compressie 20SE uit omega a

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) compressie 20SE uit omega a

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228561
    Anoniem
    Inactief

    Kan een 2.0se kopen uit een ’87 omega a

    Blok is net in gelopen :) 403.945 km

    Nou was mn vraag hoeveel compressie heeft zn blok eigenlijk ???

    heb gemeten en kwam uit op 12-11-11-12 bar

    Blok word gebruikt volgend jaar voor autocross ma zat er aan tedenken om alleen de zuigers eruit tehalen en in een c20ne motor te plaatsen.

    Omdat dit allemaal wat meer ‘geregeld’is.

    Graag ff antwoord omtrent de compressie vraag ! :)

    #17761004
    Marcus-Corsa
    Deelnemer

    Compresie verschil ? of het pk winst op leverd.
    Bij de C20NE kun je nog de zuigers van de 20SEH monteren zodat je een hogere compressie verhouding krijgt (goed voor ongeveer 15 PK).
    Compresie verschil weet ik niet

    #17761005
    McKaamos
    Deelnemer

    De letter na het getal in een Opel motorcode staat voor de compressieratio.
    De N van C20NE staat voor 9,0 tot 9,5 en de S in 20SE (of 20SEH etc) staat voor 9,5 tot 10,0.
    Dat betekent dat opgebouwde compressiedruk dus (als ik het allemaal goed heb, ofcourse) minimaal 9,5 bar moet zijn op die 20SE.
    Meestal ligt het wel iets hoger, dus 11 tot 12 bar lijkt mij prima :)

    Of de zuigers zo over passen weet ik niet trouwens. Kwestie van proberen, denk ik dan.

    Edit:
    Ohjah, als je zelf motorcodes wil uitpluizen: http://www.topbuzz.co.uk/info/engine_codes/engine_codes.htm

    #17761006

    ne zuigers in een seh omdat het meer “geregeld” is…..????? wtf ?

    ik begrijp niet wat je bedoelt.

    se zuigers zijn geljik aan seh zuigers en geven zoals hierboven vermeld is meer compressie dus meer vermogen.

    je zou de eerste zijn die lagere compressie zuigers monteerd op een atmo motor en daar mee rezultaat denkt te halen.

    dus ja ne zuigers zouden moeten passen, maar waarom????

    #17761007
    McKaamos
    Deelnemer

    Sebas, hij bedoelt die SE zuigers in een NE, omdat een NE wat meer elektronisch vernuft bevat.
    Beter wat sensoren betreft enzo. Tenminste, de NE is nieuwer, dus als nieuwer idd beter betekent, dan zit er wel wat in om die SE zuigers in een NE te stoppen.

    #17761008

    ow dan las ik het verkeerd.

    kan hij niet beter een c20ne boom en computer op dat se blok zetten, is minder werk.

    #17761009
    Anoniem
    Inactief

    hmm sebastiaan is idd een optie heb nog een calibra boom liggen met ecu.

    Zou dat nadat ik op een rollerbank ben geweest veel uitmaken qwa pk’s of ?
    Zit 63 mm uitlaat onder de auto.

    Komt alleen ff nieuwe oliepomp op daar vertouw ik nie helemaal op gezien de km stand haha.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.