het welbekende blauwe rook probleem

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) het welbekende blauwe rook probleem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227929

    Via de zoekfunctie kon ik niks vinden dus stel ik hem hier. Heb een opel astra coupe turbo (z20let) en die
    rookt blauw als ik hem na een ritje, dus als hij warm is stationair laat draaien (3-4min)? zodra ik dan weer
    een paar meter rij doet ie dit niet meer.

    wie weet wat dit probleem is?

    #17753189

    hey,

    ik heb in het verleden toch bij jouw er een nieuwe kop opgezet en jij had toch ook al een leh turbo gemonteerd

    heb zelf hetzelfde probleem met mijn huidige astra, maar denk bij jou toch aan iets van kleprubbers ofzo..

    #17753186

    dat klopt carloastra, er zit inderdaad al een nieuwe (gereviseerde) kop op en een nieuwe leh turbo.

    #17753190

    harde kleprubbers wellicht

    #17753188

    verbruikt ie veel olie??

    #17753191

    hij verbruikt ook niet superveel olie. de gereviseerde kop ligt er nog geen 10.000 km op.

    #17753192

    KLeprubbers klinkt aannemelijk maar dan zou die ook roken met gas los en wanneer je weer op het gas gaat.
    Tenminste, was bij mn oude auto zo….

    #17753193

    Oilrestrictor bolt ook gemonteerd? (ook de LEH turbo kan stuk).

    #17753194

    ja die heb ik ook gemonteerd. LEH turbo is ook nog maar 10.000km oud, dus dat lijkt me sterk.

    #17753195

    Knap klote dat hij uit elkaar is geweest en dat ze die rubbers niet mee hebben genomen.

    Ga toch maar uit van die rubbers.

    #17753196

    Ha dit heb ik ook na 3 turbo s verder te zijn what the F is dat eingelijk.
    Het is overal een discussie tussen turbokeringen en kleprubbers. Welke van de 2 dan????

    #17753187

    kan allebij, als de turbo niet lekt is het de kleprubbers, en als de kleprubber goed zijn is het de turbo.

    Let op, het hoeft niet altijd te zien te zijn in de intercooler dat de turbo lekt.

    ik heb hier nu een Z20LET staan welke lekt aan de uitlaatzijde van de turbo, waarbij de olie dus word verbrand in de uitlaat, dat geeft ook aardig wat rook.

    willem

    #17753197

    afgelopen zaterdag hebben we de kleprubbers vervangen maar het rookprobleem is nog niet opgelost!

    We zagen wel dat de LEH turbo iets aan het zweten was aan de onderzijde. De turbo heeft nog geen 15.000 km gelopen. In de intercooler slang lag ook geen olie en heb de oil restrictor bout vanaf beginsaf aan gemonteerd. Tevens zit er ook een koelmod. op.

    Waar moet ik nu beginnen met zoeken? Hoe kan ik weten of mijn cilinderwand en/of zuigerveren zijn ingelopen/versleten? compressietest? Kan mijn turbo alsnog kapot zijn, zo ja hoe kan ik dit zeker weten?

    Ronald

    #17753198

    ik denk nog steeds hetzelfde als wat ik al tegen je heb gezegt, want toen je wegreed bleef hij gewoon constant roken, bij belasting nog veel harder. Maar continu blauwe rook en daarbij was er aan de uitlaatzijde te zien dat er van die zwarte drap tussen het turbinehuis vandaan kwam.
    Ik denk toch dat de combinatie van 10w60 en oil restrictor, jouw turbo fataal is geworden. Heb niet het idee dat het de zuigerveren zijn.

    #17753199

    Zuigerveren gaan ook niet zo snel eraan.

    #17753200

    Zeg dat maar niet te snel, want ik heb inmiddels bij mijn eigen coupe turbo, de turbolader en de kleprubbers vervangen.
    Maar nog steeds olie verbruik. Geen uitwendige lekkage en af en toe een blauw pluimpje eruit.
    Binnekort ga ik bij mijn eigen auto, de zuigerveren maar vervangen.

    @frank de jonge wrote:

    Zuigerveren gaan ook niet zo snel eraan.

    #17753201

    Hoeveel km heeft die al gelopen dan? Ben ik dan wel benieuwd naar..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.