Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Diesel op de lekplaat
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2011 om 04:27 #17229604
Hoi,
Met het opzetten van de nieuwe banden bleek mijn lekplaat nat. Ik schrok me rot, en dacht meteen aan koelvloeistof of olie.
maar wat blijkt, het is diesel!
Ik heb proberen te achterhalen waar het vandaan komt, en het zijn volgens mij niet de leidingen en niet bij het filter.
Het lijkt van uit de achterkant van het blok te komen ergens.
Het schuim van de plaat was doorweekt, dus het lijkt er op dat het niet weinig is.
iemand enig idee?
Een maat van mij dacht misschien aan de “afsluiter”?7 juni 2011 om 16:23 #17775497Dieselpomp wil wel lekken bij deze motor typen, Geld voor zowel de 1.7TDS als de 1.7DTi .
Willem
7 juni 2011 om 17:16 #17775498En de pomp zit achter op / in het blok. ik heb wel een apparaat zien zitten wat door kan gaan voor pomp. er zit een zwart rubber kap op klopt dat?
Moet de pomp (als hij lekt) geheel vervangen worden, of kan een ringetje ofzo vervangen worden?
Van het weekend maar eens even kijken of het er inderdaad vandaan komt
Ohja, t gaat om de Y17DTi dus ;)7 juni 2011 om 17:17 #17775499revisie of vervangen, dure hobby in ieder geval.
7 juni 2011 om 19:58 #17775500Dure hobbie… hmmm… enig idee waar ik aan moet denken?
ik hoorde vanmiddag 750 euro vallen…7 juni 2011 om 20:00 #17775501Is het niet oude diesel van het vervangen van het brandstoffilter?
Vaak gaat het daar ook mis met de afdichting waardoor hij langs het filterhuis lekt.Mooist is als je nu de hele bodemplaat weghaald, schoonmaken van onderen en parkeren op een stuk karton.
7 juni 2011 om 20:03 #17775502De filter / huis heb ik helemaal bekeken en gevoeld, daar kon ik niks vinden…
8 juni 2011 om 18:50 #17775503heb even gemaild naar de onderdelen boer, maar hij zei dat er voor mijn auto meerdere pompen waren, welk type ik heb….
Ik dacht Y17dt, hoe moeilijk kan het zijn…. iemand een idee hoe ik er achter kan komen zonder een hoop te demonteren?10 juni 2011 om 07:45 #17775504Kreeg nog een vraag terug:
Of ik kon laten checken of het de “vervroegingsklep” is.
Die is een eurootje of 300, hoeft niet de hele pomp vernieuwd te worden. Iemand enig idee wat dat is, en hoe ik er achter kom of het dat ding ook echt is?11 juni 2011 om 14:50 #17775505heeft deze een vervroegingsklep??
had wel verwacht dat dat electrisch geregeld zou zijn bij deze diesels…
zou je toch even goed moeten snuffelen of je kan zien waar het vandaan komt.
Willem
11 juni 2011 om 18:10 #17775506Ik ga hem binnenkort even op de brug zetten en fotos maken.
1 foto is duizend woorden toch…. scheelt een hoop typen ;)11 juni 2011 om 18:11 #17775507jupzz
25 oktober 2011 om 17:48 #17775508Het was de afsluiter.
hij is vandaag vervangen, moest voor de APK (milieu)De afsluiter van de pomp lekte door de stekker de kabelboom in.
Daarom dus alle diesel in de electra, en op de bodemplaat. Dure apparaten zeg….25 oktober 2011 om 17:50 #17775509Even geleend van het engelse forum
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=308023″ onclick=”window.open(this.href);return false;
26 oktober 2011 om 22:15 #17775510Kan soms zoiets kleins zijn…
Willem
27 oktober 2011 om 05:14 #17775511Klein maar duur ja, paar honder euro lichter….
maar goed we kunnen er voorlopig weer tegenaan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.