Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 3e injectormod
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 november 2010 om 22:17 #17228480
Weet iemand iets meer over de 3e injectormod bij de z19dth? Welk onderdeel van opel heb je hiervoor nodig en hoe monteer je de andere connector?
14 november 2010 om 22:59 #17759747Ik heb inmiddels een mooie how-to gevonden:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=72688&page=215 november 2010 om 09:55 #17759748klopt hiervoor is een andere stekker beschikbaar, heb deze al een paar keer uitgevoerd
15 november 2010 om 10:10 #17759749Als je de 3e injector doet, doe dan de 4e meteen ook.
Bij mij begon nr 4 één week nadat ik de de stroing bij nr 3 opgelost had.
Ik kon niet genoeg stekkers krijgen anders had ik ze allemaal in één keer gedaan.
15 november 2010 om 10:15 #17759750ik heb nog geen foute code gehad maar wel een lichte hik bij +/- 2200 toeren.
de inlaat is al een gemodificeerde, de map sensor is schoongemaakt en de egr is vernieuwd, dicht gemaakt met een pakking en uitgeprogrammeerd. Daarom dit maar eens proberen.
15 november 2010 om 10:25 #17759751wat is dat met die 3e injector mod…is de bedrading van de originele niet goed genoeg????
15 november 2010 om 13:10 #17759752draadbreuk bij de stekker op de 3e injector
15 november 2010 om 13:26 #17759753hoe kan het dat het alleen bij de 3 verstuiver voorkomt dan…
Dus als ik het goed begrijp is het beter om ze alle 4 te vervangen…
Staat er een merk op de stekker of code…misschien dat het een heel stuk goedkoper is om de stekker los te bestellen rechtstreeks..
Kan iemand mij iets wijzer maken wat betreft, type nummer van stekker of merk…
Geen opel nummer dus…!!!15 november 2010 om 13:37 #17759754origineel gepost door Nick-GSI
draadbreuk bij de stekker op de 3e injectorNee, geen draadbreuk.
Corrosie in de stekker.
Waarom nou voornamelijk de 3e weet eigenlijk niemand.Maar het komt bij de andere stekkers ook wel voor, alleen minder vaak.
Zo’n opel setje kost iets meer als een tientje. En komt van Delphi. Zelf zoeken kan wel, maar loont naar mijn mening de moeite niet.
15 november 2010 om 14:21 #17759755iets meer dan een tientje??? ik lees berichten over 18 eurie per stuk
Geef mij eens even die link naar iets meer dan een tientje dan??15 november 2010 om 15:03 #17759756http://www.thuellen.de/
http://www.kohl.de/opelLiggen gewoon op voorraad in het magazijn, bij deze dealers.
15 november 2010 om 15:05 #17759757origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door Nick-GSI
draadbreuk bij de stekker op de 3e injectorNee, geen draadbreuk.
Corrosie in de stekker.
Waarom nou voornamelijk de 3e weet eigenlijk niemand.Maar het komt bij de andere stekkers ook wel voor, alleen minder vaak.
Zo’n opel setje kost iets meer als een tientje. En komt van Delphi. Zelf zoeken kan wel, maar loont naar mijn mening de moeite niet.
Schijnt te komen omdat bij de 3e injector de motor warmer wordt dan bij de overige 3 injectors. Daarom is de 3e er gevoeliger voor, maar het kan ook optreden bij de andere injectors.
15 november 2010 om 18:16 #17759758Ja, die suggestie van die warme injector heb ik ook gelezen op Vec-c.com, maar dat is nergens goed onderbouwd.
Zeker als je bedenkt dat nr. 3 rechts van het midden zit, terwijl nummer 1 en 2 links netjes uit de wind achter de luchtinlaat zitten.
15 november 2010 om 18:30 #17759759de 3e connector ziet er wel een beetje verglaasd uit tov de rest, dit zou wel weer duiden op warmte.
Ik ga overigens ook dit checken:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=119346Dan heb ik volgens mij alles wel gehad:
-egr
-inlaat (zat gelukkig al een nieuwe op toen ik hem kocht)
-map/turbo sensor
-injector stekker
-gasklephuis
-dpf heb ik niet
-software (zit inmiddels software van eds in).hopelijk is dan het gestotter afgelopen
16 november 2010 om 06:46 #17759760inmiddels heb ik 4 connectors besteld, ik zal laten weten of het iets heeft uitgehaald.
17 november 2010 om 18:49 #17759761Zijn deze stekkers ook via inet te verkrijgen?
22 november 2010 om 19:44 #1775976222 november 2010 om 20:03 #17759763Zoals je hebt gemerkt zijn de borgklipjes anders , waardoor alles beter sluit !!
23 november 2010 om 19:14 #17759764het hikken rond de 2000~2400 toeren lijkt weg te zijn nu maar het inhouden bij +/- 2500 toeren en veel gas nog niet :(
24 november 2010 om 07:49 #17759765Dat is je EGR-klep of …. de luchtstroom in je luchtfilter. Daar zit een rare toeter in ( om het geluid te dempen ) maar die schijnt , volgens vectra-c.com , dat inhouden te weeg te brengen.
Hij verzameld als het ware eerst alle power en knalt die er dan in 1 keer uit !
24 november 2010 om 08:54 #17759766Tot welk modeljaar is deze mod?
24 november 2010 om 12:27 #17759767origineel gepost door speaker
Dat is je EGR-klep of …. de luchtstroom in je luchtfilter. Daar zit een rare toeter in ( om het geluid te dempen ) maar die schijnt , volgens vectra-c.com , dat inhouden te weeg te brengen.Hij verzameld als het ware eerst alle power en knalt die er dan in 1 keer uit !
de egr klep is vernieuwd, afgedopt en uitgeprogrammeerd, de luchtfilter kan ik inderdaad ook nog even aanpassen.
ik overigens niet vanaf welk jaar de modificatie vanuit de fabriek is toegpast (als dit uberhaupt het geval is). Maar het is dus wel makkelijk te herkennen (blauwe versus gele stekkers)
24 november 2010 om 17:15 #17759768Ik heb ook dat hij af en toe inhoud rond 2400 – 2500 toeren.
Bij mij is de “toeter” al lang uit de luchtfilterbehuizing, dat maakte niet veel verschil, maakt alleen meer geluid.
Ik heb het idee dat het aan de wervelkleppen/actuator ligt.
Binnenkort eens de OPCOM aansluiten en eens een rondje rijden en de data loggen van de kleppen/toerenteller/EGR en snelheid.24 november 2010 om 17:44 #17759769hallen jullie de toeter boven en onder de filter weg? Bij mij kan ik hem er niet uitklikken, maar eens een keer gaan zagen dan.
24 november 2010 om 18:14 #17759770origineel gepost door Spacejam
hallen jullie de toeter boven en onder de filter weg? Bij mij kan ik hem er niet uitklikken, maar eens een keer gaan zagen dan.Laat maar lekker zitten…dat haalt je hickup er echt niet uit..
Ik heb een sportfilter van simota, en die is volledig open, en een ideale luchtstroming. Heb een nieuwe inlaatspruitstuk, met wervelkleppen, nieuwe gloeistiften, nieuwe egr, egrmod,en nog veel meer nieuw..en ik heb dat ook…Maar heb er verder geen last van…dus ik zou niet gaan zagen in je filterbox.. leverd je niks op.
Ik zou eens gaan kijken naar een verstopte Cat, of roetfilter. meer voor de hand liggend wat inouden betreft. Ik ga binnekort de cat er tussen uit gooien… kijken wat dat opleverd…in elk geval meer power…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

