C20xe Starten op een motorbok?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe Starten op een motorbok?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228375

    Hallo, Ik heb mijn blok bijna klaar en ik wil hem eerst laten draaien op een motor bok voor dat ik hem in ga bouwen.

    Zijn er hier mensen die dit al eens eerder hebben gedaan?
    Alles heb ik erbij (motorkabelboom en de kabels na de accu en kontactslot.
    Rood aan de + en zwart is een geschakelde+ en de massa aan het blok en de – van de accu
    Ik zit alleen met de brandstofpomp dat moet een externe worden

    Is dit te doen? of gaat het niet lukken?

    Dennis

    #17758552

    is zeker wel te doen…
    wel ff een koelsysteem bouwen en zorgen dat het vliegwiel nergens tegenaan kan komen..

    Niet teveel gas geven (beter alleen stationair) en zorgen dat alles erg goed vast zit..
    Zelf ga ik hiervoor een vaste standaard bouwen

    Ik heb zelf blokken op winkelwagentjes gezien..
    alles is mogelijk als je maar 3x na denkt voordat je ook daadwerkelijk gaat starten…

    #17758553

    pomp kun je ook een jerry can voor gebruiken als die maar hoog genoeg hangt. Hoger als je motor dus! en retour in een andere kan op de grond dan.

    Snap alleen niet goed wat je ermee van plan bent:P

    Bouw het gewoon netjes in en dan starten en lopen.

    groeten Twan

    #17758554

    Ik snap het nut er ook niet van eigenlijk……. een hoop werk voor niets en je bereikt er niets mee.
    Kinderziektes komen er toch pas uit als je er mee gaat rijden;)
    Blok er in starten lopen klaar.
    Suc6
    Gr.Kerni

    #17758555

    Omdat wel zeker wil weten of die wil lopen,voor dat ik alles in bouw ik heb her en der alle onderdelen bij elkaar gekregen dus vandaar dat ik hem eerst wil starten voor dat ik mijn blok uit mn corsa ga halen.

    Je heb toch een 3bar druk nodig dat red je toch niet met een jerry can die je hoger als de motor hangt?

    #17758556

    je hebt op zn minst 3 bar nodig ja, zal wel met een pomp moeten.

    zo te zien is het mogelijk http://www.youtube.com/watch?v=RwIR-zEYZQ4&feature=mfu_in_order&list=UL

    ik zou wel even een lampje voor de oliedruk er aan maken, zelf laat ik hem eerst altijd draaien op de startmotor tot die oliedruk heeft in de bok. Later in de auto laat ik hem pas draaien. Hij moet toch in de auto lijkt me.

    #17758557

    idd eerst oliedruk draaien, dan pas starten.
    gewoon externe pomp pakken van een 2.0 motor. deze is extern en ff in een jerrycan met dat ding..

    #17758558

    Oke,ik zal het gaan proberen.
    Ik heb het blok totaal uit elkaar gehad alles vernieuwd alle lagerschalen zuigerveren pakkingen keringen, de cilinderwanden weer opgefrist.
    Dus ook daarom wil hem gewoon een tijdje laten draaien en kijken of het allemaal goed dicht zit en lekker loopt, het is volgens mij niet echt veel meer werk.
    Als ik zie dat die gasten op youtube hem starten op een pallet en zonder koeling dan moet het met een motor bok zeker wel lukken.

    #17758559

    Bijna net zo veel werk om die bok te maken als inbouwen… 0+0=0 :vertag

    Heeft dus inderdaad niet zo veel zin…:hmmz

    #17758560

    Is mischien handig om te zeggen dat die al in een motorbok hangt,dus nee die hoef ik niet te maken.
    Dat scheeld wel veel werk daar ben ik het mee eens.

    #17758561

    Fearless heeft dit volgens mij ook gedaan met zen XE met carbs. Die kwam toen achter een lekke keering/pomp ( weet het niet precies meer )

    Dat is wel handiger als je em dan nog uit de auto hebt

    #17758562

    Het kan wel maar is wel veelw erk hoor.

    hier ook een leuk voorbeeldje :)

    #17758563

    http://www.youtube.com/watch?v=6uNqb9z6XBw

    Of je legt hem gewoon plat op de grond, auto ervoor draadjes erop en starten maar:o

    #17758564

    Ik bracht mn blok naar een “tuner” die het blok kon laten draaien en vervolgens vermogens kon meten.

    Ik had alles wel zon beetje vernieuwd (op het onderblok na)

    En zo kwamen we achter een stel lekke keerringen. Ben achteraf blij dat ik er toen achter moest komen. Als het blok er al in hing dan kon ik mooi keeringen vervangen onder de auto.

    #17758565

    Originally posted by Dennisman
    Als ik zie dat die gasten op youtube hem starten op een pallet en zonder koeling dan moet het met een motor bok zeker wel lukken.

    dus je gaat een motor reviseren en dan starten zonder koeling.. wil je alleen weten of die aanslaat of wil je ook controle dat het blok niet lekt..

    Olielekkage is niet binnen 2 seconden lopen te traceren.
    Maar goed moet je ook zelf weten.

    Tis gelukkig niet mijn motor

    #17758566

    Nee wel met koeling,net wat je zegt kleine lekkages zijn niet gelijk te zien.
    Maar ik moet eerst nog een brandstofpomp zien te vinden,als het zo ver is zal ik wel een filmpje maken.

    #17758567

    Het is mogelijk alleen zoals hier genoemd is veel werk en een motor kan wel een paar tellen zonder koeling maar om te controleren of ie goed loopt kan je beter gewoon doen als ie in de auto hangt je vertrouwd je eigen werk toch wel?

    Heb het laatst wel met een vrachtwagen motor gedaan in de takel gehangen de brandstof leiding in een vaatje diesel en starten maar :D maar dat was wel een 2 de hands blokkie en wilde even kijken of ie op 6 cilinder liep

    #17758568

    Als je de mogelijkheid hebt zou ik het doen, ook als je je eigen werk niet vertrouwd.

    Ik had verdorie ook nieuwe keerringen gemonteerd maar toch lekte de troep.
    Heb alles opnieuw gedaan met vloeibare pakking rondom de keering, tot nu toe nog steeds een droog blok.
    Alleen kan ik mijne weer uitelkaar halen omdat ie olie zuipt (klepseals….:argue, denk je een goeie gereviceerde kop te kopen……)

    #17758569

    Ik ben nu al aardig opweg om te starten,maar ik zit nog een beetje te kijken met de stekker die van de motorboom na het contactslot gaat.
    Er zitten 5 draden in deze stekker.. Rood Zwart/geel Blauw Blauw/rood Groen

    Rood is de constante +
    Zwart/geel is denk ik de geschakelde +
    Blauw ? is wel vrij dik koelvloeistof temp? Maar er gaat ook een blauwe en een rode draad op de bobine
    Groen is de toerenteller is niet echt belangrijk
    Rood/blauw (dun)?brandstofpomp

    Dus als ik hem nu wil starten Rood en Zwart/geel aan de plus de min aan het blok. de externebrandstofpomp ook aan de accu.
    Een rode dikke kabel van de accu na de startmotor en dan met de zwart/rode kabel contact maken op de + van de accu dan moet het lukken toch?

    #17758570

    Heb je niet een ontstekingsmodule op je bobine? Daar moet er wel een op zitten voor een XE, een twee draads bobine is niet genoeg (wel zelfde spoel, maar spanning wordt door de module geregeld)
    Hier is dus die zwart-gele draad voor, die dus naar die ontstekingsmodule moet lopen die onder de bobine gemonteerd zit normaal. Deze loopt ook naar de ECU. (pin 3 op de module en pin 27 op de ECU) Dit is op zich wel geschakelde +….

    Verder is Blauw idd temp.
    Rood-zwart startmotor relais (+)
    Rood-blauw is voor de teller (pulsgever afgelegde afstand)

    #17758571

    Ja dat klopt er gaat een stekker op die onstekingsmodule ik geloof met 4 pinnen,maar ik zie dan van die module 2 draden na de bobine lopen en die zijn blauw en rood.
    Dus vandaar dat ik even zat te kijken wat ik nu met die blauwe moest doen.

    Dan denk ik dat die kan starten,en wil starten.

    #17758572

    Nu net proberen te starten,maar ik krijg geen vonk.

    Ik heb de rode kabel aan de +van de accu liggen de min met een kabel aan het blok.
    De zwart/geel aan de plus en de zwart/rood voor de start ook aan de + alles draait goed maar geen vonk

    Wat doe ik nu niet goed?

    #17758573

    Kan aan veel dingen liggen. Bijvoorbeeld toch een ontbrekende geschakelde + op de ECU (zijn meerdere pinnen) Of de krukas positie sensor bijvoorbeeld….

    Zal als ik later meer tijd heb met wat meer gegevens komen.

    #17758574

    Het brandstof relais schakelt wel als ik de zwart/geel op de + druk,maar ik denk dat ik toch ook nog wel wat met die blauwe kabel moet doen die gaat namelijk ook na het brandstof relais en hij loopt ook van de onstekings module na de bobine.
    Op de rode kabel die van de onstekings module na de bobine loopt staat wel spanning op,maar op de blauwe meet ik niks.

    Ik zat net ook een stuk te lezen over een corsa gsi die niet wou vonken ondat de brandstofpomp het niet deed,de ecu meet dan geen brandstofdruk op het systeem.geen druk geen vonk
    Ik heb de brandstof pomp er ook nog niet op gehad,zou dit het dan kunnen zijn?

    #17758575

    Ik heb hem aan de praat gekregen.
    Ik denk dat de kabel van de krukas sensor verrot is,de kabel was op meerdere plaatsen beschadigt de zilveren wikkelingen waren zichtbaar en beschermde de kabels niet goed meer, waardoor er denk ik storingen komen.

    Stuurt de ze sensor ook het brandstof relais aan,toe hij goed vonkte hoorde ik het relais ook blijven tikken en de brandstofpomp pompte toen ook goed.

    De brandstofpomp aangesloten op de rood/blauw + en de min van de pomp aan het blok.

    Zit er op een 2.0 8V de zelfde krukas sensor? er liggen er hier in de buurt nog een paar op de sloop.anders trek ik er daar een van af.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.