 januari 2011 om 10:58 #17789372ik heb net gekeken achter me dash,
en wim je hebt gelijk hij is niet volledig bekabeld,
er zitten 13 kabels in als ik daar de 2 toetsen van de bc bij reken kom ik op 15!
nou snap ik dat ik dat olie niveau en koelvloeistof, niet zo makkelijk kan aansluiten maar,
pin 6 toerenteller pin 24 en 25 brandstof hoeveelheid en verbruikssignaal, die moet ik toch ergens vandaan kunnen halen? weet iemand waar die liggen en/ of waar ik die vandaan kan nemen?Erwin
8 januari 2011 om 00:09 #17789373ik ben er ondertussen via een engels forum achter dat ik die van de toerenteller en de brandstof achter me dash vandaan kan halen, en die voor het verbruik vanaf de ecu moet aftakken alleen waar zit die eigenlijk?
Erwin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.