arp drijfstangbouten

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) arp drijfstangbouten

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229499

    vanaf welke vermogen moet je arp drijfstangbouten
    monteren op een z20let

    #17774366

    vanaf std mag je die al steken :D

    #17774367

    boven 7000 toeren, hebben niet veel met vermogen te maken alleen met toeren

    #17774368

    Dat klopt helemaal geert :thumbup

    Een stukje theorie:

    De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
    De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.

    F = m x a

    Kracht is massa maal versnelling

    #17774369

    Ik heb gisteren gezien als je het niet doet en wel alles eruit wilt halen van wat erin zit.

    Je hebt kans dat de bout knapt, onbalans in de motor, als je pech hebt komt de stang door het blok naar buiten. Weg blok, klaar.

    #17774370

    origineel gepost door freek corsa
    Dat klopt helemaal geert :thumbup

    Een stukje theorie:

    De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
    De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.

    F = m x a

    Kracht is massa maal versnelling

    Volgens mij trekt de drijfstang en de zuiger alles uitelkaar na de arbeidsslag, die drijfstangkap doet niet zoveel.

    #17774371

    origineel gepost door tijgetje57
    Ik heb gisteren gezien als je het niet doet en wel alles eruit wilt halen van wat erin zit.

    Je hebt kans dat de bout knapt, onbalans in de motor, als je pech hebt komt de stang door het blok naar buiten. Weg blok, klaar.

    Als je alles eruit wilt halen, moet je ze zeker vervangen, als je nooit boven de 7000toeren komt kun je ze gewoon laten zitten.
    En alleen ARP bouten die blinken zijn goed, die zwarte zijn maar net iets beter als origineel!

    #17774372

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door freek corsa
    Dat klopt helemaal geert :thumbup

    Een stukje theorie:

    De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
    De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.

    F = m x a

    Kracht is massa maal versnelling

    Volgens mij trekt de drijfstang en de zuiger alles uitelkaar na de arbeidsslag, die drijfstangkap doet niet zoveel.

    We hebben het allebei een beetje fout :P

    De zuiger word naar beneden geduwd, alleen tijdens de inlaat slag word er getrokken aan de drijfstang/zuiger.

    Tijdens de compressie en arbeid slag en uitlaatslag staat er druk boven op de zuiger.

    Maar de moraal van het verhaal is nog wel steeds dat de sterkere bouten nodig zijn bij hogere toeren :thumbup

    #17774373

    bedankt voor de informatie jongens

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.