Swindson Racing U.K

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Swindson Racing U.K

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230261

    [youtube:1g25etvq]http://www.youtube.com/watch?v=oIpHko8GLms[/youtube:1g25etvq]

    Misschien wel leuk om te zien.

    #17785644

    We don’t need the top end :thumbup

    #17785645

    Lekker geluidje ook aan het einde king: !

    #17785646

    Mooie inlaat :wors

    #17785647

    Ja, heerlijk motortje toch heh zo’n ‘gewone’ atmosferische XE! Met zo’n blok rij je iemand met een 500PK LET op het circuit helemaal aan snot!

    Kop 180 gedraaid er op, door de RAM krijg je nog eens een PKtje of 10 kado… Zit je ergens op 310PK atmosferisch met nog een zeer respectabel koppel bij vrijwel standaard toerental. Mooi spul, maar enkel voor de race, want het moet wel na elk seizoen weer uit mekaar getrokken worden….

    #17785648

    Elk seizoen uit elkaar, na elke race bedoel je.

    #17785649

    heerlijk, van die echte finetuners!!!! :wors

    alles tot op de laatste schroef 100%

    #17785650

    @Corsa_GSi wrote:

    Elk seizoen uit elkaar, na elke race bedoel je.

    Hangt van de klasse af denk ik, die blokken zijn voor velen gebouwd…

    #17785651

    Swindon heet dat bedrijf, zonder “s” dus.
    Het is natuurlijk niet zo dat als je zo’n motor in een Vectra legt dat je dan een 500pk LET, in zo’n zelfde Vectra op het circuit “helemaal aan snot” rijdt. Natuurlijk wel als je een BTCC auto hebt met zo’n motor en je rijd tegen een straat Vectra met 500pk LET. Het gaat namelijk om de combinatie van onderdelen en niet om enkel de motor.

    Dat de kop 180 graden gedraaid erop ligt heeft meer te maken met het feit dat je dan de koele kant aan de voorkant hebt en niet, zoals standaard, de uitlaat vóór zit en de hele motor opwarmt. De uitlaten lopen op deze manier ook heel mooi recht naar achteren met veel minder bochten als standaard.
    Het RAM effect is slechts van ondergeschikt belang en met een maximale top van zo’n 230 km/h is dat ook nog niet zo effectief.

    Meestal wordt zo’n motor er voor de eerste race van een weekend erin gelegd zodat ze er twee manches mee reden (van 15 en 20 minuten). Het volgende raceweekend werd er dan de trainingen en kwalificatie mee gereden en dan ging de motor er weer uit om er voor de wedstrijden een verse in te leggen.

    310 pk ja, maar dat koppel kun je wel vergeten, tenminste bij “lage” toeren en die vrijwel standaard toeren, ahum 8500 is niet erg standaard. Deze motoren mochten niet meer dan 8500 toeren maken en mochten ook geen Titanium drijfstangen hebben. De drijfstangen werden bij elke revisie vernieuwd.

    Maar eerlijk is eerlijk het waren wel super motoren en ook super duur: de BMW STW motoren kostten maar liefst 85.000 euro per stuk! Deze zullen niet veel goedkoper zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.