invoeren naar belgië

Forumindex Forums Overige APK & RDW invoeren naar belgië

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229844

    hallo,

    Ik ben Belg en ben met de restauratie van een Manta A bezig.
    Het plan is om er een 2200 van een record in te leggen.
    Nu, voor de belgische keuring is het onmogelijk om dit goedgekeurd te krijgen. Ik denk echter dat ik een achterpoortje gevonden heb en ik hoop dat jullie dit kunnen bevestigen.

    De auto die ik aan het opmaken ben is een belgische Manta A, 1.6

    Nu heb ik nog een kast staan die afkomstig is uit Nederland, ik heb er Nederlandse papieren bij, hij is wel uit het verkeerd gehaald, en er zit een uitvoerverklaring bij welke vorig jaar is aangevraagd. Nu heb ik deze kast nog niet ingevoerd in België dus in theorie kan ik deze weer gewoon in verkeerd brengen in Nederland als ik het goed heb?

    Nu heb ik ook gehoord dat ze in Nederland veel soepeler zijn met motorwijzigingen dan bij ons.

    Is het een mogelijke optie dat ik:

    – de auto terug inschrijf in Nederland op naam van iemand die ik ken
    – de auto in Nederland laten keuren
    – de auto hierna invoeren in België

    Wordt mijn Manta met zwaardere motor dan gelegaliseerd?

    Ik hoop dat jullie me wat meer zekerheid kunnen geven, het zou zonde zijn dat ik de 2200 er niet in kan leggen.

    (ik zou graag willen dat de manta een keuring kan passeren voor dagelijks gebruik, geen oldtimer keuring)

    #17778676

    wat betreft het omkatten,overzetten van nummers kijk daar goed mee uit
    er staan op een x aantal plaatsen in de wagen nummers die kunnen her
    leiden naar het originele nummer in het chassis.
    slechte ervaring hier mee.
    daarnaast kijk uit wat je hier schrijf,de vijand leest mee.
    vgr tonsr.

    #17778677

    laten we er maar vanuit gaan dat ik de nederlandse kast ga laten keuren, heb mijn post ge-edit.

    dacht eerlijk gezegd dat er alleen de chassisnummer in stond..

    #17778678

    is al meerdere malen geprobeert met een Corsa a 2l16v…

    word gewoon niet goedgekeurt in belgie…

    die auto’s waren in NL gewoon 110kw op kenteken,maar in belgie word dat niet overgenomen, word gewoon niet goedgekeurt

    #17778679

    Dus volgens jou is het niet mogelijk?

    Wat ik ook al gehoord heb is een attest door Opel te laten afleveren waarin ze zeggen dat het kan en mag.

    Of is dit in de praktijk niet mogelijk?

    #17778680

    opel zal denk ik hier nooit geen goed keuring aan geven
    daar als het fout zou gaan,wat mogelijk is ,zij mede aansprakelijk
    zouden kunnen zijn.maar dat is mijn mening en ik zou het ookmis kunnen hebben.
    niet geschoten is altijd mis.
    ik weet niet hoe het werkt in belgie ,als je een nederlandse
    auto met compleet kenteken zou invoeren en deze
    naar belgie,s kenteken laat overnemen of ze dan
    bij keuring daar naar kijken.wat ik hier boven lees
    zou dit niet zomaar kunnen.
    bijvoorbeeld mijn zoon heeft een manta cc
    waarin een 3 liter 6 cilinder is ingebouwd deze is
    gekeurd en staat gewoon op kenteken zonder
    problemen.nu denk ik als je deze auto in belgie
    zou invoeren dat je daar dan geen goedkeuring
    op zou krijgen.nu ben ik benieuwd of iemand nu
    echt weet hoe dat zit.
    vgr tonsr.

    #17778681

    Ja ik ben ook zeer benieuwd, ik hoop dat er iemand op het forum is dat er een duidelijke uitleg voor heeft

    #17778682

    niemand verduidelijking?

    #17778683

    als je de auto in nederland inschrijft en dan in nl keurt met de motor en het staat op papier en dan naar Belgie inschrijft dat mag niet je hebt grote kans dat die afgekeurd word. of ik heb nog een manier…

    #17778684

    vind dit nog steeds vaag

    en de Europese regelgeving dan dat het overgenomen MOET worden ??

    #17778685

    nog even aan het zoeken geweest

    Verklaring RDW
    Aan de balies van de RDW-keuringsstations en de klantenbalies van de RDW in Veendam, Zoetermeer en Den Bosch, kunt u een verklaring krijgen die u kunt afgeven aan de autoriteiten van het land waar u het voertuig wilt registreren. De verklaring is ook onder aan deze pagina te downloaden. In de verklaring staat dat andere EU-landen naar aanleiding van de uitspraak van de Europese Commissie verplicht zijn de registratie van in Nederland geregistreerde voertuigen over te nemen. De verklaring is opgesteld in het Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans en Portugees. U kunt deze verklaring gebruiken om het standpunt van de RDW over te brengen.

    Is de verklaring niet voldoende, dan kunt u nog informatie over het voertuig opvragen bij:

    • Importeur/dealer/fabrikant in land van bestemming
    • Importeur/dealer/fabrikant in Nederland

    #17778686

    Dus volgens jou zou het dus wel kunnen lukken? Het is raar dat je op het internet hier geen kant en klare antwoorden over vind. Er moeten toch nog mensen in deze situatie geweest zijn?

    #17778687

    Even een mail doen naar de rdw misschien dat die je kunnen helpen

    #17778688

    maare

    in belgie, als je de auto als oldtimer inschrijft hoef je nooit meer naar de keuring toch??

    dan schrijf je m in als 1600 oldtimer, en hang je daarna de 2200 ervoor

    op die manier rijden er meerdere 2l corsa’s rond in belgie

    #17778689

    ja dit wist ik maar de oldtimerkeuring heeft serieuze beperkingen ivm het gebruik van de wagen, niet als het donker is, max. km van huis etc…

    en het zou gewoon mooi zijn als de 2200 op papier staat..

    #17778690

    oww ok

    dat wist ik dus niet…dacht dat je er dan gewoon mee mocht rijden, alleen dat het niet je enige auto mocht zijn…

    rare regeling…

    en ik vind t nog steeds raar dat een NL kenteken+gegevens niet overgenomen word in belgie…

    weet van iemand die een standaard corsa a gsi uit duitsland naar belgie haalde, ging om een e16sei ( irmscher versie ) orrigineel door opel uitgebracht
    en zelfs voor deze speciale versie was een attest vereist ( de SEI was nooit in belgie geleverd )

    #17778691

    die regelingen daar zijn echt vaag zeg

    ben ik ff blij dat t in NL iets beter geregeld is

    ff 53 euri aftikken en je hebt op kenteken wat je wil

    heb voor de belgen onder ons even de rdw gemaild :P

    #17778692

    Mail van RDW gehad en t is doorgestuurd nast tecnische afdeling

    #17778693

    Geachte heer Van Dijk

    In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.

    Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice
    RDW

    het is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen

    #17778694

    en anders, de 1.6 ombouwen naar 2.2 geen optie?

    #17778695

    Ze zijn het gewoon verplicht volgens eu norm

    dus een corsa c20xe kan je gewoon rijden in belgie als je m invoerd met c20xe kenteken uit nederland of duitsland

    #17778696

    [rquote=1850387&tid=138914&author=jblfreak]Ze zijn het gewoon verplicht volgens eu norm

    dus een corsa c20xe kan je gewoon rijden in belgie als je m invoerd met c20xe kenteken uit nederland of duitsland [/rquote]

    Ze zijn wel meer dingen “verplicht” volgens EU norm.

    Maar ondertussen gebeurt nog altijd dat wat ze zelf willen.

    Daarom zou ik persoonlijk alle 2.2 spul ombouwen in het 1.6 blok (kwestie van opboren naar grotere diameter, en onderin iets materiaal weg veilen om plaats te maken voor de grotere slag)

    Als daarna alle oude aanbouwdelen er weer op zitten, is er niemand die het weet of zien kan.
    Kop kun je immers zo omzetten (oude was kapot :P)

    #17778697

    als ze t dan weigeren ff hogerop gaan he

    t is Europees verplicht dus hebben ze geen poot om op te staan

    #17778698

    [rquote=1850309&tid=138914&author=jblfreak]Geachte heer Van Dijk

    In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.

    Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice
    RDW

    het is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen[/rquote]

    Ik ben echt blij dat je er zoveel moeite voor doet, zelf wist ik niet goed waar te beginnen, nu moet ik alleen nog de keuze maken of ik dit allemaal wil doen, of dat ik gewoon met de 1.6 naar de keuring rijd, en daarna wel zie wat ik er mee doe…

    Bedankt alvast voor de vele reacties!

    Hopelijk passeert er nog eens iemand die daadwerkelijk deze methode van invoeren heeft toegepast, zou mooi zijn als ik bewijs had dat het daadwerkelijk kan!

    #17778699

    Zal ik hier ook even op reageren…

    Vergeet het maar gewoon van hem als 2.2 in te schrijven. Ik ben al 6 maanden bezig. Geloof mij, in Belgie, een nachtmerrie. En ik ben dan nog bezig voor een oldie inschrijving.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.