Foutcodes???

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Foutcodes???

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228753

    Hallo allemaal,

    Kom ff bij jullie buurten.

    Een vriend van mij heeft een Zafira OPC uit 2003 met 105000 km op de klok. Nu moet hij tussen de 500 en 1000km steeds een paar liter olie bijvullen. Het bedrijf waar hij hem vandaan heeft zei tegen hem dat dit normaal is bij een OPC (ik kan het me niet voorstellen, vandaar dat ik even de vraag bij jullie neerleg). Als dit niet normaal is wat zijn dan de symtonen voor het hoge verbruik en waar kan het aanliggen. Ik heb zelf een OP-COM aangeschaft voor mijn Zafira B en heb deze er bij hem aangehangen, kan helaas niet alle menu’s bij hem uitlezen (vind ik vreemd, kan bij mijn B wel). Ik heb hier nog wat gegvens die ik heb uitgelezen, iemand enig idee wat dit betekent?

    OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

    Please add your workshop
    name in the settings window

    OP-COM – KW82 Communication Window> 2003|Zafira|Body|Engine Cooling Module

    KW82 protocol initialized.

    ECU ID= CJ,24410130,3900,4999,0302,,

    Total number of fault codes: 2

    00163 – Engine Coolant Temperature, No Signal
    Not present

    00057 – A/C Cutoff Request, no Signal
    Not present


    OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

    Please add your workshop
    name in the settings window

    OP-COM – KW2000 Communication Window> 2003|Zafira|Chassis|ABS-5.3/5.4 (+TC)

    Keyword #1: 6B
    Keyword #2: 8F
    Normal timing parameter set.
    vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24432511 ES

    Identifier: 0146

    systemNameOrEngineType: ESP5.3
    ECUInstallationDate: 11
    systemSupplierECUHardwareNumber: 0273004591
    systemSupplierECUSoftwareNumber: 028258

    Negative answer to service 0x21
    The reason is: 0x12
    SubFunctionNotSupported-invalidFormat

    Total number of fault codes: 1

    C0131 –
    (00) – Not present



    OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

    Please add your workshop
    name in the settings window

    OP-COM – KW2000 Communication Window> 2003|Zafira|Engine|Z 20 LET

    Keyword #1: EF
    Keyword #2: 8F
    Normal timing parameter set.
    VIN: W0L0TGF7532238298
    vehicleManufacturerECUHardwareNumber 55352933 TM
    systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 01120261206074
    systemSupplierECUSoftwareNumber: 1037366915
    systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0D32
    exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B03018
    systemNameOrEngineType: Z20LET
    RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001000587
    ProgrammingDate: 20060424

    Identifier: 1232

    CalibrationDate: 11130302
    CalibrationEquipmentSoftwareNumber: 0532
    ECUInstallationDate: 0000000000
    VehicleManufacturerSpecific: 0261208177

    Total number of fault codes: 4

    P0201 – Cylinder 1 Injector Circuit Low
    (02) – Not present

    P0203 – Cylinder 3 Injector Circuit Low
    (02) – Not present

    P0204 – Cylinder 4 Injector Circuit Low
    (02) – Not present

    P0202 – Cylinder 2 Injector Circuit Low
    (02) – Not present



    OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

    Please add your workshop
    name in the settings window

    OP-COM – KW2000 Communication Window

    Unhandled KW82 CRC Error Detected!

    Keyword #1: EF
    Keyword #2: 8F
    Normal timing parameter set.

    No stored c


    Alvast bedankt,

    Groeten Bernd

    #17763172

    Check voor olie de luchtslang van de turbo naar intercooler als daar veel olie inzit
    kan het zijn dat de turbo-oliekeering defect is (komt helaas veel voor kijk maar in de
    history bij het Z20LET forumdeel)
    Er is ook een speciale bout inmiddels op de markt om de te hoge oliedruk terug te
    brengen naar “normale proporties zodat deze keering heel blijft.
    Het uitlezen geeft wel een aardige history , kan je er echter niet verder mee helpen
    is echt een uitlees verhaal ; Opel dealer.

    #17763173

    Ha OPCdriver,

    Bedankt voor de snelle reactie, we gaan dit is even controleren. Kijken wat het opleverd.

    :wors:wors:wors

    Groeten Bernd

    #17763174

    Je kan de auto ook een minuut of 10 stationair laten draaien, geef dan een dot gas zie je blauwe rook uit de uitlaat komen zijn waarschijnlijk z’n klepseals uitgehard…..

    Ik heb dat probleem nu namelijk en de mijne staat op 125000, kleine 15000 terug de turbo verv voor een z20leh, turbo van courtney en nu dus dit weer. :mad::mad:

    #17763175

    Oke, nog iets om te testen, bedankt voor je reactie Martijn.

    :thumbup:thumbup:thumbup

    Groeten Bernd

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.