Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Super purple H1 55W/12V/12000K
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2011 om 13:11 #17229276
wie o wie heeft ervaring met deze lampen ?
Super purple H1 55W/12V/12000K ik vind het zelf wel wat hebben. het zijn gewoon H1 lampen.
Set Super Purple H1 lampen 55W-12V (Xenon-Optiek) incl. E-Keur
ik zit er overna te denken om deze in onze tigra te doen.
want met 12000k heb je toch meer licht opbrengst.6 juni 2011 om 13:21 #17769733Is 12000k niet heel erg blauw/paars? Heb er zelf geen ervaring mee. Ik weet niet of je zozeer meer opbrengst hebt.
6 juni 2011 om 14:22 #17769734of je nou 12000k hebt of 8000k,maakt volgens mij niet veel uit kwa lichtopbrengst.
maar idd wat 2e-c14nz hierboven al zij,dat is echt een blauw/paarse kleur.met meer paars als blauw.
zou eerder voor de 8000k gaan maar dat is mijn persoonlijke smaak.6 juni 2011 om 22:56 #17769732was dat legaal dat paarse? :jerry
Ik heb er 6000 of 8000 inzitten (wit met een beetje blauw)
en ik denk dat dat ook het mooiste is… Paars is zo paars he.. ;)nee, eigen smaak ofcourse!
zijn dat echte Xenon lichten of die japanse immi`s?
7 juni 2011 om 18:06 #17769735*denkt aan VW reclame van de Polo: Xenon verlichting … Nou ze zien je in ieder geval wel aan komen … Van een kilometer of 30 !!!
Mijn advies: als je van dat verschrikkelijk blauwe/paarse licht overweegt te kopen denk er eens bij na waarom nieuwe auto’s niet zijn uitgerust met deze kleuren maar met de veel mooiere en heldere kleuren ;)
7 juni 2011 om 18:22 #17769736Ehhh Paars licht meer opbrengst, nope, wit licht lever meer zicht..
kan ik je 100% garanderen. ben met Xenon van 8000K naar 5000K gedaan, en dat is een wereld van verschil.
en die Xenon optiek lampen geven flink MINDER licht als gewone GOEDE halogeen lampen.
willem
7 juni 2011 om 20:14 #17769737bedankt voor de reaktie’s, deze lijkt me wel wat “SuperWhite Blue 4000K”
7 juni 2011 om 20:41 #17769738ooh je bedoelt zoiets als op plaatje…als je echt xenon wilt,kun je beter gewoon even wat sparen en voor een net pilot xenon setje gaan.
ipv de ”nep” xenon :thumbup
want bij dit soort ”xenon” is de lichtopbrengst echt geen verschil.7 juni 2011 om 20:48 #17769739Vaker minder licht als meer..
je moet zo zien, dat blauwe op het glas werkt als filter, en gefltert krijg je minder licht.
Willem
7 juni 2011 om 21:12 #17769740rommel lampjes.. als ik iemand zie rijden met die cheap gekleurde lampjes
dan denk ik echt bij me eigen……. kom op….. weggegooit geld..je ziet gewoon dat het nep is en het gele komt er nog tussendoor doorheen.. (na een aantal dagen/weken)
nee, spaar dan lekker door voor een goedkoop xenon setje ofzo (of een degelijk setje zoals pilot)
geloof me, toen ik me xenon voor het eerst er in had zitten zag ik verkeersborden
die ik nog noooooit had zien staan terwijl ik er al jaren doorheen reed.. haha..8 juni 2011 om 19:09 #17769741mmm nooit geweten dat dat blauwe glas licht tegenhielt, die koop ik maar niet.
ik spaar nog wel ff een door voor een setje pilot.bedankt maar weer.
8 juni 2011 om 21:41 #17769742@gertjuh1968 wrote:
bedankt voor de reaktie’s, deze lijkt me wel wat “SuperWhite Blue 4000K”

DIKKE TROEP!
Goedkope nepxenon lampjes geven minder licht en vaak is het lichtbeeld ook slecht.
Beter de gewone halogeenlampjes houden.Xenon 6000k is het mooiste wat er is. mooi wit licht en feller als een std halogeentje.
alles daarboven is blauw en is voor de showmofielen :thumbdown9 juni 2011 om 20:56 #17769743Jah, die nep xenon (halogeen met een kleurfilter) op originele sterkte (55 watt) is gewoon meuk.
Hogere kleurtemperatuur betekent dat ze minder licht opbrengst geven.
Het is wel zo dat het wat wittig blauwe kleurtje beter reflecteert op verkeersborden. Maargoed, dat is dan ook het enige wat je er beter mee ziet.
Wil je ze goed hebben, dan moeten ze meer vermogen hebben om de lagere lichtopbrengst te compenseren. Ze bestaan, maar ze zijn in NL ook nog eens illegaal (maximaal 60watt), en ze worden heter waardoor de binnenkant van je reflectors naar de klote gaat.Kortom: VETTE PRUT!
Wil je goed licht, dan neem je Xenon. Hoe lager de kleurtemperatuur, hoe meer licht.
6000K is nog mooi wit. 8000K wordt blauwig. Zo’n beetje 5200K is diamond white, en daarmee de meest witte Xenon op de markt.
Houd er rekening mee dat hoge kleurtemperatuur dus blauwig en zelfs violet kan zijn, en je in NL verplicht bent om witte of gele/oker verlichting te voeren op de voorkant van je auto. Blauw is voorbehouden aan voorrangsvoertuigen, zoals politie, en je krijgt een vette prent als je het toch voert.Verder is het zeeeeer sterk aan te raden om je koplamp units te vervangen voor projectorlenzen (aftermarket meestal gecombineerd met Angeleyes of Devileyes) als je met Xenon gaat rijden. Normale spiegel reflectors geven teveel strooilicht en zijn daarom rete irritant voor je tegenliggers. Het is zelfs ronduit gevaarlijk omdat verblinding niet alleen het moment is dat je iemand in de ogen schijnt, maar nog lang na-effecten heeft op de ogen van je tegenligger.
Wettelijk gezien mag het wel, maar fijn is anders…10 juni 2011 om 06:20 #17769744Blauwe xenon mag in Nederland, is gedoogd. Zelfs roze / groen etc mag.
10 juni 2011 om 10:23 #17769745Dat ligt er met de apk maar net aan hoe het op een wit vel papier schijnt.
10 juni 2011 om 17:07 #17769746@Fearless wrote:
Dat ligt er met de apk maar net aan hoe het op een wit vel papier schijnt.
En of oom agent z’n dag heeft of niet…
Het wordt niet zozeer gedoogd, maar meestal door de vingers gezien.
Tref je een agent die met z’n verkeerde been uit bed gestapt is, dan heb je alsnog een boete te pakken. Het mag niet, maar het risico is niet zo groot. Ik zou het lekker laten iig.11 juni 2011 om 16:08 #17769747Ik ben overgestapt van 8000K naar 5000K (3000K is laagste Xenonkleur wat te krijgen is voor de automotive handel) in Vectra-B1 glazen Reflector lampen met afdekkapjes over de lampjes heen (origineel Opel uiteraard), dit verblind niet, is mooi wit, en sinds de 5000K erin zit weet ik wat ik al die tijd heb gemist met de 8000K erin, zie de weg belijning gewoon VEEL beter met 5000K, zo ook verkeersborden reflecteren beter op 5000K dan op de 8000K.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.