LPG bougies in een Astra F C.16NZ 1992

Forumindex Forums Modellen Astra LPG bougies in een Astra F C.16NZ 1992

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229799

    Dag medeforummers,

    Ik zou graag jullie mening willen weten.

    Ik lees wel eens dat er speciale LPG bougies te koop zijn die een betere verbranding/prestaties geven.
    Ik heb in mijn Astra F C1.6NZ sinds 2002 een LPG installatie laten inbouwen en dat bevalt mij uitstekend.
    Wel gebruik ik altijd de “gewone” bougies die ook in
    de benzinemotoren zitten. Dit bevalt mij ook prima, nooit problemen hiermee….

    wat vinden jullie hiervan en hebben jullie ook ervaring met deze LPG bougies ?
    Is het zinvol om de (duurdere) LPG bougies aan te schaffen ?

    Graag lees ik jullie mening !

    Groet, Rik

    #17777937

    In princiepe is het geheel niet nodig om andere bougies te plaatsen.

    Wat je wel eens kan proberen is de Bougies van de X16SZ X16SZR (NGK BKR5EK), deze hebben 2 puntjes.

    Willem

    #17777938

    Wat je er ook aan veranderd…….ben bang dat je er niets van gaat merken. Geld kwijt en nix geen merkbare rijeigenschappen dat krijg je.

    #17777939

    De 2 punters zijn niets duurder dan de gewone C16NZ bougies.

    ik rammel in al die NZ-jes die 2 punters, dan ploffen ze wat minder bij stationair

    Willem

    #17777940

    ALs ik bougies bestel voor een oude 8v, bij een willekeurige onderdelenboer dan krijg ik ook vaak die dubbele punters….
    Heb nooit gemerkt dat een ouwe 8v er mooier op ging lopen eigenlijk.
    Mooi meegenomen want ze kosten idd niks meer als een enkele punt

    Lpg bougies in een ouwere wagen met monopoint is weggegooid geld. Denk ook dat die bougies meer gemaakt zijn voor in de modernere motoren met injectie.

    #17777941

    dat is het mooie, de meeste LPG specialisten zullen dit kunnen beamen, maar de Z18XE LPG motoren draaien het lekkerst op de gewone BKR5EK bougies.

    en ja, de NZ lopen vooral stationair wat rustiger op de 2 puntertjes

    en ik krijg bij welke onderdelenboer dan ook, gewoon enkelpunts BPR5ES bougies voor deze NZ motortjes

    Knap genoeg had de Vorige duitse eigenaar of zijn garage van mijn Combo, de enkelpunts in de X14SZ gekregen.

    ik moest die Alu bussen er eerst af halen om ze eruit te krijgen.

    Willem

    #17777942

    Ik heb het zelf nu erin zitten in mijn astra x20xev maar om te zeggen dat ie meteen 100 pk erbij heeft ik merk het verschil niet zo
    gelukkig was ik niet veel meer kwijt als de normale krijg namelijk goeie korting bij de onderdelenboer dus het proberen waard

    #17777943

    Ik lees nog steeds mee en neem alle adviesen ter harte………

    Rik

    #17777944

    @ thegeneral: Wat heb je erin zitten, de Speciale LPG bougies???

    2 punters zijn standaard bij de 16V blokken namelijk.

    #17777945

    LPG ontbrand toch heter? Lijkt me dat een speciale LPG bougie niet meer performance zal leveren, maar langer mee gaat… ?

    #17777946

    dat is het mooie van het verhaal..

    De Zogenoemde LPG bougies (iridium gevallen) geven vaker problemen, dan dat ze langer meegaan.

    de NGK 2punts bougies draaien even lang mee op LPG als op Benzine (60.000km termijn kun je gewoon aanhouden), tenminste slijten niet veel harder op LPG.

    Scheelt een hoop centen.

    Willem

    #17777947

    @ wim ze hebben vier pitjes deze bougies maar ik heb ze erin zitten om het te proberen of je echt het verschil merk en dat valt best wel mee. Volgens mijn collega die heeft ook een auto op lpg van een frans merk kon hij het echt merken maar misschien waren die van hem wel versleten. Mijn auto was toch toe aan een hele grote beurt dus ik probeer het even maar het verschil valt te verwaarlozen en ik denk dat ze niet veel langer meegaan dan de “normale” bougies

    #17777948

    ik denk zo maar als je bougie,s er 40 of 60.000km inhebben gezeten dat een paar nieuwe ongeacht welke al een beetje resultaat geven dus dat is de terugloop slijtage van de bougie,s .

    en als er door bougie wissel wat meer zeg maar pit uit een auto te halen viel zou dit heel dik hier op het forum vermeld staan .

    hij zal met een paar verse even lekker rustiger draaien maar meer ??pk,s of zo nee hoor .

    net als die Bosch met die speciale elektrode kost veel ??en leverd voor ons niks extra,s op

    Bert

    #17777949

    Ik heb al meerdere problemen gelezen bij LPG auto’s door iridium bougies zelfs, zelfs een stukje op het forum alhier.

    lees maar eens: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117836#pid1563042

    Willem

    #17777950

    Ik heb er vooralsnog geen problemen mee zitten er nu al bijna 15k in ze zijn normaal zonder korting wel duurder als de orginele. maar bij de volgende grote beurt vervang ik ze gewoon weer voor de orginele

    #17777951

    Samenvattend: er zijn geen duidelijke argumenten dat uitwijst dat het de moeite waard is om de speciale en duurdere bougies aan te schaffen voor de Astra F op LPG.
    Wel lees ik dat jullie zeggen dat je met de normale bougies prima op LPG kunt rijden.

    Ik zal daarom de huidige bougies blijven gebruiken.

    Ik wil jullie hartelijk bedanken voor het meedenken hierover en voor het advies naar mij toe, geweldig !!!

    Groet, Rik

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.