Spoorstang vraag rekord E1, laatste pagina.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Spoorstang vraag rekord E1, laatste pagina.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229601

    Hoi mensen,

    Ik zoek informatie over de Rekord E1 2.0E

    Met name de ontstekingstijd, contactpuntjes en kleppenspeling ( warm, koud, lopend of niet lopend stellen? ) en natuurlijk de maten…

    Waar kan ik zoiets opzoeken?

    #17775461

    Vraagbaak!
    Ik heb nog wel een .pdf liggen van een E1 en E2.

    Bij interesse hoor ik het graag.

    #17775462

    Een E blok heeft zelfstellende kleppen, dus daar hoef je (als het goed is) eigenlijk nooit wat aan te doen. Ook de ontsteking wordt geregeld door het motormanagement.
    Contactpuntjes hoef je ook eigenlijk nooit te vervangen. Het blok is hetzelfde als in de Manta, en daar heb ik nog nooit wat aan laten stellen.

    Mocht het ooit echt mis zijn, of als de boel uit elkaar is geweest, dan moeten de kleppen met lopend , op bedrijfstemperatuur zijnd, blok terug naar hun basispositie worden gebracht. Volgens mij 0.3 mm in en 0.3 mm uit.

    #17775463

    @ Kywieman

    Jah zou ze graag willen hebben! Als je de mogelijkheid hebt, kun je ze dan mailen naar leikejanssen84@hotmail.com?
    Alvast bedankt!

    @ Rinus de boer

    Ow haha, naja ik was bezig met een beurt voor de auto, nieuwe olie en oliefilter, nieuwe benzine filter, luchtfilter en bougies… En toen ik de bougies eruit haalde waren de contactpuntjes op de bougies erg zwart ( slechte verbranding?) … Vandaar dat ik dacht dat ik de ontstekingstijd en/of de kleppen even moest stellen… Ik zal het met mijn leermeester overleggen :P ( deze man is 56 jaar ofzoiets en heeft dus al de nodige ervaring )

    Die contactpuntjes koste daarbij geen drol, dus van vervanging gaat ie niet achteruit denk ik?

    Iig bedankt voor de info!

    #17775464

    Kan natuurlijk zijn, dat de bougies er al een hele lange tijd ingezeten hebben. Sommige mensen nemen het niet zo nauw met het onderhoud van hun oldie. Dus goed van je, dat je alles aan het vernieuwen bent, voorkom je een boel narigheid mee. Doe ik ook altijd, als een een “nieuwe” oldie hebt aangeschaft. :thumbup

    #17775465

    PDF is te groot voor hotmail denk ik.

    Druk op deze link: http://kywieman.nl/kluwer%20record%20E%2077-82%20kompleet%20adobe.pdf voor de vraagbaak.

    #17775466

    heb nog wel een echte vraagbaak voor je liggen u2u me maar

    ook nog wel folders en andere verzamelspullen van de rekord e1 en 2

    #17775467

    @ Kywieman

    Wow das veel :P daar kan ik wel wat mee denk ik! Super bedankt!

    @ Kermitkiller

    U2u :P

    #17775468

    voor vragen omtrend het motortje…

    ff het CIH gedeelte op dit forum doorspitten,
    daar vind je vast wat je zoekt…. als je maar zoekt ;)

    #17775469

    Als je maar zoekt idd, maar je moet ook weten wat je zoekt haha!

    #17775470

    Even ter verduidelijking als je een 2.0E hebt dan heb je niks aan die contactpunten ntl.

    Een 2,0E heeft elektronische ontsteking en dus geen contactpunten.

    Hydro stoters hoeven in principe niet gesteld te worden, maar naar mijn idee als je oldtimer hebt weet jij veel wie wat wanneer heeft lopen sleutelen controleren kan geen kwaad.

    Als ze geluid maken (de stoters of je wilt gewoon zeker weten dat het goed staat moet je ze gewoon ff stellen

    Kijk hier in het CIH voor kleppen stellen zoals Ghanz al zei:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35033

    #17775471

    Wat je zegt van die contactpunten klopt, raar dat het wel in het systeem staat op dat motortype… Maarja, das Heuts Automaterialen…

    #17775472

    Ik ben op zoek naar een spoorstang van mijn rekord.

    Het gaat om de middelste stang die links en rechts verbind. Ik weet niet precies de benaming hiervan. 1 van de kogels heeft erg veel speling. Een veilig gevoel geeft me dit in ieder geval niet.

    Nu heb ik al op diverse site’s gezocht, maar kan ik niets vinden. Ook bij onze automaterialenzaak kunnen ze mij niet helpen.

    Deze stang zit ook op een Commodore C, Monza A en Senator A als ik het goed gelezen heb?

    #17775473

    de panhardstang ?

    #17775474

    Al sla je me dood.

    Het verbind de spoorstangen links en rechts.

    #17775475

    Stang toch nog nieuw kunnen bestellen!kryg hem morgen…

    Gelyk remblokken voor vervangen…achter trommels schoon gemaakt…

    #17775476

    ff bij onze specialist kijken; opel4ever.nl

    #17775477

    Mooie prijzen daar dacht ik zo!

    Ik betaal er nu meer voor het onderdeel, maar inclusief verzendkosten kom ik rond hetzelfde of zelfs wat goedkoper uit.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.