thermostaat vervangen, hoe nokkenastandwiel losmaken?..

Forumindex Forums Modellen Corsa thermostaat vervangen, hoe nokkenastandwiel losmaken?..

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229241

    hallo, ik heb een corsa a uit 1990, 1.4. mijn motor wordt niet goed warm, alleen als ie stationair draait na n hele poos.
    nu wil ik de thermostaat vervangen, maar krijg het nokkenas tandwiel niet los.. moet ik deze op een of andere manier met iets blokeren?…

    #17769248

    Das het makkelijkste met een luchtsleutel er op.
    Je kan ook het kleppendeksel los halen en dan met een steeksleutel op de nokkenas de nokkenas blokkeren.

    De distributie met 2 tywraps vast zetten zodat je hem straks niet meer op tijd hoeft te zetten (hou wel rekening met de krukas….NIET VERDRAAIEN)

    Gewoon goed afstrepen/op tijd zetten.

    #17769249

    oke, maar dat zijn dus de enige manieren?.. kan ik niet het tandwiel zelf, van de buitenkant blokkeren?

    iig alvast bedankt

    #17769250

    Tja wat je nog kunt doen, is kijken of je een dikke schroevendraaier door het tandwiel kunt steken en ergens kunt blokkeren. Maar volgens mij zit je distrikap erachter, dus dat werkt niet helemaal. Nette manier is toch zoals Fearless zegt, met de steeksleutel. En wat is nou een kleppendeksel loshalen en weer vast zetten voor extra werk?

    #17769251

    heb je gelijk in, is ook zo gebeurd :p. kan ik het beste meteen nieuwe kleppendekselpakking monteren of niet? bedankt voor de reacties!

    #17769252

    mjahhh als je het goed wil doen doe je een nieuwe pakking.

    Maar mischien red je het ook wel met een likje vloeibare er overheen

    #17769253

    oja nog n vraagje, als ik de distr riem past maak aan het tandwiel, moet ik dan bij het terug monteren nog ergens op letten of rekening mee houden?

    #17769254

    Ja, zoals altijd als je met een distributie bezig gaat.
    Later altijd controleren of je merktekens nog kloppen.
    Anders staat ie niet op tijd en loopt ie niet fijn, en als je een grove fout gemaakt heb kunnen sommige motoren zelfs in de soep lopen.

    #17769255

    yep, draai de motor even 2x met de hand rond als je de riem erop hebt. Dit kun je doen met een ratel op de bout van de krukaspoelie. Als de merktekens dan nog goed staan, kun je er vanuit gaan dat ie goed staat.

    #17769256

    ik had de riem,ook,al vast getirept, heb net allwe weer terug gemonteerd, hij start er loopt gewoon,nog hetzelfde. zo even testen of er resultaat is ;)

    #17769257

    net even gereden, maar er zit weinig tot geen verandering in.. wat kan het dan zijn? aangezien de temp meter nogsteeds niet op 90 graden zit tijdens het rijden. en bestuurderkant komt warmere lucht uit als bij de passagier kant…

    #17769258

    Kachelkleppen wel goed?

    #17769259

    ik snap em niet
    wrom wil je per se dat je motor 90 graden word?
    het is logisch dat je motor met zulk weer niet snel warm word
    alleen maar goed toch?
    als je dat wel wilt kan ik een vuurtje stoken onder je blok adviseren :jerry

    #17769260

    dat hoeft niet persee, maar als ie tijdens het rijden,maar net een streepje uit bet blauwen komt lijkt mij tog dat er iets ergens niet goed zit. aangezien mn kachel ook nie egt warme lucht blaast ,wat wel zo fijn is in de winter.

    #17769261

    Ik heb exact hetzelfde probleem met m’n 1.4 dus ik houd dit allemaal goed in de gaten, kan ik mijn probleem gelijk aanpakken.

    Ik heb inmiddels wel de kachel kleppen gecontroleerd en die doen het gewoon volgende stap….

    kachel radiator even door spoelen met een tuinslang en dan weer proberen of hij warme lucht geeft

    #17769262

    ja ik ben dus begonne met thermostaat, geen effect. kleppen werken ook naar behoren. dus dan ga ik dalijk maar is nieuwe kvs hale, en dan kachelradiateur eens doorspoelen

    #17769263

    kachel radiateur nog niet doorgespoelt.. ik liet de auto even stationair lopen, en dan,komt ie na zon 10 minuten net onder de 90 graden, tot mijn verbazing nog steeds geen warme kachrl lucht. maar ik vindt het raar, dat als ik gas geef bij statonair de lucht warmer wordt en zo gouw ik het gas loslaat de lucht weer louw wordt…:S….

    #17769264

    spoel je hele blok maar eens door zul je zien wat een bagger er uit komt ;)

    #17769265

    oke, t zou zomaar kunne, maar kan je me n kleine how to sturen, hoe ik dat moet doen?…

    #17769266

    ik heb mn hele koelsysteem even flink doorgespoeld met water, en de kachel doet het weer van de goeie! :D , ging alleen maar 2 liter koelvloeistof in, weet niet of dat altijd is, of misschien dat er nog water in heeft gezeten ofzo?…

    alleen de teller van mn motor tempratuur komt tijdens het rijden nog niet tot het midden, maarja daar zal ik me nie zo druk over maken :P

    thx voor de reacties!

    #17769267

    waarschijnlijk zit er her en der nog wat lucht in je systeem
    ’t weekend ff kijken of er nog kvs bij gaat
    en de temp zou ik me niet druk over maken,
    want door de rijwind koelt je radiateur sterk af met die kouwe dagen
    plus als je de kachel aanhebt word de warmte ook naar binnen afgevoerd
    ipv buiten (deels dan)

    Gr. Mario

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.