opvoeren c25xe?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types opvoeren c25xe?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230241

    ik ben met mijn calibra 4×4 van plan om de 4cill eruit te gooien en deze te vervangen voor de c25xe uit mijn donor calli.
    het wordt dus een v6 4×4 opzich al een heel project maar ik wil meteen meer vermogen uit t beestje trekken

    er is al een saab 9-5 turbo set onderweg waarvan ik ga kijken of deze bruikbaar is op een calibra (moet hiervoor waarschijnlijk wel de radiator veranderen i.v.m ruimte maar ben benieuwd wat er verder nog voor mogelijkheden zijn om meer vermogen eruit te persen.

    wat ikvooral erover heb kunnen vinden tot nu toe zijn vooral andere nokkenassen (x30xe) en natuurlijk de uitlaat.

    wie heeft er meer opties of iedeen hierover om de motor flink op te peppen?

    #17785463

    Waarom niet even een x30xe inlaaien? direct 40 pk meer ;)

    #17785464

    vooral omdat ik nog een c25 heb liggen. mocht het allemaal soepel passen met het 4×4 systeem kan ik altijd nog een 3.0 of liever zelfs 3.2 erin leggen.

    het is vooral dat ik in de overtuiging ben dat je met een 2.5 ook makkelijk tegen de 250 pk aan moet kunnen komen (of zie ik dit verkeerd? )

    #17785465

    Lichter vliegwiel.
    Stock is 14kg, en die is bedoeld om de C25XE op 450rpm stationair te kunnen laten draaien omdat dat in sommige landen vereist is.
    Hier gelukkig niet, dus dat zware kreng kan er af en een lichtere er op. Pakt hij sneller aan bij gasgeven.

    #17785466

    13,5 kg McKaamos

    450toeren laten draaien??

    Welke landen als ik vragen mag.

    Fabrieks stationair waarde is tussen de 550 en 750 toeren voor de C25XE.

    en op 450 toeren lopen deze echt niet lekker. (kan je afstellen met de Tech).

    Zelfs mijn B loopt rumoerig en rommelig bij 400 / 450 toeren met zijn 15.5kg vliegwiel.

    Deze loopt origineel 540 toeren (opel schrijft 550 / 750 voor).

    Willem

    #17785467

    aangezien ik een f20 4×4 of f28 ga monteren pak ik het vliegwiel van mn c20xe blok en laat deze afdraaien.

    heeft er hier iemand ervaring met de x30 nokkenassen in de 2.5? en zo ja, wat is het voordeel hiervan?
    en valt er nog wat met de inlaat te spelen? e.v. ook die van de x30? of maakt dit geen verschil?

    alle tips i.v.m opvoeren zijn welkom ;).

    #17785468

    Wat inlaat betreft is er een van Mantzel (als ik het zo uit m’n hoofd goed heb teminste).

    Edit: Gevonden, de Mantzel Power-Spinne: http://www.mantzel.de/tuning-shop/Mantzel-Powerspinne

    Wat nokkenassen betreft zou ik gewoon een paar digitale werkplaatshandboeken proberen te ritselen en daar in opzoeken wat de lift enzo is.


    @Wim
    : Ik ben helaas kwijt welke landen dat zouden moeten zijn.
    Heb het ergens op de website van een britse V6 tuner gezien. Die verkocht speciaal om die reden lichtere vliegwielen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.