Gister was ik in de garage bij mijn maat. Daar kwam net een Astra H 1.9cdti ( 120 ) binnen rijden met de klacht dat hij een storingslampje had en hij niet lekker meer reed.
FF uitgelezen met een Guttmann uitleesapp. en bleek dat zijn roetfilter vol zat.
Aangezien je met een guttmann niet kan regenereren verwees mijn maat hem door naar de VOD.
Na een uur kwam de beste man weer terug. Hij was bij de dealer geweest en daar hadden ze , zonder er een tech2 aan te hangen :hmmz , gezegd dat hij een nieuwe DPF moest en dat dit 1500 euro ging kosten. :shock:
Ik al meteen ff op mijn mobiel gezocht en zag een nieuwe op ebay.de voor 518 euro en dit doorgegeven , maar vandaag kwam ik weer in de garage en zag dat de astra op de brug stond met de dpf en betreffende pijp ontbrekend.
Ik vroeg mijn maat wat er was en hij vertelde mij dat de beste man een bedrijf in Amsterdam had gevonden die hem schoon maakt voor 175 euro !
Toen de man na een paar uur terug kwam met zijn uitlaat/DPF stonden we een beetje raar te kijken.
De DPF was gewoon open geslepen , leeg geschud en weer dicht gelast ! :shock: :wtf
Dit klopt toch niet , of wel ?!
Ik ben niet erg thuis in DPF’s , maar ik lees wel eens over schoonbranden bij hoogovens,etc.
Niet ff leeg geklopt!! Want dat had mijn maat ook kunnen doen voor een stuk minder.