ff vraagje electronsche bosch onsteking!!

Forumindex Forums Techniek Cih ff vraagje electronsche bosch onsteking!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229197

    hoi hoi

    ik ben dus bezig met mn kadett om electronische ontsteking er in tezetten

    maar ik las ergens dat er een draad bij getrokken moest worden klopt dat??
    en alvast bedankt

    btw ik heb maar 1 draad uit de kabelboom die naar de bobine gaat

    #17768699

    Die draad die uit je kabelboom komt,is een weerstandskabel.
    (heeft transparante isolatie).
    Deze moet u vervangen door een gewone kabel anders krijg je geen 12V op uw bobine.

    #17768700

    Transparante isolatie is niet bij ieder model het geval. Maar normaalgesproken moet je inderdaad een plusdraad van je contact rechtstreeks naar je bobine laten lopen, en de normale plusdraad mag er niet meer bij aan.

    Ik moet overigens zeggen, de mijne loopt ook met de 9 voltsdraad prima met zijn elektronische ontsteking :wtf

    #17768701

    Dan ben je de enigste, normaal gesproken kan dat niet.

    De enigste keer dat de motor draait met de 9 volt aansluiting is op het moment dat je de startmotor bekrachtigd met je sleutel, zodra je de sleutel loslaat slaat de motor gelijk af, zou je de sleutel beet houden daan draait je startmotor ook mee, maar blijft de motor wel draaien.

    Transparante kabel staat aangegeven in elk schema tot 1982 op de modellen waar geen magneetspoel ontsteking op zat, zit hij niet in je kabelboom tewijl hij d’r wel in zou moeten zitten, dan kan je kabelboom al een keer vervangen zijn of hij is d’r al uitgehaald.

    Of er is wat aan de hand, maar wat dat dan is…

    #17768702

    Heb ook elec. onsteking op de A Manta zitten gewoon op de transparante draad aan gesloten. (orginele kabelboom)
    Henk, vraag het maar aan Johan van team Eefde, die kon het eerst ook niet geloven dat het ging, totdat hij het zelf had gezien.

    #17768703

    heb ik ook zo gaat nog steeds goed

    #17768704

    hoi hoi

    ff een gestuurde draad getrokken
    en na wat fiddlen en op tyd zetten en gelijk lopen
    veel rustiger dan met de contactpuntjes

    #17768705

    origineel gepost door The_Undertaker

    Ik moet overigens zeggen, de mijne loopt ook met de 9 voltsdraad prima met zijn elektronische ontsteking :wtf

    goh… doe het hier al vaker, werkt perfect :D

    #17768706

    [rquote=1812536&tid=138021&author=henk 400rr]Dan ben je de enigste, normaal gesproken kan dat niet.

    De enigste keer dat de motor draait met de 9 volt aansluiting is op het moment dat je de startmotor bekrachtigd met je sleutel, zodra je de sleutel loslaat slaat de motor gelijk af, zou je de sleutel beet houden daan draait je startmotor ook mee, maar blijft de motor wel draaien.

    Transparante kabel staat aangegeven in elk schema tot 1982 op de modellen waar geen magneetspoel ontsteking op zat, zit hij niet in je kabelboom tewijl hij d’r wel in zou moeten zitten, dan kan je kabelboom al een keer vervangen zijn of hij is d’r al uitgehaald.

    Of er is wat aan de hand, maar wat dat dan is…[/rquote]

    dit klopt voor 200%

    #17768707

    ik zoek nog een electronische ontsteking voor op een 2.0S !

    #17768708

    Ginoceros,

    u2u

    #17768709

    u2u terug, ben wrschijnlijk voorzien maar toch bedankt !

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.