verschil kom en plat vliegwiel

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) verschil kom en plat vliegwiel

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229909

    Hallo, zit er verschil in gewicht tussen een kom en een plat vliegwiel van de c20xe?

    hierbij bedoel ik gemonteerd met drukgroep enz.

    omdat het beter is om een zo klein mogelijk gewicht te hebben vraag ik het effe (kan kiezen tussen beide)

    welke is dus het beste, of is het verschil verwaarloosbaar
    (op een originele niet aangepaste motor wss)?

    Grtz

    #17779419

    Ik heb me laten vertellen dat een plat vliegwiel lichter is. De reden voor een kom vliegwiel was iets met emissies dacht ik..?:hmmz

    #17779420

    ik denk dat het kom vliegwiel zwaarder is

    maar is een vermoeden

    #17779421

    Komvliegwiel weegt ongeveer 10 kilo een plat vliegwiel weegt rond de 7 kilo. Zou voor een platte gaan.

    #17779422

    zou er zoveel verschil in rijgedrag inzitten?

    heb met de wagen gereden waar ie vandaan kwam, en reed hetzelfde (was wel een m2.8 en waar ie opkomt is een m2.5)

    beide origineel…

    #17779423

    Duidelijk verschil in het optoeren van de motor, verschil tussen een plat standaard en afgedraaid is ook goed merkbaar.

    #17779424

    een kom vliegwiel word uiteindelijk lichter dan een plat vliegwiel, bij Biesheuvel dan.

    plat werd 5,6 kilo en mijn kom 4,7.

    kosten kom waren 160 euro en plat was 90.

    Let wel op dat het ook verschillende drukgroepen zijn.

    succes met je keuze

    #17779425

    ik heb ze hier alle 2 los liggen, foto nodig voor t verschil??

    maar idd, een kom weegt 10,6kg en een platte 7,2

    op het late type xe zijn ze idd geleverd voor de emissie, ( de motor kan dan lager stationair draaien ) en ze zitten ook op alle LET motoren ( weinig koppel bij geen turbodruk )

    ikzelf heb een platte op mn let gemonteerd, icm een sachs koppeling van een xe en een f18wr eraan, gaat prima

    #17779426

    het zal de kom worden, reden : voor deze heb ik nog een complete koppeling liggen.

    zit nu met sportkoppeling op de platte, en is echt TE aggresief (zonder veren en versterkte drukgroep) voor alledaags gebruik is dit niet aangenaam rijden.

    Is er echt teveel verschil in koppel enz kan ik nog steeds veranderen.

    Merci voor den info!!

    #17779427

    Hebben jullie meschien foto’s van kom en plat.

    Want ik ga eerdaags c20xe in me D kadett hangen en nu heb ik in de D kadett c20xe uit een kadett en blok wat er in komt komt uit een astra dus ik denk dat daar een kom op zit en die nu in de kadett zit en plate op zit.

    Groeten bas

    #17779428

    [rquote=1827760&tid=138999&author=Sebbe GSI]Hebben jullie meschien foto’s van kom en plat.

    Want ik ga eerdaags c20xe in me D kadett hangen en nu heb ik in de D kadett c20xe uit een kadett en blok wat er in komt komt uit een astra dus ik denk dat daar een kom op zit en die nu in de kadett zit en plate op zit.

    Groeten bas[/rquote]

    foto heb ik niet voor je, maar als je het los hebt, is het wel duidelijk te zien.

    Kom heeft een opstaande rand waar de plaat in ligt, en bij een platte ligt je plaat er op.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.