Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230248

    Ik heb een week geleden een c20xe in een Astra f gelegt waar orgineel een 1.4 in lag. Lijkt een beetje op een noodloop. Mototmanagment lampje brandt wel, maar zou niet weten hoe of wat het kan zijn.
    De motor heb ik een tijdje geleden van junior
    Wie kan mij helpen??
    Groet’n Erik

    #17785515

    Heb je wat meer info wanneer en hoe dat de motor inhoud? Bijvoorbeeld toerental enz..

    #17785516

    Als je gas geeft zeg maar, zakt helemaal in. Heb dr geen toerentalmeter in dus kan je niet vertellen bij hoeveel toeren.

    #17785517

    heb je de brandstof pomp ook vervangen???

    #17785518

    Nee, werd me vertelt dat de oude die in de brandstoftank zit genoeg druk zou leveren.

    #17785519

    zou ik eerst eens een andere pomp hallen :D

    wat je ook kan doen je branstof druk even meten hoeveel die moet zijn :agent

    #17785520

    Inzakken van toeren is dat bij belasting of ook zonder belasting van het motorblok?

    #17785521

    Onbelast, staat nog op een brug..

    #17785522

    Zoals je omschrijft zou ik denken aan deen distributieriem die een tand verkeerd staat waardoor deze slecht loopt.
    Maar dan zou die ook vrij moeilijk moeten starten.

    Of je hebt ergens een vacuem lek, wanneer de ontluchtingsklep van je benzinetank niet goed werkt krijg je ook dit soort problemen.

    #17785523

    Mischien probleem gevonden. Ik heb maar 1 bar druk, en dan moet 3,5 zijn? Morgen even andere pomp er onder zetten.

    #17785524

    ik gok de pomp:D die kan namelijk niet lol

    #17785525

    pomp van een 1.4 8v monopoint levert NIET genoeg voor een multiepoint zoals c20xe.

    dus ff astra F GSI intank pomp op maat maken en monteren in de tank.

    #17785526

    Me pa zei dat je die pomp die erin zit gewoon leeg halen en dan een pomp van 3.5 bar dr onder maken. Moet kunnen als het goed is.

    #17785527

    waarom moeilijk als het makkelijk kan…..

    #17785528

    Naja is niet zo moeilijk. Heb nog een andere pomp die onder ee. BMW heeft gezeten. Kan ik die er beter onder zetten, dan dat ik eerst een pomp van en Gsi moet kopen.

    #17785529

    deze ombouw heb ik gedaan.gewoon pomp van gsi er in zetten en klaar.anders zit je weer met losse pomp en slangen te kloten.heb trouwens wel pompen liggen.

    #17785530

    Ik heb toch maar een andere pomp opgehaalt, uit een 1800 diesel zat precies zelfde pomp alleen met meer druk natuurlijk.

    #17785531

    Oke, nog niet getest of dat het probleem oplost?

    #17785532

    weet niet of je zomaar een diesel pomp in een benzine tank kunt hangen hoor… Lijkt me echt van niet maargoed.

    Haal gewoon een astra gsi pomp en probeer dan nog eens en als je MM brand zou ik hem uitlezen. Dan weet je ook waar je fout zit.

    Groeten Twan

    #17785533

    Oja, zou natuurlijk ook nog je drukregelaar op de injectorrail kunnen zijn. Haal anders daar de vacuemslang af en start dan eens. Dieselpomp gaat denk ik niet werken, zitten die niet onder de kap in plaats van in de tank?

    #17785534

    Zou ik niet zomaar doen, tenzij je enorm van experimenteren houdt misschien. Risico dat je je injectoren vernaggeld of snel vervuild is het naar mijn idee niet waard.

    De viscositeit van diesel is ook anders als benzine, dus of die druk nog steeds geldt en hoe het veranderd bij benzine heb je geen weet van.

    #17785535

    daarom… volgens mij gaat dit ook niet zo 123. Inwendige van een pomp is volgens mij niet geheel bestendig tegen benzine ofzo.

    Groeten Twan

    #17785536

    [rquote=1831151&tid=139428&author=IMpY]daarom… volgens mij gaat dit ook niet zo 123. Inwendige van een pomp is volgens mij niet geheel bestendig tegen benzine ofzo.

    Groeten Twan[/rquote]

    Precies, benzine is natuurlijk veel rauwer, terwijl diesel nog vrij smerende vloeistof is. Dus als het uberhaupt werkt kan het nog heel goed dat het mechanisme na een paar maanden vernaggeld is. Dan is ook ondertussen je filter wel volgelopen en mogelijk ook opgeloste delen in je injectoren terecht gekomen. Ben je duurder uit dan nu een goede pomp en voordat je dan weer weet wat er aan de hand is, blijf je met het gezeik aan de gang.:thumbdown

    Kijk, tenzij de fabrikant zegt dat de pomp het aan kan, of iemand met ervaring ermee zegt dat het kan. Of je moet dus enorm van experimenteren houden….:hmmz

    #17785537

    Iemand die met een Astra raced had dus die diesel pomp er eerst in, maar aangezien hij nu met webers is gaan rijden heeft hij er andere pomp in gezet en had hij deze nog. Heb verder geen reet verstand van pompen oid, en hou al helemaal niet van aangekloot. Maar als iemand tegen mij zegt dat dat wil en er zelf 1.5 jaar mee geracet heeft, zou het dus wel kunnen.

    #17785538

    Iemand die met een Astra raced had dus die diesel pomp er eerst in, maar aangezien hij nu met webers is gaan rijden heeft hij er andere pomp in gezet en had hij deze nog. Heb verder geen reet verstand van pompen oid, en hou al helemaal niet van aangekloot. Maar als iemand tegen mij zegt dat dat wil en er zelf 1.5 jaar mee geracet heeft, zou het dus wel kunnen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.