c14nz Verbouwen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types c14nz Verbouwen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228719

    Heeft er iemand ervaring hier om n c14nz te voorzien van Multipoint injectie??
    Kan nou n kop aankomen van n 1.6GSI
    nou heb ik gehoort dat da wel past alleen dat je dan de nokkenas om moet zetten, dus die van de 1.4 erin en nog wat andere kleine aanpassingen zoals de injectors.

    Of iemand n ander idee of materiaal liggen??
    Hoor t graag.
    Gr’s

    #17762694

    meteen een 1.6 gsi blokkie erin hangen.
    Die blokjes kosten niet de wereld.
    Om die punica motoren om te bouwen naar multipoint zou ik niet doen.

    dit vanwege de volgende punten:

    – 200cc minder dan de 1.6 blokkies
    – dus te grote injectoren icm de ecu van de 1.6
    – werk
    – d-riem uitzoeken

    haal gewoon een c16se of c16sei (laatste heeft mijn voorkeur) en gaan met die banaan

    #17762695

    Daar vraag ik toch nie om :P
    wil gewoon de 1.4 houden en die aanpakken, vinik veel
    mooier om te doen dan weer n andere motor erin hangen.
    Had ik er net zo goed mn 16v in kunnen hangen ( vandaag verkocht)

    Dus heeft er iemand iets waar ik wa aan heb. Gr’s

    #17762696

    spruitstuk nog nodig ? :P

    #17762697

    Electronische ontsteking van een Astra F 1.4 of 1.6 GT erop zetten…
    Helpt iets… niet superveel maar kost je de kop ook niet…

    En anders een BMW turbo erop bouwen… ken iemand die dat ook regelmatig deed op een 1.6… met regelmatig bedoel ik dat de turbo het langer uithield dan het blok… gemiddelde levensduur 2 a 3 maanden

    #17762698

    Euhh..

    Ligt eraan welke 1.6GSi kop hij heeft.

    zowel de E16SE C16SE en C16SEi hebben gewoon een rotor/verdeler erop in de corsa-A

    dan is een DIS plaatsen van de Astra-F / Corsa-B C14SE / C16SE motoren geen mogenlijkheid

    Willem

    #17762699

    Weer wat geleerd… Maar als ’t bij hem wel kan… hoeveel meer vermogen krijg je ervan ???

    #17762700

    niks

    tis gewoon een ander systeem.

    De een heeft Rotor verdeler, en de ander heeft DIS (Direct Ignition System).

    Dit laatste is meer voor de emissie dan voor de prestaties.

    Willem

    #17762701
    Rob-Epe wrote:
    En anders een BMW turbo erop bouwen… ken iemand die dat ook regelmatig deed op een 1.6… met regelmatig bedoel ik dat de turbo het langer uithield dan het blok… gemiddelde levensduur 2 a 3 maanden

    dan deed hij iets niet goed,
    :agent

    #17762702

    [rquote=1818179&tid=137351&author=Junior125]Daar vraag ik toch nie om :P
    wil gewoon de 1.4 houden en die aanpakken, vinik veel
    mooier om te doen dan weer n andere motor erin hangen.
    Had ik er net zo goed mn 16v in kunnen hangen ( vandaag verkocht)

    Dus heeft er iemand iets waar ik wa aan heb. Gr’s[/rquote]

    nee je vraagt er niet om,
    maar ik gaf je wel een serieus advies..

    Ben hier al vaker mee bezig geweest.
    Maar goed je moet doen wat je niet laten kunt..

    Ik geef alleen aan wat een mooiere oplossing zou zijn zonder dat je kapitalen kwijt bent

    #17762703

    Ja da snap ik wel kerel, maar heb al genoeg met 16v gespeeld en wil de corsa in principe zo origineel mogelijk houden vandaar dat ik de 1.4 laat hangen en die n beetje aan wil passen.

    Ondertussen nog iemand ideen??

    Gr’s

    #17762704

    maar ik heb het niet over een 16v..
    ik had het over de 1.6 8v…..

    Aangezien de krukas anders is van de c14nz en het dus lastiger is om met je d-riem zooi uit te komen zou ik dus ook het onderblok pakken van een c16se of c16sei.

    Of je moet op zoek naar een c14se.
    Dan kun je je c14nz wel makkelijk ombouwen naar 1.4 multipoint injectie aangezien de krukas van de c14nz en de c14se wel gelijk is en je ook qua d-riem etc goed uitkomt.

    #17762705

    c14se kop monteren krijg je dan 82pk?

    #17762706

    icm kabelboom, ecu, inlaat van de c14se etc zou dat aardig in de buurt moeten komen.
    Ombouw naar c14se is een optie om redelijk te doen..

    Alleen koppel blijft niet fantastisch

    #17762707

    dat zoek ik nou net:D dan maar 1,6je ofzo,

    me 14nz heeft een dipje erin als ik bij het stop licht wil weg rijden geef ik meer gas motor gaat langzamer,
    na ontsteking afstellen is het minder geworden nog niet naar me zin,

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.