Forumindex › Forums › Modellen › Astra › LPG bougies in een Astra F C.16NZ 1992
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
21 december 2010 om 21:37 #17229799
Dag medeforummers,
Ik zou graag jullie mening willen weten.
Ik lees wel eens dat er speciale LPG bougies te koop zijn die een betere verbranding/prestaties geven.
Ik heb in mijn Astra F C1.6NZ sinds 2002 een LPG installatie laten inbouwen en dat bevalt mij uitstekend.
Wel gebruik ik altijd de “gewone” bougies die ook in
de benzinemotoren zitten. Dit bevalt mij ook prima, nooit problemen hiermee….wat vinden jullie hiervan en hebben jullie ook ervaring met deze LPG bougies ?
Is het zinvol om de (duurdere) LPG bougies aan te schaffen ?Graag lees ik jullie mening !
Groet, Rik
21 december 2010 om 22:07 #17777937In princiepe is het geheel niet nodig om andere bougies te plaatsen.
Wat je wel eens kan proberen is de Bougies van de X16SZ X16SZR (NGK BKR5EK), deze hebben 2 puntjes.
Willem
21 december 2010 om 22:09 #17777938Wat je er ook aan veranderd…….ben bang dat je er niets van gaat merken. Geld kwijt en nix geen merkbare rijeigenschappen dat krijg je.
21 december 2010 om 22:24 #17777939De 2 punters zijn niets duurder dan de gewone C16NZ bougies.
ik rammel in al die NZ-jes die 2 punters, dan ploffen ze wat minder bij stationair
Willem
21 december 2010 om 22:31 #17777940ALs ik bougies bestel voor een oude 8v, bij een willekeurige onderdelenboer dan krijg ik ook vaak die dubbele punters….
Heb nooit gemerkt dat een ouwe 8v er mooier op ging lopen eigenlijk.
Mooi meegenomen want ze kosten idd niks meer als een enkele puntLpg bougies in een ouwere wagen met monopoint is weggegooid geld. Denk ook dat die bougies meer gemaakt zijn voor in de modernere motoren met injectie.
21 december 2010 om 22:37 #17777941dat is het mooie, de meeste LPG specialisten zullen dit kunnen beamen, maar de Z18XE LPG motoren draaien het lekkerst op de gewone BKR5EK bougies.
en ja, de NZ lopen vooral stationair wat rustiger op de 2 puntertjes
en ik krijg bij welke onderdelenboer dan ook, gewoon enkelpunts BPR5ES bougies voor deze NZ motortjes
Knap genoeg had de Vorige duitse eigenaar of zijn garage van mijn Combo, de enkelpunts in de X14SZ gekregen.
ik moest die Alu bussen er eerst af halen om ze eruit te krijgen.
Willem
24 december 2010 om 12:33 #17777942Ik heb het zelf nu erin zitten in mijn astra x20xev maar om te zeggen dat ie meteen 100 pk erbij heeft ik merk het verschil niet zo
gelukkig was ik niet veel meer kwijt als de normale krijg namelijk goeie korting bij de onderdelenboer dus het proberen waard24 december 2010 om 13:49 #17777943Ik lees nog steeds mee en neem alle adviesen ter harte………
Rik
24 december 2010 om 21:42 #17777944@ thegeneral: Wat heb je erin zitten, de Speciale LPG bougies???
2 punters zijn standaard bij de 16V blokken namelijk.
24 december 2010 om 21:48 #17777945LPG ontbrand toch heter? Lijkt me dat een speciale LPG bougie niet meer performance zal leveren, maar langer mee gaat… ?
24 december 2010 om 21:50 #17777946dat is het mooie van het verhaal..
De Zogenoemde LPG bougies (iridium gevallen) geven vaker problemen, dan dat ze langer meegaan.
de NGK 2punts bougies draaien even lang mee op LPG als op Benzine (60.000km termijn kun je gewoon aanhouden), tenminste slijten niet veel harder op LPG.
Scheelt een hoop centen.
Willem
25 december 2010 om 09:35 #17777947@ wim ze hebben vier pitjes deze bougies maar ik heb ze erin zitten om het te proberen of je echt het verschil merk en dat valt best wel mee. Volgens mijn collega die heeft ook een auto op lpg van een frans merk kon hij het echt merken maar misschien waren die van hem wel versleten. Mijn auto was toch toe aan een hele grote beurt dus ik probeer het even maar het verschil valt te verwaarlozen en ik denk dat ze niet veel langer meegaan dan de “normale” bougies
26 december 2010 om 13:15 #17777948ik denk zo maar als je bougie,s er 40 of 60.000km inhebben gezeten dat een paar nieuwe ongeacht welke al een beetje resultaat geven dus dat is de terugloop slijtage van de bougie,s .
en als er door bougie wissel wat meer zeg maar pit uit een auto te halen viel zou dit heel dik hier op het forum vermeld staan .
hij zal met een paar verse even lekker rustiger draaien maar meer ??pk,s of zo nee hoor .
net als die Bosch met die speciale elektrode kost veel ??en leverd voor ons niks extra,s op
Bert
26 december 2010 om 13:41 #17777949Ik heb al meerdere problemen gelezen bij LPG auto’s door iridium bougies zelfs, zelfs een stukje op het forum alhier.
lees maar eens: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117836#pid1563042
Willem
27 december 2010 om 05:13 #17777950Ik heb er vooralsnog geen problemen mee zitten er nu al bijna 15k in ze zijn normaal zonder korting wel duurder als de orginele. maar bij de volgende grote beurt vervang ik ze gewoon weer voor de orginele
2 januari 2011 om 08:58 #17777951Samenvattend: er zijn geen duidelijke argumenten dat uitwijst dat het de moeite waard is om de speciale en duurdere bougies aan te schaffen voor de Astra F op LPG.
Wel lees ik dat jullie zeggen dat je met de normale bougies prima op LPG kunt rijden.Ik zal daarom de huidige bougies blijven gebruiken.
Ik wil jullie hartelijk bedanken voor het meedenken hierover en voor het advies naar mij toe, geweldig !!!
Groet, Rik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.