word er helemaal gek van

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila word er helemaal gek van

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229748

    heb een nieuwe auto mei 2010 een zafira, en de meters slaan wartaal uit, wat is er inmiddels aan gedaan.
    andere inlaat opening wat de lucht beter moet afvoeren
    andere tank
    andere vlotter
    boordcomputer gereset
    meters opnieuw afgesteld voor zover dit kan

    En nog klopt er niks van, als de meter op E staat en de boordcomputer weigert de actieradius aan te geven dan nog krijg ik een signaal te moeten tanken en gaat er maar 40 liter in de tank terwijl de tankinhoud ( is gemeten ) 58 liter is
    rijd vaak nog veel langer door, tot laatste keer + 80 km en dan kan ik nog maar met moeite 43 liter tanken

    wie heeft nog ideeen of suggesties???????

    #17777322

    [rquote=1820289&tid=138776&author=marc1766]heb een nieuwe auto mei 2010 een zafira, en de meters slaan wartaal uit, wat is er inmiddels aan gedaan.
    andere inlaat opening wat de lucht beter moet afvoeren
    andere tank
    andere vlotter
    boordcomputer gerest
    meters opnieuw afgesteld voor zover dit kan

    En nog klopt er niks van, als de meter op E staat en de boordcomputer weigert de actieradius aan te geven dan nog krijg ik een signaal te moeten tanken en gaat er maar 40 liter in de tank terwijl de tankinhoud ( is gemeten ) 58 liter is

    wie heeft nog ideeen of suggesties???????[/rquote]
    Terug naar de dealer en eisen dat het opgelost word.. Anders zou ik je ook niet kunnen helpen..

    #17777323

    ben al tig keer terug geweest, zeggen dat ze contact met opel zoeken aangezien zij het ook niet weten, heb het idee aan het lijntje gehouden te worden.

    Hoe ga je verder als je denkt alles gehad te hebben en er geen oplossing komt?

    #17777324

    Als je nog garantie hebt, gewoon eisen dat hun voor een oplossing zorgen, en anders een vervangende auto met de zelfde of een hogere waarde

    #17777325

    nieuwe computer d’r in is denk het enige wat werkt

    #17777326

    [rquote=1820326&tid=138776&author=d-passion]Als je nog garantie hebt, gewoon eisen dat hun voor een oplossing zorgen, en anders een vervangende auto met de zelfde of een hogere waarde [/rquote] en hoe gaat dat in zijn werk dan, moet ik voor de zoveelste keer binnenlopen en eisen dat het wordt opgelost???? en als het niet wordt opgelost zoals nu het geval lijkt hoe dan verder, kan wel vanalles eisen, maar niet alles wordt ingewilligd!

    #17777327

    Je auto daarlaten, vervangende auto eisen, een zelfde, en pas ophalen als ie klaar is.

    #17777328

    FF ter illustratie is het een diesel of benzine motor.

    #17777329

    het is een benzine uitvoering de 1.8 easy tronic.

    snap niet helemaal wat de uitvoering uitmaakt

    #17777330

    [rquote=1820450&tid=138776&author=marc1766]snap niet helemaal wat de uitvoering uitmaakt[/rquote]

    [rquote=1820393&tid=138776&author=arjontje]FF ter illustratie [/rquote]

    #17777331

    klopt niet helemaal, maar goed.

    Met hoeveeel mensen wordt hier gekeken, en waarbij er verschillende bij zitten die denk ik ook nog wat verstand van auto`s hebben, ( althans dat hoop ik dan stilletjes ) en dan komt er een vraag waar niemand iets zinnigs over te vertellen hebben, alleen maar afdwalende antwoorden die niets met de inhoud te maken hebben.

    IS ER NIEMAND HIER DIE IETS ZINNIGS KAN VERTELLEN WAAR IK MEE VERDER KAN???

    Sorry voor al dat schreeuwen, hoop zo wat mensen wakker :fy1 te schudden

    #17777332

    het opel forum is bezig met een verhuizing misschien zijn de kenners nog niet mee verhuist
    er is iets misgegaan met het versturen van de massa e-mail
    heb nog even geduld

    #17777333

    Dit probleem kan inderdaad alleen aan een van de computers liggen, of de teller zelf (ook een Computer)

    Willem

    #17777334

    Dit moet inderdaad wel een computer probleem zijn. Kunnen ze van een zelfde type op voorraad niet de computers omzetten om te kijken of dit een oplossing is? Als ze er 1 in de voorraad hebben uiteraard.
    Dealers je word er gek van lijkt wel of er steeds meer onkundige en onwel willende personen werken.
    Ik kom er bijna niet meer. alleen als het echt nodig is.
    Veel sterkte.

    #17777335

    Jup, en niet alleen bij opel spelen deze ”computer gerelateerde probleme’n” dit is tegenwoordig zeker bij ieder europees merk aan de hand, daar de europeanen voorop lopen in deze CAN-Bus technieken.

    ik vind het er alleen maar slechter op worden met al dat nieuwe spul.

    Willem

    #17777336

    wat service betreft loop opel niet voor op dat hebben we al menigmaal hier op het forum kunnen lezen.
    nu ben ik niet zo in deze techniek thuis ga daar dus zelf niets over zeggen.
    maar als dit in de garantie valt en ze houden je aan het lijntje dan zou
    je dit eens voor kunnen leggen bij een rechts winkel kost meen ik
    5 euro ofzo en deze mensen bijten zich graag vast in zulke zaken
    heb daar goede ervaring mee.
    veel suc6 met deze zaak.
    vgr tonsr.

    #17777337

    geen verstand er van maar dit zou ik doen.

    de auto is van mei, nieuw gekocht neem ik aan.
    ik weet niet hoe lang je hier last van hebt, maar IK zou de auto bij de desbetreffende dealer parkeren, vervangend vervoer EISEN en de auto pas weer ophalen als deze geheel in orde is.

    het is geen zak aardappels wat je gekocht hebt toch??

    groetjes, Henny

    #17777338

    Bij welke dealer heb je hem gehaald??

    #17777339

    Ik snap je frustraties, maar je rijdt in een auto van een half jaar oud, met de nieuwste / modernste technieken (waar veel leden van hier misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben) en de Opel dealer ook geen raad mee weet, en dan verwacht je hier een oplossing, ik denk dat je dat niet kunt verlangen van een forum wat veelal door “liefhebbers” bezocht wordt.

    Een technische oplossing heb ik helaas ook niet voor je (ookal ben ik al 16 jaar automonteur/diagnose specialist), maar beroep je gewoon op de garantie, anders moet de dealer de importeur maar inschakelen, kunnen ze je probleem niet oplossen dan heb je gewoon recht op een andere / nieuwe auto!!!!

    #17777340

    amen

    #17777341

    [rquote=1823308&tid=138776&author=erwin78]Ik snap je frustraties, maar je rijdt in een auto van een half jaar oud, met de nieuwste / modernste technieken (waar veel leden van hier misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben) en de Opel dealer ook geen raad mee weet, en dan verwacht je hier een oplossing, ik denk dat je dat niet kunt verlangen van een forum wat veelal door “liefhebbers” bezocht wordt.

    Een technische oplossing heb ik helaas ook niet voor je (ookal ben ik al 16 jaar automonteur/diagnose specialist), maar beroep je gewoon op de garantie, anders moet de dealer de importeur maar inschakelen, kunnen ze je probleem niet oplossen dan heb je gewoon recht op een andere / nieuwe auto!!!!

    [/rquote]

    Ik verwacht helemaal niks, kom hier om mijn ervaringen uit te wisselen en te lezen hoe anderen hier mee om zouden gaan als het hun zou overkomen, om dan van daaruit verder te gaan.
    Heb vandaag de klantenservice van GM gebeld en die weer de opel garage in veghel waar ik de auto gekocht heb, maar daar was niet de juiste persoon aanwezig en nu is het dus weer afwachten op een reactie en hopen dat er nu eindelijk een afdoende reparatie komt die het probleem voor eens en altijd oplost.
    en zoals jij schrijft:kunnen ze je probleem niet oplossen dan heb je gewoon recht op een andere / nieuwe auto!!!!

    Heb dat wel eens geopperd, en dan kijken ze me aan ofdat ze willen zeggen: heeft ie ze wel allemaal op een rijtje!!??

    #17777342

    En wat geeft de tech2 aan als ze de tankinhoud uitlezen, klopt die met de tankinhoud??

    Hebben ze al eens nieuwe software geinstalleerd??

    Ik zal morgen op het werk eens kijken of ik er misschien iets van kan vinden in bepaalde programma’s, laat het je dan wel weten via prive bericht.

    Wil de dealer in veghel (lathouwers) je verder niet naar je zin verder helpen, zoek dan eens aan andere dealer die misschien wel wat behulpzamer is, desnoods driessen in helmond / eindhoven of de dealer in den bosch of uden.

    dit is voor jouw allemaal in de buurt.

    #17777343

    [rquote=1820289&tid=138776&author=marc1766]
    En nog klopt er niks van, als de meter op E staat en de boordcomputer weigert de actieradius aan te geven dan nog krijg ik een signaal te moeten tanken en gaat er maar 40 liter in de tank terwijl de tankinhoud ( is gemeten ) 58 liter is
    rijd vaak nog veel langer door, tot laatste keer + 80 km en dan kan ik nog maar met moeite 43 liter tanken
    [/rquote]

    ik zou het zo laten…… 80 km op 3 liter…… ik red het niet…….

    #17777344

    ik van z’n lang zal z’n leven niet.
    is 1 op 27, waar zeur je over

    #17777345

    Tegenwooridg maakt opel gebruik van een zogeheten can bus systeem. Dit systeem werkt in princiepe vrij simpel iedere apparaat zit als het waren aan dezelfde draad en dient een signaal te geven naar de computer, de computer verwacht van alle apparaten een signaal op een bepaalde volgorde. Waarschijnlijk is een van de apparaten defect en veroorzaakt wartaal waardoor de computer niet helemaal goed weet wat deze moet doen.
    De computer zelf zou ook natuurlijk het probleem kunnen zijn.

    Nu is hier geen directe oplossing voor, garagisten proberen vaak met uitlezen het probleem te achterhalen maar in veel gevallen zal met het canbussysteem het eerste apparaat wat een conflict heeft worden weergegeven in de computer, dit is niet altijd het apparaat wat defect is.

    Omdat jij nog garantie hebt op je auto, en de dealer ook niet hoeft te betalen voor de kosten die worden gemaakt, maar dit gewoon direct bij opel kan verhalen, zou ik het advies willen geven om gewoon elk apparaat een voor een te wisselen met een nieuw exemplaat, en dan bekijken of er verandering optreed, elke verandering betekend dat het vervangen apparaat niet juist functioneerde. Dit hoeft niet te beteken dat je probleem direct is opgelost, maar zo kun je overige apparaten uitsluiten en uiteindelijk het probleem oplossen.

    Aangezien jij nog garantie hebt denk ik dat je hiervoor bij de dealer moet zijn.

    Ofwel even computers vergeten en gewoon stap voor stap onderdelen vervangen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.