Visco koppeling van de koeling

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Visco koppeling van de koeling

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229178

    Vanmorgen de senator gestart. Hoor ik een hoop gerammel onder de kap uit komen bij een 1500 toeren. Meteen gestopt. Wat blijkt nu. Vanaf 1500 toeren slaat spontaan mijn visco koppeling in met een klap. Dus deze is gehemeld vermoed ik.

    Heb ik naar de automaterialen zaak gebeld waar ik altijd heenga en kunnen deze niet meer leveren.

    Weet iemand of er types passen van modernere of andere auto’s. mercedes gebruikt zowiezo nog visco koppelingen maar of deze passen?

    Heeft iemand een tip om dit makkelijk te doen zonder de radiator uit te bouwen? Wou dit vanavond na het werk nog even doen want ben bang dat door het harde inschakelen de waterpomp ook niet al te vrolijk zal worden.

    Alvast bedankt.

    #17768504

    Visco demonteren en electrische voor de radiateur monteren. wel een thermoschakelaar ergens plaatsen.
    Dat is niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing vindt ik !

    #17768505

    Ik rij er dagelijks mee dus wou een snelle oplossing. Visco koppeling vind ik persoonlijk ook niks, maar zit er nu eenmaal op en als hij goed is werkt het systeem op zich goed.

    #17768506

    ik heb ze wel

    #17768507

    goede of nieuwe? En de prijs? Ik zie nu dat oude pekela nogal een stuk rijden voor mij is trouwens. Ik woon aan de andere kant van nederland dus denk niet dat dat een optie is.

    weet iemand of ik er mee door kan rijden? Het klinkt bij het inslaan alsof er ergens enorme frictie is. Als hij draait is het over. Ook zit er speling op de koppeling. Ik vind het buiten nogal frisjes om er nog even naar te kijken..

    #17768508

    Even wat gekeken hoe zo’n ding werkt. Zit niet echt iets bewegends in. Waarschijnlijk is het bimetaal bij mij kapot zodat hij altijd meedraait. Verklaart nog niet de herrie en het opeens inslaan bij iets verhoogd toerental.

    Denk dat ik hem nog even laat zitten want het is echt veel te fris buiten.

    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_70.PDF

    #17768509

    origineel gepost door noci
    Visco demonteren en electrische voor de radiateur monteren. wel een thermoschakelaar ergens plaatsen.
    Dat is niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing vindt ik !

    Een nieuwe visco is ook duur. Als je een beetje rond kijkt heb je alles kompleet voor ca. euro 130,- incl. instelbare thermostaat. Heb ik ook laatst gedaan en werkt perfect. Je merkt het overigens ook in vermogen. Had nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. (Visco draaide wel continu mee bij mij).

    #17768510

    origineel gepost door Gubje
    goede of nieuwe? En de prijs? Ik zie nu dat oude pekela nogal een stuk rijden voor mij is trouwens. Ik woon aan de andere kant van nederland dus denk niet dat dat een optie is.

    opel forever doet ook wel versenden;)

    weet iemand of ik er mee door kan rijden? Het klinkt bij het inslaan alsof er ergens enorme frictie is. Als hij draait is het over. Ook zit er speling op de koppeling. Ik vind het buiten nogal frisjes om er nog even naar te kijken..

    #17768511

    origineel gepost door ckad

    origineel gepost door noci
    Visco demonteren en electrische voor de radiateur monteren. wel een thermoschakelaar ergens plaatsen.
    Dat is niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing vindt ik !

    Een nieuwe visco is ook duur. Als je een beetje rond kijkt heb je alles kompleet voor ca. euro 130,- incl. instelbare thermostaat. Heb ik ook laatst gedaan en werkt perfect. Je merkt het overigens ook in vermogen. Had nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. (Visco draaide wel continu mee bij mij).

    Is dit plug en play? Heb geen zin om met dit weer een hoop verbouwingen aan mijn auto te doen en kan niet in de garage omdat daar een ander project staat.

    Weet anders iemand een alternatief? via http://www.visco-koppeling.nl zijn ze goedkoop leverbaar. Alleen hij heeft geen gegevens van een senator A.

    #17768512

    neem ff contact op met opel forever;)

    die heeft ze mischien wel gebruikt ? maar ook wel nieuw:thumbup

    versenden doet hij ook en weet je cker dat je de goede hebt;)

    #17768513

    Helaas geen telefoonnummer. Zal eens een mailtje sturen. Had vanmiddag al naar opel classic parts in duitsland gebeld. Niets leverbaar. Opel Nederland ook niet.

    Is een beetje rare maat. 120mm doorsnede met een gat van 24 in het midden.

    Helaas geen telefoonnummer..

    #17768514

    Al reactie. Dat is snel. En op voorraad!

    #17768515

    volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl

    #17768516

    yep

    #17768517

    je hebt mail..

    #17768518

    origineel gepost door Gubje
    volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl

    ergens nog logisch ook :P

    maar het is alsnog gelukt

    :thumbup

    #17768519

    Zo de nieuwe vin zit erop. Blijft ie weer lekker koel.

    Is het trouwens normaal dat de vin nu best hard meedraait? Als ik gas geef hoor ik hem behoorlijk loeien. De motor is dan nog niet op bedrijfstemperatuur..

    #17768520

    ? hij draait bij mij langzaam mee ook als ik gas geef alleen als de motor echt warm wordt gaat die pas echt meedraaien !

    #17768521

    Dus misschien is ie niet goed dan? Hij is nieuw in ieder geval..

    Vanaf de 3000 toeren lijkt het net zo’n japans busje, zo loeit hij dan.

    #17768522

    Heeft iemand een electrische vin op zijn senator gebouwd? Weet iemand een model wat er vrij makkelijk op past?

    Mijn nieuwe visco is kapot en het omruilen van deze defecte verloopt na een maand op en neer mailen niet echt lekker dus denk dat ik genoodzaakt ben om er een elektrische op te bouwen.

    #17768523

    [rquote=1811790&tid=137994&author=Gubje]volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl [/rquote]

    had ik ook last van:D

    #17768524

    de mijne draaid ook bijna direct mee..

    ach t loeit wat, maar dan horen ze je ook aankomen :P

    #17768525

    Als een visco kapot gaat, dan gaat tie zich toch (meestal) gedragen als een vaste fan? Ik heb jaren lang met een kapotte visco fan gereden in mijn Manta, en nooit geen problemen gehad. Vervangen was best wel duur, en toen reeds was een nieuwe visco slecht te krijgen. Het kost alleen wat extra vermogen, als die constant meedraait. Het koelend vermogen wordt er niet minder om.

    #17768526

    Het ligt eraan welke visco koppeling je hebt. Van een senator B bijvoorbeeld die gaat dus niet meer draaien als ie stuk is. De oude van de senator en monza A doen dat wel.

    Elektrische vin is bij elke goede automaterialen zaak te koop incl. thermostaat. Meet wel eerst even de diameter op die je moet hebben.

    #17768527

    Kan iemand kort uitleggen hoe zo’n visco koppeling werkt?
    Bij mijn 24v draaide die altijd mee, en ging nooit harder of zachter draaien bij wisselende temp.

    En bij de 3.0 12v die ik gehad heb had die gewoon meerdere standen en draaide die door ook als je de motor af zette tot die gekoeld was tot een bepaalde temp.

    bedankt vast

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.