ff een vraagje over C2,4NE

Forumindex Forums Techniek Cih ff een vraagje over C2,4NE

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230478

    hoi hoi

    ff een vraagje

    kan een 2.4 opkopen voor een leuk bedrag

    maare in rekord heb ik nog lekker oldscool carb
    maare de 2.4 is injectie kan ik het zo er op zetten of zijn de bout gaten weer anders ( had ik gehoort dat ze hoger zaten )

    en wil mn 5 bak er achter hangen en las net dat de boutgaten anders waren .. kan de orginele 2.4 koppeling set in de gtrag of niet???

    en wil ook weten of het nut heb om mn 2.0S kop op de onderblok van de 2.4 tezetten ivbm meer koppel of heeft het geen nut?

    alvast thnx

    #17789332

    spruitstuk past niet, of je moet de 2 gaten verboren, maar optimaal is het niet.

    5bak van manta past er zo achter, met koppeling van een 2.0

    vliegwiel van een 2.0 (samen met kopp set dus) monteren met de bouten van de
    2.4 krukas, dit ivm de draad anders is. en je moet je p bout aanpassen aan de draad van de krukas.
    anders heeft je vliegwiel een heel weinig speling, maar dat kan al te veel zijn.

    het schijnt dat een 2.0 kop op een 2.4 wel vel is, maar geen hardloper.
    maar daar zijn de meningen over verdeeld.

    succes zo, en anders het cih gedeelte eens goed na lezen in het topic omtrend de 2.4 ombouw
    had je alle info ook kunnen vinden. ;)

    #17789333

    thnx

    ben niet echt vaak op het net tevinden .. meer aan het werk om mn hobby tebekostigen aangezien mn vriendin vertrokken is xd doe ik het dus allemaal zelf haha

    dus het beste gewoon de 2.4 kop er op houden en geen geleuter zeg maar

    vernaggel ik niet de koppeling er mee aangezien de 2.4 meer vermogen heb

    #17789334

    Voor een standaard 2400 is de 2.0 koppeling sterk genoeg, als je tenminste niet bij ieder stoplicht een “Dukes of Hazzard” start maakt :D

    #17789335

    nee niet echt de bedoeling …. model leent er zich wel voor maar doe ik mooi niet :D

    is dan voor mn rekord C coupe van 68

    #17789336

    en, al vorderingen ?

    #17789337

    heb ook nog een vraagje over 2.4
    Ik wil mijn krukas met pouly en vliegwiel laten ballanceren. Moet ik op het vliegwiel ook de drukgroep plaatsen voor het ballanceren
    of heeft dat weinig nut.

    groeten Robert

    #17789338

    Als je je 2.0 koppeling niet vertouwt op een 2.4, kun je ook die van een 2.5E of i 6 cylinder pakken. En daar kan je tegenwoordig best goedkoop aan komen, want ze zijn niet zo erg in trek zoals de 3 liters.

    #17789339

    heb ook nog een vraagje over 2.4
    Ik wil mijn krukas met pouly en vliegwiel laten ballanceren. Moet ik op het vliegwiel ook de drukgroep plaatsen voor het ballanceren
    of heeft dat weinig nut.

    groeten Robert

    #17789340

    niemand??

    #17789341

    ;) drukgroep is al gebalanceerd dus dat zou ik niet doen

    #17789342

    Hallo,
    Heb zelf een 2.4 in mijn c-kadet gebouwd. Ik heb een vliegwiel met drukgroep en plaat van een 2.2E gebruikt met daarachter de originele 4-versnellingsbak van de 1.6S. Koppeling van 2.2E is groter en kan grotere vermogens aan. Balanceren zou ik doen inclusief drukgroep en plaat. :thumbup

    #17789343

    balanceren doe je altijd met een zo kompleet mogelijke krukas dus van poelie tot drukgroep. in de drukgroep zit juist vaak veel onbalans. de koppelingsplaat die beweegt los van de rest dus die balanceer je niet mee.
    na balanceren de onderdelen merken zodat ze in dezelfde stand weer terug gezet kunnen worden

    #17789344

    @Keesjr wrote:

    Voor een standaard 2400 is de 2.0 koppeling sterk genoeg, als je tenminste niet bij ieder stoplicht een “Dukes of Hazzard” start maakt :D

    En als je nou wel iets ‘sportiever’ gaat rijden met een 2.4 en getrag240? Wat zijn dan de alternatieven met bestaande Opel onderdelen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.