Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett 1.3NB S6 valt uit bij stationair draaien
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2011 om 15:42 #17230277
Beste mensen,
Ik heb sinds vandaag een probleempje met het stationair draaien van mijn Kadettje. Als ik wat langzamer rij, en koppeling intrap valt de motor stil. (Stottert eerst, en valt vervolgens uit met volledig warme motor)
Als ik gewoon blijf rijden is er verder niks aan de hand, tenminste, ik merk niks.
Ik heb alle bougies al gecontroleerd, maar hier valt niks om aan te merken. Luchtfilter is wel wat vies, zaten ook wat kleine dingetjes in, maar ook verder weinig bijzonders.
Waar zou het aan kunnen liggen?
Groeten,
Kevin1 januari 2011 om 15:49 #17785991Denk dat ’t iets met vacuüm slangen is. Valse lucht is vaak een trut als je weinig toeren maakt.
Maar je hebt toch laatst bij een garage voor 1000 euro o.i.d. ‘m laten repararen? Zou best kunnen dat ze 1 ding niet goed terug geplaatst hebben, gewoon op garantie gooien van de reparatie. Zelf niet gelijk je handen eraan gaan branden.
1 januari 2011 om 21:45 #17785992[rquote=1828418&tid=139468&author=Rottentweetie]Beste mensen,
Ik heb sinds vandaag een probleempje met het stationair draaien van mijn Kadettje. Als ik wat langzamer rij, en koppeling intrap valt de motor stil. (Stottert eerst, en valt vervolgens uit met volledig warme motor)
Als ik gewoon blijf rijden is er verder niks aan de hand, tenminste, ik merk niks.
Ik heb alle bougies al gecontroleerd, maar hier valt niks om aan te merken. Luchtfilter is wel wat vies, zaten ook wat kleine dingetjes in, maar ook verder weinig bijzonders.
Waar zou het aan kunnen liggen?
Groeten,
Kevin[/rquote]Ik leef met je mee “Rottentweetie” …..
Alleen kan ik je hiermee niet helpen helaas.
Ik weet het gewoon niet.Groet, Rik
2 januari 2011 om 10:08 #17785993ja ik zou ook echt niet weten waaraan het moet liggen… zou het iets met de rotor, verdelerkap of contactpuntjes kunnen zijn?
2 januari 2011 om 10:16 #17785994Het zit je niet mee met die auto!:o
Als hij dit niet had voordat ie naar de dealer ging, dan zou ik er gewoon mee terug gaan.
Service mag je toch wel een beetje verwachten, ookal is dat bij de opel dealers vaak ver te zoeken.2 januari 2011 om 15:05 #17785995[rquote=1828997&tid=139468&author=Rottentweetie]ja ik zou ook echt niet weten waaraan het moet liggen… zou het iets met de rotor, verdelerkap of contactpuntjes kunnen zijn?[/rquote]
Vacuümslangen controleren, stationair klep/regeling controleren. Bij stationair lopen gaat ie stotteren en slaat ie af toch?
Paar algemene dingen bij auto’s waardoor hij kan afslaan bij stationair lopen:
– Stappenmotor dus vervuilt of stuk (in 99% vervuilt)
– Vacuumlek (komt ook heel vaak voor)
– Kabelbreuk (soms) of ECU stuk (zelden)
– Stationaire basisafstelling niet in orde (bv door verdraaide of vervuilde gasklep)
– Schakelaar voor stationair toerental stuk (zit niet op een kadett-e afaik)11 januari 2011 om 23:20 #17785996Beste mensen,
Van dit probleem heb ik gelukkig geen last meer. Waarschijnlijk was het een vuiltje of iets dergelijks, want nu blijft ie gewoon weer netjes stationair draaien..
In iedergeval bedankt voor alle hulp!
:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.